Gå til innhold

Tidspunkt for vielsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vielse klokken 15, fotorgraf klokken 16, middag håper jeg blir satt til sånn 1730 ca, deretter er det fest fest fest, Ingen sanger og kun noen få taler så middagen tar nok ikke så lang tid. valgte klokken 15 fordi jeg har to små jenter som skal være med og de sover midt på dagen - enkelt og greit også er det deilig med god tid før også synes jeg det noen ganger kan bli litt lenge hvis gjestene begynner å drikke si klokka 14 da - hjelpes da hadde vi fått mye fulle venner tidlig hihi

Ja, det kan jo være greit å begrense antall dritfulle gjester :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har mange tanter og onkler som kommer til kaffen, men de er fra min store familie. Vi måtte prioritere. For meg betyr det mye å kunne ha fri bar.

Det gjør det for meg også! :jepp:

Gjestene har egentlig nok utlegg som det er ellers, på reise og ofte (for) dyre bryllupsgaver. Så da synes jeg bare det er rett og rimelig at de slipper å betale for drikke. Men skjønner også de som ikke har råd til å ha fri bar, men da ville jeg heller gått ned på antall middagsgjester. Noe jeg har gjort.

Skrevet
Det gjør det for meg også! :jepp:

Gjestene har egentlig nok utlegg som det er ellers, på reise og ofte (for) dyre bryllupsgaver. Så da synes jeg bare det er rett og rimelig at de slipper å betale for drikke. Men skjønner også de som ikke har råd til å ha fri bar, men da ville jeg heller gått ned på antall middagsgjester. Noe jeg har gjort.

Jeg synes det er greit å betale for drikka hvis man har festen på en plass hvor det ikke er lov å ha med egen. Slik at man er nødt. Men nå satser vi på et lokale hvor vi kan ha med både mat og drikke.

Skrevet

Vi giftet oss kl 15. Middagen var vel ca kl 18. Vi hadde ingen kaffegjester og lokalet (partytelt i hagen) kunne vi ha hele natten lang noe som vi også gjorde, vi gikk og la oss kl 04 på morgen.

Men siden du skal ha kaffegjester så syns jeg kl 13 høres bra ut. Vielsen tar ca 30-40 min men så går det også litt tid utenfor kirken med bilder og gratulasjoner fra gjestene og de som har kommet for og se i kirken.

Gjest Aricept...
Skrevet

Har allerede giftet meg, men svarer allikevel. Dagen vår var slik:

Vielse kl. 16

Fotografering kl. 16:45-17:45

Ankomst til hotellet kl. 18

Middag kl. 18 - 20

Brudedans kl. 21

Kake kl. 22

Vi hadde festen på hotell hvor ca. halvparten av gjestene bodde (andre halvparten bodde i byen vi feiret). Ingen kaffegjester.

Vi valgte å ha vielse sent fordi ca. halvparten av gjestene kom 2 1/2 - 3 timers kjøretur unna. Da hadde de tid til å kjøre ned lørdagen, og gjøre seg klar til vielsen uten å stresse..

Skrevet

*følge med* :)

Skrevet

Vi gifter oss kl 1200 og skal ha middag fra 1530. Jeg regner med kaffe i 1930-tida og nattmat kl 0100. Vi skal ha det på hotell/restaurant, og da må vi være "ferdig" kl 0230, så for å få en lang og god fest ville vi ha litt tidlig middag :jepp:

Skrevet

Vielse kl 18

Mottakelse / velkomst kl 20 (kanapeer og drikke)

Middag kl 20:30 / 21 (vi får se...)

Fest så lenge gjestene orker

:danser:

Alle er invitert til middag - ingen kaffegjester

Skrevet
Må dere være ute av lokalet kl 02.00?

Ja, det må vi, så da blir det ordnet nachspiel for de som orker :)

Skrevet

Foreløpig ser vårt tidsskjema ca sånn ut:

Vielse kl 14-1445

Fotografering mellom kl 15 og 16

Ankomst lokalet, velkomstdrink: Kl 16.30

Middag kl 17

Kaffegjester kl 20

Festen slutt: kl 02

Får se om vi skal ordne med nachspiel et sted for de som orker, er regler om at lokalet må stenges kl 02. Har ingen gjester som kommer som tilreisende, så da synes jeg det er greit sånn vi har lagt det opp. Greit å ha god tid til å spise frokost og få pyntet seg og sånt :)

Skrevet

Jeg tror tidsskjemaet våres blir cirka sånn her:

Vielse: 14:00

Fotografering: 15:30-16:30

Mottakelse for gjester: 15:30

Middag: 17:00

Festen slutt: 02:00

Det vil si at vi som brudepar kommer rett fra fotograf til middag, mens våre foreldre har mottakelse for gjestene i mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...