livbåten Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Enkelt og greit: -Hvor langt inn i svangerskapet kan man fly? Regner med det er en anbefalt "grense" på dette?
bella domina Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Du får ikke komme ombord etter uke 36, frem til da er det bare å fly. Skal du på lengre tur bør du bruke støttestrømper pga økt risiko for blodpropp.
Knøttet Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har hørt at de er enda strengere på utenlandsflyvninger, noen som vet noe om dette?
Pasha Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 På utenlands flygninger er det frem til uke 36.. innenlands er det frem til uke 38. Veldig lurt å ha med seg en lege-erklæring på slutten.. så slipper man å bli stoppet. Ellers så kan nok flyselskapene ha egne regler. Har hørt om enkelte selskap som f.eks ikke tilatter flygninger fra/etter 4mnd (og det er jo veldig tidlig.. og nok vansklig å gjennomføre... jeg var ikke synlig gravid i mnd 4) Sjekk med selskapet ditt.. men de vanligste reglene er de som er nevnt øverst
bella domina Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Fra SAS.no Inntil 4 uker før termin Ingen begrensninger Fra 2 til 4 uker før terminReisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer. Mindre enn 2 uker før termin Du kan ikke reise
Knøttet Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 På utenlands flygninger er det frem til uke 36.. innenlands er det frem til uke 38. Veldig lurt å ha med seg en lege-erklæring på slutten.. så slipper man å bli stoppet. Ellers så kan nok flyselskapene ha egne regler. Har hørt om enkelte selskap som f.eks ikke tilatter flygninger fra/etter 4mnd (og det er jo veldig tidlig.. og nok vansklig å gjennomføre... jeg var ikke synlig gravid i mnd 4) Sjekk med selskapet ditt.. men de vanligste reglene er de som er nevnt øverst Takk Har alltid lurt på hvordan de gjør det i praksis. En person som er høygravid trenger jo ikke se høygravid ut alltid, og hvis du f.eks går med tvillinger kan du jo se høygravid ut allere i uke 20, så de kan da ikke ta dette bare på øyemål? De vet jo ikke hvor langt man er på vei. Forstår at det er derfor man bør ta med legeerklæring, men det trenger vel neppe jeg som er 19 uker på vei når jeg reiser til utlandet? :klø:
Pasha Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 jeg fløy i uke 18 og hadde ikke med meg det... var heller ikke synlig at jeg var gravid da... men da jeg reiste til syden i uke 30 (og hjem i uke 33+4) så hadde jeg med meg.. og hjemover måtte jeg vise den frem. (selv om jeg ikke er helt sikker på om damen i skranken skjønte noe av den.. spurte nemlig om hvor langt jeg var på vei.. 7 mnd svarte jeg.. (7mnd varer jo frem til uke 34).. å er du 28 uker på vei da.. ja svarte jeg da og dette til tross for at termin datoen stod på brevet.. og det da var under 2 mnd igjen til denne datoen... flink til å regne hun damen ) For tvillinger er det andre regler forresten. Usikker på hva.. men trur kanskje det er frem til uke 28 eller noe.
Trampe Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Jeg fløy for noen dager siden, og ble ikke spurt om noe. Tenkte ikke på å ha med meg erklæring heller. Dette var uke 32, og turen gikk helt fint.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Kanskje dumt spørsmål, men må man ha slik støttestrømpe når man skal fly langt (9 timer) når man er tre mnd på vei?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå