Gå til innhold

Blødninger midt i p-pille perioden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Hei,

oppdaga plutselig at jeg blør litt. Har spist de to første ukene av Yasmin, og har altså en ukes piller igjen før pillefri uke. Jeg har gått på p-piller de siste 9 årene, og brukt Yasmin de siste 7 årene omtrent, tenker jeg.

Én eneste gang har jeg blødd midt i syklusen før, og da hadde jeg både glemt en pille, vært dårlig i magen og i tillegg flydd langt og dermed snudd døgnrytmen i løpet av kort tid, så da er det forståelig at det har blitt litt krøll. Dette er et år siden.

Men hva nå? Har spist alle pillene, til samme tid hver kveld.. merkelig altså, men er det noe å bekymre seg for?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småblødninger utenom mestruasjonsperioden er ikke uvanlig når man går på p-piller. Men man skal kontakte lege om det er blødninger eller hvis småblødning vedvarer.

Er du litt redd og usikker eller føler dette er veldig unormalt, så går du til lege uansett.

• 3 år senere...
Skrevet

Hei!.

Jeg går på mercilon, og har gått på det i snart 1 år.

Idag fikk jeg blødning,noe jeg tror er mensen.Jeg skal jo ikke få mensen nå..synes det er dårlig gjort av mensen og komme nå,for det er snart nyttåraften trossalt :<

Jeg har 4-5 dager igjen av "storpillene" før minipillene kommer.

Siste mens var i juni/juli.

Jeg skjønner det ikke, jeg har aldri hatt slikt før.

Jeg har vært litt slapp i det siste, hatt hoste,for 3-4 dager siden hadde jeg pittelitt feber. Jeg har hatt hoste,og har hatt litt vondt i magen,tror det er fordi jeg har mistet matlysten, og vært sulten en stund.

Jeg har også svettet litt i det siste.

(svette osv.kunne være årsaken til blødning, sto det på andre sider..)

Jeg husker ikke om jeg tok igår, men er ganske så sikker.Jeg har tatt dagens pille, dette gjorde jeg etter att jeg merket att jeg hadde blødd litt.

Det var ikke så mye,men kom mer andre gang.

Jeg var på fest for 2 dager siden, og sov lite både selve festnattern,og til nå.

Har lest litt på forskellige nettsider, men mange av spørsmålene er ikke helt lik min situasjon.

Står på nettsidene att det kan være gravid, hemoroider,uteblitt tabelett som skulle vært tatt..fannt også noen sider der det kunne vært kreft i både endetarm osv.

Dette skremte meg litt(veeeldig)

Kan jeg være gravid?

Hva kan det være? Er det mensen?, slutter det,eller varer det en stund?

Jeg er så redd,skrek når jeg så litt blod.. har angst for og bli gravid(det finnes jo abort, men er ikke så happy på og tenke på att en "dreper" det lille fostert i magen).

Kan noen hjelpe meg, værsåsnill!

Det hadde vært til stor hjelp!

Er så redd!

Mvh Tanja

Skrevet (endret)

Hei!.

Jeg går på mercilon, og har gått på det i snart 1 år.

Idag fikk jeg blødning,noe jeg tror er mensen.Jeg skal jo ikke få mensen nå..synes det er dårlig gjort av mensen og komme nå,for det er snart nyttåraften trossalt :<

Jeg har 4-5 dager igjen av "storpillene" før minipillene kommer.

Siste mens var i juni/juli.

Jeg skjønner det ikke, jeg har aldri hatt slikt før.

Jeg har vært litt slapp i det siste, hatt hoste,for 3-4 dager siden hadde jeg pittelitt feber. Jeg har hatt hoste,og har hatt litt vondt i magen,tror det er fordi jeg har mistet matlysten, og vært sulten en stund.

Jeg har også svettet litt i det siste.

(svette osv.kunne være årsaken til blødning, sto det på andre sider..)

Jeg husker ikke om jeg tok igår, men er ganske så sikker.Jeg har tatt dagens pille, dette gjorde jeg etter att jeg merket att jeg hadde blødd litt.

Det var ikke så mye,men kom mer andre gang.

Jeg var på fest for 2 dager siden, og sov lite både selve festnattern,og til nå.

Har lest litt på forskellige nettsider, men mange av spørsmålene er ikke helt lik min situasjon.

Står på nettsidene att det kan være gravid, hemoroider,uteblitt tabelett som skulle vært tatt..fannt også noen sider der det kunne vært kreft i både endetarm osv.

Dette skremte meg litt(veeeldig)

Kan jeg være gravid?

Hva kan det være? Er det mensen?, slutter det,eller varer det en stund?

Jeg er så redd,skrek når jeg så litt blod.. har angst for og bli gravid(det finnes jo abort, men er ikke så happy på og tenke på att en "dreper" det lille fostert i magen).

Kan noen hjelpe meg, værsåsnill!

Det hadde vært til stor hjelp!

Er så redd!

Mvh Tanja

Slapp av. Småblødninger er helt vanlig en gang i blant. Det er ihvertfall ikke kreft i endetarmen for da hadde du hatt så vondt at du ikke hadde fungert.

Men hvis du er så redd, hvorfor tar du ikke kontakt med legen din?

Om mercilon: Min lenke

"Uregelmessige menstruasjonsblødninger kan forekomme" står det.

Endret av Armitage
Skrevet

Hei Tanja...

Jeg har selv gått på Mercilon i flere år.

Opplevde også dette du snakker om.

Begynte å blø midt i en periode, og blødde

helt til jeg skulle ha mensen.

I mitt tilfelle, eller i mine tilfeller, ettersom dette

skjedde flere ganger mistenkte legen at det kunne

vært en spontan abort. Da kom det riktignok noe ut

i slutten av perioden jeg blødde da.

Det var faktisk ganske normalt, og veldig mange

opplevde spontan arborter som følge av at de gikk

på p-piller.

Skrevet

Til du som har skrevet innlegget: Det er helt vanlig å blø imens man går på p-piller. Men alltid lurt å oppsøke lege!

Til Tanja: Oppsøk lege så fort som mulig, enten det er fastlege eller lege på en helsestasjon.

Skrevet

Skal til lege i morgen,om jeg kommer gjennom tlfen.

men ville bare være litt mindre engslig.

SÅ, det kan være spontanabort?.. da har ikke p pillene funket 100&?

Dette er min første gang slikt skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...