Gå til innhold

Barn i bryllupsfesten eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest brud som lurer
Skrevet

Jeg har 2 barn fra et tidligere samboerforhold.

Skal gifte meg i september.

Har en stor familie begge to, og flere av dem har barn.

I utgangspunktet hadde vi tenkt til å ha med barna i kirken og være brudepiker. Vi hadde ikke tenkt til å invitere andres barn på festen heller.

Etter fotograferingen, tenkte vi at jentene skulle til faren sin. Har fått endel kommentarer på at jeg og mannen kanske ikke trenger å ha jentene til å mase på oss på festen etterpå osv. At jeg særlig kom til å bli stresset.

Samtidig tenker jeg nå at vi vil gjerne dele denne dagen med jentene da.

At jeg kommer til angre dersom de ikke er med oss lenger enn i kirken.

Hva gjør dere?

Får sikkert endel reaksjoner på at ikke familien får ha med seg barna sine heller. Men dersom alle barna kommer, store som små, er det 14 barn. I tillegg kommer det 44 voksne til midagen. TIl fest etterpå kommer enda flere voksne. Dersom alle barn og voksne kommer, vil vi være 90 stk....

Det er det ikke plass til heller.

Trenger tips jeg.

Vil ikke såre noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke invitert barn bortsett fra nevøer og nieser.. nå kommer det til å være 2 1 mnd gamle babyer der, men det kan man ikke nekte noen, dem sover så mye uansett!!

Datteren vår og to nevøer kommer.. han ene er 8 mnd og skal være der hele kvelden.. mens datteren vår på da 2,5 og hans nevø på da 3,5 skal gå i løpet av kvelden... vet ikke helt når, men de skal få noe mat og sånt.. tror liksom ikke dem har noe glede av å sitte stille i mange timer...

folk skjønner jo at man ikke kan be alle... og gjør dem ikke det, så kan man jo ikke tilfredstille alle...

om du skal ha døtrene dine med må du nesten tenke på... hvor gamle er dem?det er jo mulig de ikke har lyst også...

Skrevet

Det er da helt naturlig å ville ha med egne barn i sitt eget bryllup. Det skulle da bare mangle. Hvorvidt der inviterer flere barn er opp til brudeparet å avgjøre synes jeg.

Hvor gamle er barna dine?

Gjest trådstarter igjen
Skrevet

Jentene er 3 og 5 når vi gifter oss.

De kommer nok til å være med litt tror jeg.

Men vet liksom ikke hvor kult dem synes det er da, å sitte stille lenge med taler og sånn.

Skrevet

Vi har to jenter og de skal være med til kirken og fotografering også skal barnehage tanta dems komme å hente de. mannen syntes det var leit at de ikke skulle være der, men hvilken glede har de av noe slikt da. Det er jo mest for å glede oss og til det har vi jo så mange andre inviterte gjester til å gjøre. Synes jeg ser de hadde klart å sitte rolig under middagen haha den middagen varer jo stort sett veldig lenge, og vi vil ikke ha noen andre barn der, derfor er ikke noen nieser eller nevøer bedt selv de som har blitt voksne. For det ble å gjøre forskjell i mine øyne. Men dette er deres dag og kun deres så dere har lov til å sette alle reglene uansett hvor teite de måtte virke for enkelte.

Skrevet

Vi skal ikke ha med våre 3 barn på selve bryllupsfesten. Og har heller ikke invitert andre barn. (Har 5 nieser og nevøer.)

Synes ikke unger har noe under en bryllupsmiddag/fest å gjøre.

Vår eldstemann på 8 har forøvrig selv valgt å ikke bli med.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at gjestene blir sure over og ikke kunne ha med barna sine i bryllupet deres. Bryllup for meg er en anledning til og ha barnefri og kose meg sammen med mannen og kun måtte skjære opp min egen mat.

Vi hadde ikke barn når vi giftet oss og hadde heller ingen barn i bryllupet. Jeg syns bryllup er en voksenfest men jeg vet jo at andre ser på bryllup som en familiefest.

Min venninde giftet seg for et par år siden og hadde da et barn på 6 år og et barn på 3 år. 3 åringen var kun med i kirken og på bildene mens 6 åringen var med under middagen og ble hentet etter dette.

En annen venninde hadde barna med under middagen de var vel ca 5 år da og min vennindes datter er ganske "mammadalt" og var på fanget til bruden hele middagen og "forstyrret" slik at bruden hadde vanskeligheter med og høre taler osv.

En tredje venninde hadde barna med seg helt til kl 12 på kvelden de var ca 6 og 8 år. Hun sa i ettertid at hun angret på at de ikke ble hentet tidligere slik at hun kun slappe av og kose seg sammen med mannen og gjestene.

Vil også si at om du bestemmer deg for og ha med dine egne barn så er det ikke en selvfølge at de andre gjestene får ha med seg barna sine.

Gjest Hest Er Best Gjest
Skrevet

Det finnes ingen valg som er helt riktige eller helt gale. I stedet for å få help og råd av (i praksis) villt fremmede på nett, og da bare oss som faktisk gidder å svare, bør du finne ut hva du er mest komfortabel med og heller bruke energien din på å forklare de eventuelt fornærmede hvorfor du gjorde dette valget fremfor valget DE hadde vært mest komfortable med selv.

Lykke til, der du står mellom barken og veden.

Skrevet

Hmm dette fikk meg til å tenke...

