Titta Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg sitter å søker på flybilletter (Bergen - New York), og på Kilroy sine sider har jeg fått tilbud om noen billetter med veldig kort tid på flyplassen i Wien. Fly ankommer Wien kl 10:45, og New York-flyet går videre allerede kl 11:30. Jeg har aldri vært på flyplassen i Wien, men synes 45 min høres veldig knapt ut. (dette er riktignok i sommer og da er det vel mindre forsinkelser enn om vinteren med tanke på været) Hva synes dere? Er denne reiseruten mulig, eller er det for knapp tid? Og siden det kjøpes som en pakke fra Kilroy, står de da ansvarlig med å ordne nye billetter for oss om vi skulle miste New York-flyet?
Silfen Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Det spørs. Er det ut- og innsjekking av bagasje eller er det slik at bagasjen bare blir sendt over mellom flyene? Om du selv må sjekke ut og inn igjen, så vil jeg påstå at du ikke har tid. Vanligvis har jo hvertfall ikke selskapene noe ansvar om det er slik at de ikke samarbeider. Jeg ville forhørt meg med Kilroy.
Titta Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Det er samme flyselskap, kommer med Austrian Airline fra København og skal videre med samme selskap til New York. Vil jo derfor anta at ikke trenger å sjekke inn på nytt i Wien. Vi var innom Kilroy idag og snakket med en, men han fant kun noen vesentlig dyrere billetter enn de jeg selv fant nå. Det er jo mulig at han forkastet denne reiseruten pga. for kort mellomlanding, men i og med at søkemotoren deres kommer opp med det som ett forslag så burde det jo egentlig være greit. Det er jo litt dumt om en kjøper billetter via nettsidene deres med en rute som trolig ikke vil fungere. Jeg får vel ta en telefon til dem og høre.
Gjest Gjest_mozilla_* Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Vil ikke anbefale deg en så kort transfer i Wien! Dette fordi du må gjennom en ny pass-kontroll når du skal ut av Schengen, og køene i Wien er ALLTID veldig lang. Alt skal gå på skinner om du ikke skal bli veldig svett og i verste fall miste flyet... Mozilla
onyx Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hm... Hun kommer via københavn, så antageligvis er det ingen ekstra passkontroll, men det kan være sikkerhetskontroller eller andre faktorer som veldig mange andre reisende som spiller inn. Jeg vil tro at 45 min transfertid er i minste laget på en fremmed flyplass. Obs, hadde glemt du skulle videre til USA og da vil jeg ihverfall IKKE tatt sjansen på bare 45 minutter. Da er det sikkert passkontroll og ekstra sikkerhetskontroll, muligens kanskje også sikkerhetskontroll på gaten. Endret 23. januar 2008 av onyx
Titta Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 Hmm ja, det er vel egentlig det jeg tenkte. Men ble litt i stuss i og med at det kommer opp som ett alternativ når en søker på billetter fra Bergen - New York. Det burde jo strengt tatt ikke komme som ett forslag hvis det ikke er praktisk mulig å gjennomføre. Da får vi fortsette jakten på flybilletter. Om noen har tips om ett sted vi kan finne billige billetter (ca 28.07 - 17.08 fra Bergen - New York så takker jeg for tips. Vi har sjekket supersaver, marcopolo, crown, seat24 og icelandair) Takk for svar dere
Gjest reiseglad Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg sitter å søker på flybilletter (Bergen - New York), og på Kilroy sine sider har jeg fått tilbud om noen billetter med veldig kort tid på flyplassen i Wien. Fly ankommer Wien kl 10:45, og New York-flyet går videre allerede kl 11:30. Jeg har aldri vært på flyplassen i Wien, men synes 45 min høres veldig knapt ut. (dette er riktignok i sommer og da er det vel mindre forsinkelser enn om vinteren med tanke på været) Hva synes dere? Er denne reiseruten mulig, eller er det for knapp tid? Og siden det kjøpes som en pakke fra Kilroy, står de da ansvarlig med å ordne nye billetter for oss om vi skulle miste New York-flyet? Kilroy er ansvarlig for å få dere med neste fly av samme flyselskap. Problemet er bare at neste fly kanskje ikke går før om tre dager, eller fra en annen flyplass i Europa. Da kaster du bort veldig mye tid som heller kunne vært brukt i USA... Har akkurat måttet endre en billett hvor vi bare fikk 45 min i København til flybytte, og reiseselskapet mener det blir i minste laget med tid. Og neste fly med det selskapet går ikke før to dager etterpå....
