Gå til innhold

Tidspunkt for vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal dere ha vielsen i kirka? Hvilke tidspunkt vil dere anbefale og hvilke ikke? Argumenter for og imot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg som skrev det forrige innlegget. Vet jeg har tidlig ute, men skal ringe kirkekontoret i morgen.

Så håper jeg får svar i kveld :sjenert: Huff, som jeg stresser.

Skrevet

Vi skal ha vielse (dog ikke i kirken) kl. 13.00.

Synes det er et bra tidspunkt.

Skrevet
Vi skal ha vielse (dog ikke i kirken) kl. 13.00.

Synes det er et bra tidspunkt.

Når skal dere ha middagen? Skal dere ta bilder etter vielsen?

Skrevet

Vi skal ha kl 14. Vi synes dette er litt sent. Middagen skal vi ha 16.30. Vi skal ikke fotograferes hos fotograf, men utenfor/i lokalet vi skal ha festen i da vi har en venn som er profesjonell fotograf. Vi kunne godt tenke oss å ha vielsen kl 11 vi faktisk, ettersom vi har invitert noen kun til kaffe og fest, som ikke er før kl 20 pga sen vielse. Det er litt sent for de som kommer langveisfra og som ikke skal på middag.

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 13.30. Syntes det er akkurat passe tidspunkt. :)

Regner med at vielsen tar 30-45 min???? :klø:

Etter det skal vi fotograferes og det tar jo litt tid. Vi har ikke bestemt oss helt for når vi skal ha middag enda.

Skrevet
Når skal dere ha middagen? Skal dere ta bilder etter vielsen?

Sorry - skrev litt kort svar, jeg.

Synes det er et passende tidspunkt fordi jeg får goood tid til frokost og pynting før vielsen, samtidig som det ikke er altfor sent på dagen.

Umiddelbart etter vielsen skal vi ha champagnemottakelse med fingermat til, også er selve bryllupsmiddagen kl. 19.00 (litt sen middag kanskje, men vi har mer lagt opp til en hyggelig aften enn "full fest" hvis du skjønner...). Bildene blir tatt mellom champagnemottakelsen og middagen.

;)

Skrevet
Sorry - skrev litt kort svar, jeg.

Synes det er et passende tidspunkt fordi jeg får goood tid til frokost og pynting før vielsen, samtidig som det ikke er altfor sent på dagen.

Umiddelbart etter vielsen skal vi ha champagnemottakelse med fingermat til, også er selve bryllupsmiddagen kl. 19.00 (litt sen middag kanskje, men vi har mer lagt opp til en hyggelig aften enn "full fest" hvis du skjønner...). Bildene blir tatt mellom champagnemottakelsen og middagen.

;)

:) Så da er alle gjestene invitert til middagen?

Skrevet
Vi skal ha kl 14. Vi synes dette er litt sent. Middagen skal vi ha 16.30. Vi skal ikke fotograferes hos fotograf, men utenfor/i lokalet vi skal ha festen i da vi har en venn som er profesjonell fotograf. Vi kunne godt tenke oss å ha vielsen kl 11 vi faktisk, ettersom vi har invitert noen kun til kaffe og fest, som ikke er før kl 20 pga sen vielse. Det er litt sent for de som kommer langveisfra og som ikke skal på middag.

Vi skal også ha endel kaffegjester og da kan jo det bli litt sent med kaffe klokka 20.00. Hmm, dette er ikke enkelt.

Skrevet
:) Så da er alle gjestene invitert til middagen?

Jepp, og alle gjestene skal bo på stedet hvor middagen serveres.

:)

Skrevet
Vi skal ha vielse kl 13.30. Syntes det er akkurat passe tidspunkt. :)

Regner med at vielsen tar 30-45 min???? :klø:

Etter det skal vi fotograferes og det tar jo litt tid. Vi har ikke bestemt oss helt for når vi skal ha middag enda.

Aner ikke hvor lang til en vielse tar, men sikkert noe sånt. Vi skal jo også fotograferes etterpå, men vet ikke om vi skal ha profesjonell fotograf.

Skrevet
Jepp, og alle gjestene skal bo på stedet hvor middagen serveres.

:)

Da høres jo det ut som en kjempeflott løsning. Skulle ønske vi kunne invitere alle gjestene til middag, men det blir for dyrt.

Skrevet

Vi gifter oss kl.14.00. Synes dette er et bra tidspunkt med tanke på at jeg skal rekke å sette opp håret og sminkes hos en profesjonell før vielsen uten å måtte stresse på morgenen.

Kl.14.00 er også et passe tidspunkt i forhold til at middagen ikke blir servert for tidlig på dagen. Vi skal ha ca 60 til middag og ytterligere 45 til fest/kaffe.

