Gjest Linn24 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Trodde det var vanlig å gjøre det, men jeg har lest flere steder her inne at det ikke er vanlig i Norge. :klø: Men uansett, er det noe dere skal gjøre?
sandra82 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg skal ikke ha strømpebånd... skal faktisk ikke ha strømper heller...er sikkert gørvarmt... Bukketten min blir jo ødelagt om jeg kaster den, så nei... tradisjonell er jeg nok ikke der...
Marge Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Nei, skal ikke ha strømpebånd, og vil ikke ødelegge buketten.
Amadea Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Tror muligens jeg kommer til å kaste buketten til de ugifte damene, men har ikke bestemt meg. Kanskje jeg heller gir den direkte bort til noen, eventuelt törke den og ta vare på den selv. Strömpebånd vet jeg ikke om jeg skal ha, men det blir i tilfelle noe brudhommen skal få lov til å ta av.
Apple- Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor begge deler ble gjort. Jeg ble nesten sjokkert over hvor "desperate" de single damene var etter å fange buketten! Det var som å se på "America's funniest home videos", de ramlet over hverandre, dyttet og nærmest sloss. Buketten ble selvsagt ødelagt. Blant mennene som skulle fange strømpebåndet ble det derimot kort prosess da den lengste av dem med et lite hopp fanget det på strak arm. Selv om dette faktisk var ganske morsomt og underholdende, kommer ikke vi til å gjøre noe sånt. Jeg ser ikke dette for meg som noen norsk tradisjon, så det i seg selv er grunn nok for meg. I tillegg skal jeg ikke ha strømpebånd, og buketten skal vi legge på graven til min far.
mia83 Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor begge deler ble gjort. Jeg ble nesten sjokkert over hvor "desperate" de single damene var etter å fange buketten! Det var som å se på "America's funniest home videos", de ramlet over hverandre, dyttet og nærmest sloss. Buketten ble selvsagt ødelagt. Blant mennene som skulle fange strømpebåndet ble det derimot kort prosess da den lengste av dem med et lite hopp fanget det på strak arm. Selv om dette faktisk var ganske morsomt og underholdende, kommer ikke vi til å gjøre noe sånt. Jeg ser ikke dette for meg som noen norsk tradisjon, så det i seg selv er grunn nok for meg. I tillegg skal jeg ikke ha strømpebånd, og buketten skal vi legge på graven til min far. Det hørtes utrolig fint ut! Å legge buketten på graven til din far!! Skal nok kaste buketten min tenker jeg.. Men strømpebåndet vet jeg ikke helt.. muligens på slutten av festen... hehe..
Apple- Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Det hørtes utrolig fint ut! Å legge buketten på graven til din far!! (...) Jeg syns også det er fint, det er jo derfor jeg vil gjøre det, men det er utrolig vemodig - det er jo han som skulle fulgt meg opp kirkegulvet på den dagen jeg håper blir en av de lykkeligste i mitt liv.
Gjest Linn24 Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Jeg syns også det er fint, det er jo derfor jeg vil gjøre det, men det er utrolig vemodig - det er jo han som skulle fulgt meg opp kirkegulvet på den dagen jeg håper blir en av de lykkeligste i mitt liv. det er utrolig rørende.
mia83 Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Jeg syns også det er fint, det er jo derfor jeg vil gjøre det, men det er utrolig vemodig - det er jo han som skulle fulgt meg opp kirkegulvet på den dagen jeg håper blir en av de lykkeligste i mitt liv. Min far er også død.. han døde for snart 2 år siden. Men han ligger på en kirkegård nesten 50 mil unna, så det blir litt vanskelig for meg å gjøre det samme..
Gjest smotti Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Jeg kommer ikke til å gjøre noen av delene... litt teit å ødelgge en bukett på den måten når den koster så mye.... hehe
Gjest Linn24 Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Tror nok jeg kommer til å kaste buketten egentlig. Er nok mange som blir skuffa hvis jeg ikke gjør det iallefall. Strømpebåndet kommer nok garantert også til å bli kasta. En haug med gale dansker der så. ikke noe bedre at toastmaster er dansk, og har hørt rykter om at ho planlegger noe fryktelig!!!! sokkene til sambo blir nok klipt, og skulle ikke forundre meg om de klipper strikken på boxeren også. det er en dansk tradisjon. Og sløret da, klippe det i fillebiter... danskene er helt gale etter det. men det kan de bare glemme altså. :slåss:
mimi82 Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har tenkt å gi buketten til min mor, hun betyr så uendelig mye for meg. Jeg er eneste datter så det blir nok litt spesielt for pappa å gi meg bort, så da hadde jeg lyst til å gjøre noe spesielt for mamma også, så da tenkte jeg at hun kunne få buketten, hun vet ikke om det, men tror hun blir rørt til tårene.... Strømpebåndet vil jeg tro blir kastet til guttegjengen i løpet av kvelden, men vi har egentlig ikke planlagt noe rundt det ennå
*Emma* Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Linn: du får kjøpe ett billigslør på ebay som de kan få klippe. Så får de tradisjonen din, men du slipper å få klippet istykker et dyrt og flott slør. I USA er det vanlig å ha 2 strømpebånd. Man kjøper dem som ett sett. Så beholder man det ene "for mannen" og kaster det andre. Eksempel Endret 23. januar 2008 av *Emma*
Irmelinn Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 mimi82: Det hørtes utrolig koselig ut. Hvordan har du tenkt til å overrekke buketten? Kunne tenkt meg å gjort det selv.
Gjest Linn24 Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Linn: du får kjøpe ett billigslør på ebay som de kan få klippe. Så får de tradisjonen din, men du slipper å få klippet istykker et dyrt og flott slør. Har lest at mange danske bruder skal gjøre det. Så det er jo en god ide. Da kan de bare få slå seg løs. :banantroll: Men mange sier visst i fra i talen at de ikke skal ha noe av det. Men det er jo en morsom tradisjon, men bare hvis jeg bruker et billig slør da. Så kan jeg jo bare sette på det andre etterpå igjen.
Gjest Linn24 Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har tenkt å gi buketten til min mor, hun betyr så uendelig mye for meg. Jeg er eneste datter så det blir nok litt spesielt for pappa å gi meg bort, så da hadde jeg lyst til å gjøre noe spesielt for mamma også, så da tenkte jeg at hun kunne få buketten, hun vet ikke om det, men tror hun blir rørt til tårene.... Strømpebåndet vil jeg tro blir kastet til guttegjengen i løpet av kvelden, men vi har egentlig ikke planlagt noe rundt det ennå Kjempe kost.
Amadea Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 Okei, nå har jeg akkurat funnet ut at min kommende svigermor har tilbragt de siste kveldene med å lage strömpebånd i knipling til meg! :-D Så det skal i hvert fall ikke kastes. Kan jo ikke klippe i stykker svigermors nydelige blonder! Men buketten skal nok kastes. Det er jo litt morsomt. Blir den virkelig ödelagt av det altså? Jeg har riktignok bare vaert i ett bryllup der buketten ble kastet, men det gikk helt fint med den i hvert fall. Tror ikke mine venninner er så ville at den blir ödelagt altså. Ellers er det jo kjempefint å overrekke buketten til moren sin, til en naer venninne eller legge den på graven til en om har betydd mye for en i livet.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #18 Skrevet 26. januar 2008 Vi la buketten på graven til min søster.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Jeg vet om en som kastet buketten sin. Hun som "fanget" den tok vare på den, fikk den proffesjonelt tørket og ga den senere til bruden i gave...
Gjest Elize Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Her skal det ikke kastet noe som helst. Alt skal taes vare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå