Gjest pirjo Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg er ganske flink med kostholdet, spiser masse fullkornbrød, frukt, etc. Ikke er jeg overvektig heller. MEN: Skulle så gjerne ha trent litt for å fått mer overskudd og energi! Problemet er bare hva jeg skal begynne med? Hverdagen er hektisk med hus, jobb, små barn og en mann som reiser en del - så hva foreslår dere at jeg skal begynne med som en forsiktig start??
Frk Johansen Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Gå tur! Kle på deg en kveld og legg ivei, gjerne med en venninne om du synes det er vanskelig å komme ut på egen hånd. LItt frisk luft gjør underverker for kropp og sjel. Om det er vanskelig å motivere seg vil jeg anbefale å skrive det opp i kalenderen eller legge det inn på mobilen de to dagene eller hva du velger å trene. Da plinger den og minner deg på det, eller du leser det flere ganger om dagen i kalenderen din. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Gå tur! Kle på deg en kveld og legg ivei, gjerne med en venninne om du synes det er vanskelig å komme ut på egen hånd. LItt frisk luft gjør underverker for kropp og sjel. Om det er vanskelig å motivere seg vil jeg anbefale å skrive det opp i kalenderen eller legge det inn på mobilen de to dagene eller hva du velger å trene. Da plinger den og minner deg på det, eller du leser det flere ganger om dagen i kalenderen din. Lykke til! Enig med denne, det er den letteste formen for trening å begynne med hvis man har en hektisk hverdag (jeg ser ikke på det som trening egentlig, siden man ikke blir sliten av det, men man får jo mosjon). Frisk luft gjør at man våkner opp. Selv om jeg er dødstrøtt når jeg går ut så våkner jeg etter noen minutter. Jeg pleier ha med meg mp3-spiller hvis jeg ikke går i fjellet, blir fort kjedelig ellers å bare gå gatelangs synes jeg. Da hører jeg gjerne på gaaamle greier, forrige uke var f.eks. en Michael Jackson-uke, hvor jeg hørte på favoritter fra da jeg gikk på barneskolen. Kjempeartig, jeg danset vel mer enn jeg gikk En annen form for trening er jo å leke med ungene. Lek tikken, sisten, hopp strikk eller tau. Morsomt for deg og barna, og du får trent uten at det føles som trening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå