Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er bare enkelt og greit.. Hva spiser du på kinaen når du er ute å spiser?? Elsker kinamat og vil gjerne høre hva du spiser år du er ute....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spørsmålet er bare enkelt og greit.. Hva spiser du på kinaen når du er ute å spiser?? Elsker kinamat og vil gjerne høre hva du spiser år du er ute....

Spiser oftest karri (kylling karri for det meste), men varierer med Sezchuan og det som skulle friste mest med and.

Skrevet

Velger det som høres godt ut jeg.

Retter som jeg ofte ender opp med er Cashew chicken, Szechuan Chicken eller kongereker, kylling med ingefær.. ja nå kommer jeg ikke på noe mer.

Men det varierer veldig.

Skrevet

Alltid misosuppe til forrett! Så varierer jeg med alt mulig til hovedrett, fra tofu to stektris...

Skrevet

Ris deluxe hvis jeg skal være kjip!

Ellers er det som regel frityrstekt kylling i søt sur saus med ris.

Skrevet

Kinesisk pepperbiff eller biff, purreløk og løk i soyasaus

Skrevet

Elsker sursøt saus så det blir gjerne noe med det.

Skrevet

En gjenganger hos meg har vært frityrstekt and med sursøt saus.

Skrevet

Spiser som regel innbakt kylling i sur-søt saus, eller kylling med cashew. Hvis jeg går på en litt "finere" kinesisk restaurant pleier jeg å kjøpe noe biffgreier med mye løk som blir servert på en liten, glovarm jernfjøl, servitøren heller saus over etter at retten er satt på bordet og det ryker og freser noe veldig. Jeg husker aldri hva denne retten heter men det er veldig godt!

Skrevet
En gjenganger hos meg har vært frityrstekt and med sursøt saus.

Her og, det er kjempegodt!

Skrevet

Har lett for å bestillie biff chop suey, jeg. :spise:

Skrevet

Mmmm...våruller, fritert scampi i sursøt saus, satay-retter, flied lice

Skrevet

varierer litt.. men så og si alltid vårruller til forett :nam:

Skrevet

Takk for mange gode svar. Selv om jeg nå just har spist frokost ble jeg veldig sulten igjen nå. Men skal heldigvis ut å spise kinamat på onsdag så det blir nam :)Bruker å ha kylling shop suey, eller biff i peppersaus, er også veldig godt med fritystekt kyllingsvinekjøtt i peppersaus, men denne retten må man spesial bestille for er alltid med sursøt saus, og den er jeg ikke så glad i.

Har begynt å bli veldig flink til å varriere når jeg er ute å spiser. Tidligere var det alltid svinekjøtt med brokkoli, denne er veldig god men er blitt flink til å ta andre ting også.

Blir sulten av denne tråden nå jeg men men. Kan godt ha kinamat en -to ganger i uka for er så mye forskjellig, men mannen min er blitt lei.

Så når vi skal unne oss litt ekstra, ender ofte med at han bestiller fra gatekjøkkenet og jeg fra kinaen om vi skal ha take away.

Skrevet

Jeg spiser det meste, og synes egentlig at det mest spennende er å prøve noe jeg ikke har smakt før. Det eneste jeg ikke spiser er retter med sursøt saus og retter med karrisaus, er så vanvittig lei det at jeg klarer ikke spise det med mindre jeg må.

Det siste jeg har fått dilla på er egentlig dim sum, som er kinesiske småretter. Da får man prøvd mye forskjellig på en gang, og det passer meg veldig godt. Har også vært veldig glad i Lammeside ala Peking, samt friterte svinekoteletter med peanøttsaus. Og and er alltid godt, bare den ikke er i sursøt saus ;)

Skrevet

Helt klare favoritter er skikkelig pekingand og kylling kung pao. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...