Barna våre kommer til å være 6 og 2 år når vi gifter oss. Hadde tenkt å ha dem med under middag of frem til kl 8 9 om kvelden, har også 5 tante barn som kommer. Tenkte jeg skulle ha eget barnebord og ie barnevakt som kunne aktevisere dem.

Skrevet

Dette har vært et lite tema hos oss også den siste tiden. Vi har en sønn på 3 år og han har en niese på samme alder. Vi har besluttet at de ikke skal være med under middagen, av samme grunn som flere nevner her. Han er enda så liten at han ikke helt skjønner hva bryllup er og å skulle sitte stille og bli "hysjet" på til enhver tid, nei det tror jeg faktisk ikke jeg vil.

Selvsagt er det koselig å ha han der, men tror nok han får det bedre hos barnevakten...

Skrevet
Det finnes ingen valg som er helt riktige eller helt gale. I stedet for å få help og råd av (i praksis) villt fremmede på nett, og da bare oss som faktisk gidder å svare, bør du finne ut hva du er mest komfortabel med og heller bruke energien din på å forklare de eventuelt fornærmede hvorfor du gjorde dette valget fremfor valget DE hadde vært mest komfortable med selv.

Lykke til, der du står mellom barken og veden.

Syns det er fint at hun lufter det her, jeg. Kanskje det er andre som er i samme dilemma og trenger, kanskje ikke akkurat råd, men iallefall høre hva andre tenker å gjøre. Undøvendig å være så negativ. Da kan du heller la være å svare...

Gjest nextlife
Skrevet

I vår familie er det bare et lite barn, tanteungen på 3 år. (Våre egne er 12 og 19, samt to andre tantebarn på 12). Hun er ei som vanligvis er blid og fornøyd, men bestemt og aktiv.

For oss var det naturlig å også invitere den lille på 3. Vi hadde barnevakt i backup, så hvis hun ble lei skule hun bli hentet. Den lille dama var fantastisk, i kirka satt hun bare med store øyne og beundret seg selv,-og alle andre, hun liker pynt og stas. Hun satt stort sett stille under middagen, tok seg noen småturer rundt i lokalet og kom med noen høylydte morsomme kommentarer. Etter middagen var hun med til vi hadde drukket litt kaffe, tror hun ble henta ca 20.30.

Vi hadde litt tegnesaker og litt andre leker tilgjengelig, men de ble ikke brukt.

Er veldig glad for at vi hadde henne med :)

Skrevet
mannen syntes det var leit at de ikke skulle være der,

Men han har jo ikke akkurat noen reell stemmerett, han er jo bare brudgom og far til barna. Ikke Bruden, må vite. Han vet ikke noe om hvordan bryllupsfester skal være, stakkars.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet
Men han har jo ikke akkurat noen reell stemmerett, han er jo bare brudgom og far til barna. Ikke Bruden, må vite. Han vet ikke noe om hvordan bryllupsfester skal være, stakkars.

Fnis, nei stakkars brudgommer, de er stort sett bare med som følge.

Da vi giftet oss var begge ungene våre med, da 3 og 1 år. Begge var med i kirken. Husker ikke helt når 1 åringen ble hentet av barnevakten (om det var før eller etter middagen). 3 åringen var med både middag og litt utover etter det. Han forsto at dette var veldig høytidelig og oppførte seg eksemplarisk. Ikke noe tull. Bestemora hadde hovedansvaret, men det var nok av folk som ville prate med han. Han var veldig tillitsfull og usjenert, så han var ikke klengete. Alle tante og onkelunger var i tillegg invitert (da 6 stk fra 6 år og oppover til 10). Kan ikke huske at de var til bry. De ble hentet før festen "tok av".

Skrevet

Alle våre nieser og nevøer skal delta i bryllupet vårt. Ser på det som en naturlig del av dagen vår at de er der. Men det er like mange meninger som det er bruder.

Skrevet
Jeg har 2 barn fra et tidligere samboerforhold.

Skal gifte meg i september.

Har en stor familie begge to, og flere av dem har barn.

I utgangspunktet hadde vi tenkt til å ha med barna i kirken og være brudepiker. Vi hadde ikke tenkt til å invitere andres barn på festen heller.

Etter fotograferingen, tenkte vi at jentene skulle til faren sin. Har fått endel kommentarer på at jeg og mannen kanske ikke trenger å ha jentene til å mase på oss på festen etterpå osv. At jeg særlig kom til å bli stresset.

Samtidig tenker jeg nå at vi vil gjerne dele denne dagen med jentene da.

At jeg kommer til angre dersom de ikke er med oss lenger enn i kirken.

Hva gjør dere?

Får sikkert endel reaksjoner på at ikke familien får ha med seg barna sine heller. Men dersom alle barna kommer, store som små, er det 14 barn. I tillegg kommer det 44 voksne til midagen. TIl fest etterpå kommer enda flere voksne. Dersom alle barn og voksne kommer, vil vi være 90 stk....

Det er det ikke plass til heller.

Trenger tips jeg.

Vil ikke såre noen.

Hei!

Jeg har ikke barn selv, men tror nok at jeg hadde latt barna mine vært med på den store dagen min. Det som går an er jo å få noen til å komme å hente dem senere på dagen, for eks etter bryllupsmiddagen? Jeg skal gifte meg til sommeren, og der kommer det til å være en del barn. Disse barna blir hentet etter middagen. Jeg synes dette er helt greit, bare koselig å ha dem der :) Men selv om dere ikke vil ha andres barn der, så må jo gjestene forstå at DERE vil ha deres egne barn i bryllupet! Håper ikke de blir sure av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...