Silfen Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Prisalternativ 1 13.228,00 Lufthansa,United Airlines Antall Type Pris 2 Voksen 13.228,00 Totalt 13.228,00 Dato Avreise Ankomst Flight Fra Til Reisetid 28.07.2008 07:00 09:05 LH 3129 Bergen, Flesland Frankfurt, Frankfurt International 11:45 28.07.2008 10:35 12:45 UA 8841 Frankfurt, Frankfurt International New York (NY), John F. Kennedy 17.08.2008 17:50 08:10 LH 0407 New York (NY), John F. Kennedy Frankfurt, Frankfurt International 12:35 18.08.2008 10:15 12:25 LH 3126 Frankfurt, Frankfurt International
Silfen Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Og et alternativ fra Oslo: Prisalternativ 1 12.428,00 British Airways,Virgin Atlantic Antall Type Pris 2 Voksen 12.428,00 Totalt 12.428,00 Dato Avreise Ankomst Flight Fra Til Reisetid 28.07.2008 17:00 18:20 BA 0767 Oslo, Gardermoen London, Heathrow 12:05 28.07.2008 20:25 23:05 VS 0017 London, Heathrow New York (NY), Newark Liberty Airport 17.08.2008 21:45 09:25 VS 0010 New York (NY), John F. Kennedy London, Heathrow 12:10 18.08.2008 12:45 15:55 BA 0766 London, Heathrow Oslo, Gardermoen
Gjest Gjest_kiss_* Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 heia...jeg trøste deg med en ting...flyplassen i wien er ikke den største tingen du går glipp av...har vært der..hadde god tid der...3 timer..men fant ikke noe spennenes unntatt starbucks kafe...du kan bare trøste deg med tanken at du skal til New York...most fabulous city in the world...*misunner* lykke til=)=)
mamut75 Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Spørs jo også hvor stor flyplassen er , siden det kan være skikkelig langt å gå mellom gatene på de store flyplassene . Var nettopp på Charles de Gaulle i Paris og der brukte vi ca 50 minutter mellom gatene uten at vi gikk feil en eneste gang .
Gjest Gjest_mozilla_* Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Hm... Hun kommer via københavn, så antageligvis er det ingen ekstra passkontroll, men det kan være sikkerhetskontroller eller andre faktorer som veldig mange andre reisende som spiller inn. Jeg vil tro at 45 min transfertid er i minste laget på en fremmed flyplass. Obs, hadde glemt du skulle videre til USA og da vil jeg ihverfall IKKE tatt sjansen på bare 45 minutter. Da er det sikkert passkontroll og ekstra sikkerhetskontroll, muligens kanskje også sikkerhetskontroll på gaten. Om man skal dra ut av schengen i Wien så ER det ny passkontroll + ny sikkerhetskontroll. Det er veldig mange fly som er innom Wien, dermed er det ALLTID lange køer der. Selvom om dere ikke er ansvarlig for å ha mistet flyet så er det dere som går glipp av ferie dager.
smaksløk Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Bor i Wien, og drar ofte fra flyplassen her, den er ikke så stor, så ikke så mye å bekymre seg for. Dersom denne transferen er i billettene du fant, altså ikke to forskjellige billetter, burde det gå fint.. Men du kan høre med selskapet for sikkerhetsskyld. God tur! ( måtte inn og legge til litt her forresten..) Fant du direktefly fra Bergen til Wien??? I tilfelle er jeg veldig interessert i å vite hvilket selskap. Så kan du alltids sjekke www.kelkoo.com, der kjøper jeg alle mine billetter, ender som regel opp med klm eller lufthansa som billigste alternativ. Endret 24. januar 2008 av smaksløk
Munachimso Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har mellomlandet med så kort tid før (men ikke i Wien) hvor jeg måtte gjennom sikkerhetskontoller + passkontroller og det gikk helt fint. Vil tro at siden det kom opp som et alternativ så burde det være greit? Kanskje du skulle ringe flyselskapet. Ellers anbefaler jeg deg finn.no, restplass.no og kayak.com til å finne billetter
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har faktisk mistet flyet mitt videre til Australia 2 ganger i Wien med slik conection tid. Heatthrow kan ogsaa vaere litt vanskelig. (en gang forsinket fra norge, andre gang altfor lang passkontroll koe). Ellers har jeg ikke hatt problemer. Om mulig ville jeg kontaktet dem for en litt lengre conection tid. Men kommer helt ann paa naar paa dagen det er snakk om? Om morgenen er det ofte kaos der.
Titta Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. januar 2008 Igjen takk for svar Smaksløk: det er transfer i billettene ja, og vi kommer inn til Wien med samme selskap som vi skal videre med (Austrian airline) hvis det er av betydning. NY flyet går 11:30 fra Wien. Har ikke funnet noe direkte fra Bergen til Wien nei, må via Oslo eller København. Vi stikker innom Kilroy imorgen og hører med dem. Kan vi spare de 2000,- som er diffen mellom Kilroy og rimeligste alternativ andre steder så er det jo verdt det, men blir vi mest sannsynlig sittende i Wien er det ikke interessant.
smaksløk Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 I see. Begynte å lure om det var noe jeg hadde gått glipp av Uansett, tror nok at 45 min ville være nok i Wien, er som sagt ikke så stor flyplass, kun tre terminaler, og de ligger ikke så langt fra hverandre. Så lenge flyet kommer på tida..men det er jo aldri godt å vite. Uansett, jeg har somregel transfer i Amsterdam, og har flere ganger kun hatt 45 min, flyet mitt har landa når det neste begynner bording, men har gått fint alle gangene, og Amsterdam er jo en del større.
vilde Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Det hørtes litt styr ut med så mange mellomlandinger, da sjansen for at det ikke går bra absolutt er til stedet. Du kan fly direkte fra Oslo for 12,864.00 NOK,- for 2 personer t/r på disse dagene. Da sparer du iallefall masse tid. Det er helt sikkert mulig å få tak i noen billige billetter Bergen/Oslo med Norwegian eller Sas. Sjekk http://www.continental.com/
Titta Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. januar 2008 Fikk tilslutt billetter gjennom Kilroy for 11184,- (Bergen - NY tur/retur for 2 personer. Må riktignok overnatte i Oslo på veien til, men det er ikke noe problem) Gleder meg masse til tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå