Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg gnisser tenner hele natten, selv om jeg bruker skinne... LIkevel får jeg også forferdelige smerter i kjeven, hodet og nakken, og ømme tenner. Jepp, jeg skal til tannlegen igjen. Det jeg lurer på derimot er om man kan bli veldig trøtt av dette? Jeg er helt dødstrøtt hele dagen selv om jeg har sovet nok... Det eneste jeg vil er å sove mer... Kan dette ha sammenheng med stive muskler? Eller er det rett og slett slik at man blir utslitt av å gnisse tenner hele natten? Eller kan det være jeg ikke har nok vitaminer i kroppen? Hvordan går man fram for å få sjekket dette? Hehe, går ikke så ofte til legen... Takk for svar;)
Saeria Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du går til legen så får du bare si hvordan du føler deg og at du gjerne ønsker å få sjekket blodet for evt. mangler. Mangel på jern og b-12 kan f.eks. gjøre deg veldig slapp og trøtt.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Hei. Jeg gnisser tenner hele natten, selv om jeg bruker skinne... LIkevel får jeg også forferdelige smerter i kjeven, hodet og nakken, og ømme tenner. Jepp, jeg skal til tannlegen igjen. Det jeg lurer på derimot er om man kan bli veldig trøtt av dette? Jeg er helt dødstrøtt hele dagen selv om jeg har sovet nok... Det eneste jeg vil er å sove mer... Kan dette ha sammenheng med stive muskler? Eller er det rett og slett slik at man blir utslitt av å gnisse tenner hele natten? Eller kan det være jeg ikke har nok vitaminer i kroppen? Hvordan går man fram for å få sjekket dette? Hehe, går ikke så ofte til legen... Takk for svar;) ja, du får vondt nakke/hode med en slik kjeve. brukt skinne i ti år nå.....Gikk på sterke smertestilenede. helt til jeg voknet en morgen og kastet opp av nakke/hodesmerter. da gikk jeg til kiropraktor. Han fikk kjeven på plass...tar en sånn beh annenhvermnd...bruker ikke skinne så mye nå lenger
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg vil absolutt tro at tanngnissing kan føre til at man ikke er uthvilt på dagen. Man sover, men man slapper jo ikke av når man ligger der å anspenner seg. Gnisser tenner selv, og er også plaget av slapphet på dagtid. Noe drit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå