Gå til innhold

Back east.. Hvorfor?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lagt merke til at det på amerikanske at dette brukes for de som skal flytte/dra til østkysten... Hvorfor sier man back east? Er det fordi man anser dette som amerikanernes startsted (altså der de kom først)? Det rare er nemlig at man bruker back uansett om personene tidligere har bodd på østkysten eller ikke...

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har lagt merke til at det på amerikanske at dette brukes for de som skal flytte/dra til østkysten... Hvorfor sier man back east? Er det fordi man anser dette som amerikanernes startsted (altså der de kom først)? Det rare er nemlig at man bruker back uansett om personene tidligere har bodd på østkysten eller ikke...

Takk for svar:)

....sorry, jeg vet ikke hvorfor, og vil ikke kuppe tråden din, bare komme med et tillegg til spørsmålet ditt....Amerikanerne sier jo "out west", "up north" og "down south" også.....og jeg lurer også på hvorfor det...?

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farao på ferie

Fordi nybyggerne dro fra hjemstedene sine i øst (back east) for å utforske nytt terreng (gratis land, hvis de var heldige) ut mot vest (out west).

Up north og down south beskriver jo retningen, men antagligvis ble det mye brukt i borgerkrigstiden og sitter derfor i fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Out west, også fordi det forbindes med prærien...ut på prærien liksom. Midwest for eksempel er jo Ohio området..også merkelig siden dette er nærmere Østkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...