Gå til innhold

Sjekke spiralen selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral nå i 2 mnd. Har ikke hatt mens etter innsetting, og heller ikke andre bivirkninger.

Gynekologen sa at det ikke var behov for å komme tilbake etter kort tid for å sjekke at den sitter riktig (slik som det står i pakningsvedlegget) dersom alt er som det skal. Men hvordan vet jeg om alt er som det skal?

Gynekologen sjekket med ultralyd etter den var satt inn, og da var alt bra. Hun sa at jeg selv med jevne mellomrom skal sjekke om jeg kjenner trådene, og at den da sitter riktig. Men jeg kjenner ikke trådene.

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er sikkert som det skal, det er av og til vanskelig å finne trådene. Men jeg ville dratt til legen og fått undersøkt at spiralen sitter der den skal likevel.

Det kan jo hende at trådene er klippet for korte. Det hendte med meg med en av mine spiraler, og det var et helsikes liv å få den ut.

Så jeg ville sjekket det, ja. Som gynekologen din sa, hvis alt er i orden trenger du ikke komme tilbake til kontroll, men alt er jo ikke i orden når du ikke kjenner trådene. Kanskje gynekologen kan lære deg hvordan du skal gjøre for å finne trådene lettere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...