Det foreløpige tidsskjemaet vårt:

14.00 - 14.45 Vielse

14.45 - 15.15 Bilder og champagne på kirketrappa

15.15 - 15.30 Kjøre til fotograf

15.30 - 16.45 Fotografering

16.45 - 17.00 Kjøre til lokale

17.00 - 17.30 Velkomstdrink/mingle med gjestene

17.30 - 20.30 Middag

20.30 - 02.00 Fest

For de som kun kommer på kaffe/fest så får de faktisk deltatt på ca 5 1/2 timer fest, og det synes jeg faktisk er ganske ålreit ;)

Skrevet
Da høres jo det ut som en kjempeflott løsning. Skulle ønske vi kunne invitere alle gjestene til middag, men det blir for dyrt.

Slik er det for oss også. Vi velger å invitere til og med tanter og onkler, nieser og nevøer til middag, og søskenbarna og venner får komme til kaffen.

Vi legger heller pengene vi ville brukt på middag til hele hurven, i fri bar og levende musikk.

Vil synes det er bedre, synes gjestene skal få slippe å betale for drikke.... Men det er jo opp til hver enkelt hvordan man velger å gjøre det.

Gjest blåmobil
Skrevet
Vi skal også ha endel kaffegjester og da kan jo det bli litt sent med kaffe klokka 20.00. Hmm, dette er ikke enkelt.

jeg har ikke peiling på brylup-ennå. men de gangen jeg kun har vært på kaffe, har det ofte vært kl 20..

Skrevet

vi skal ha vielsen klokken 15.30 og middagen begynner klokken 18.00. alle reiser rett fra vielsen til middag. Ellers skal vi ta bilder før vielsen for vi mener dette er bra for å roe nervene. jeg blir utrolig nervøs og er lettrørt og for å spare meg for masse smerte. (for det er det det blir hvis jeg blir nervøs og rørt) så valgte vi å gjøre det slik. gjør ikke noe om han ser meg først- han har jo sett meg mange ganger før og det er selve opplevelsen som han gleder seg til og ikke å se kjolen min for første gang... tror det er mer viktig for kvinner enn for menn... men vet jo ikke..

Skrevet

Vielse klokken 15, fotorgraf klokken 16, middag håper jeg blir satt til sånn 1730 ca, deretter er det fest fest fest, Ingen sanger og kun noen få taler så middagen tar nok ikke så lang tid. valgte klokken 15 fordi jeg har to små jenter som skal være med og de sover midt på dagen - enkelt og greit også er det deilig med god tid før også synes jeg det noen ganger kan bli litt lenge hvis gjestene begynner å drikke si klokka 14 da - hjelpes da hadde vi fått mye fulle venner tidlig hihi

Skrevet
Vi gifter oss kl.14.00. Synes dette er et bra tidspunkt med tanke på at jeg skal rekke å sette opp håret og sminkes hos en profesjonell før vielsen uten å måtte stresse på morgenen.

Kl.14.00 er også et passe tidspunkt i forhold til at middagen ikke blir servert for tidlig på dagen. Vi skal ha ca 60 til middag og ytterligere 45 til fest/kaffe.

Det foreløpige tidsskjemaet vårt:

14.00 - 14.45 Vielse

14.45 - 15.15 Bilder og champagne på kirketrappa

15.15 - 15.30 Kjøre til fotograf

15.30 - 16.45 Fotografering

16.45 - 17.00 Kjøre til lokale

17.00 - 17.30 Velkomstdrink/mingle med gjestene

17.30 - 20.30 Middag

20.30 - 02.00 Fest

For de som kun kommer på kaffe/fest så får de faktisk deltatt på ca 5 1/2 timer fest, og det synes jeg faktisk er ganske ålreit ;)

Må dere være ute av lokalet kl 02.00?

Skrevet
Slik er det for oss også. Vi velger å invitere til og med tanter og onkler, nieser og nevøer til middag, og søskenbarna og venner får komme til kaffen.

Vi legger heller pengene vi ville brukt på middag til hele hurven, i fri bar og levende musikk.

Vil synes det er bedre, synes gjestene skal få slippe å betale for drikke.... Men det er jo opp til hver enkelt hvordan man velger å gjøre det.

Vi har mange tanter og onkler som kommer til kaffen, men de er fra min store familie. Vi måtte prioritere. For meg betyr det mye å kunne ha fri bar.

Skrevet
jeg har ikke peiling på brylup-ennå. men de gangen jeg kun har vært på kaffe, har det ofte vært kl 20..

Kanskje det rett og slett er mer vanlig enn jeg tror og ha kaffen klokka 20.00. Har vært i endel bryllup, men ikke brydd meg om å huske klokkeslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...