Gå til innhold

Ikke referanse, men attest...


Gjest Åse

Anbefalte innlegg

Skal søke på jobb, og det står at jeg skal sende ved cv og referanser. Jeg har cv i orden, men ikke referanser. Bare attester. Det er jo igrunn samme greia, men ikke helt det de spør etter..? Med referanse mener man at man kan ta kontakt med forrige sjef, mens i en attest er det ferdig skriftlig melding fra forrige sjef.

Skal jeg legge det ved?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal søke på jobb, og det står at jeg skal sende ved cv og referanser. Jeg har cv i orden, men ikke referanser. Bare attester. Det er jo igrunn samme greia, men ikke helt det de spør etter..? Med referanse mener man at man kan ta kontakt med forrige sjef, mens i en attest er det ferdig skriftlig melding fra forrige sjef.

Skal jeg legge det ved?

Jeg ville lagt ved attester, samt navn og tlf.nummert til referansene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ringerunde til sjefer du har hatt, hør om det er greit at du skriver dem opp som referanse med tlfnummer. Tviler på at noen har noe i mot det, mest sannsynlig blir de ikke engang oppringt. Men det ser bra ut å ha referanser på cvn, for da vet de som skal ansette deg at du har noen som kan gå god for deg når som helst bare de ringer. Fort gjort å ringe og få en tillatelse, men IKKE før opp noen uten å spørre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt ved attester, samt navn og tlf.nummert til referansene :)

Hun sier jo at hun ikke har referanser! Man legger da virkelig ikke med telefonnummer til gamle sjefer uten å avklare dette med dem først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo at hun ikke har referanser! Man legger da virkelig ikke med telefonnummer til gamle sjefer uten å avklare dette med dem først?

Åja, missforstod :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står i annonsen, så bør du legge ved referanser ja.

Men, du må kontakte referansene så de er klar over at de kanskje blir oppringt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...