Gjest Bodillen Skrevet 24. januar 2008 #21 Skrevet 24. januar 2008 Dere som sparer hele barnetrygden til barnet, har dere veldig god råd? Dere trenger vel egentlig ikke barnetrygd i det hele tatt, dere "får" jo bare sparepenger til ungene deres. Jeg mener at barnetrygden bør behøvsprøves. Enig.
smilefjes Skrevet 24. januar 2008 #22 Skrevet 24. januar 2008 Dere som sparer hele barnetrygden til barnet, har dere veldig god råd? Dere trenger vel egentlig ikke barnetrygd i det hele tatt, dere "får" jo bare sparepenger til ungene deres. Jeg mener at barnetrygden bør behøvsprøves. Det er jeg ikke enig i. Kan hende de som har "råd" til å sette barnetrygden inn på konto til barna prioriterer pengene sine annerledes enn mange av de som synes de ikke har råd? Selvfølgelig sitter noen bedre i det enn andre, slik vil det alltid være. Men de med høyere lønn bidrar jo mer i form av skatt, så jeg har ingen problemer med at barnetrygden er et fast beløp som er likt for alle. For de med dårligst råd finnes det andre støtteordninger. At folk velger å få barn er bra for samfunnet. Skal man behovsprøve barnetrygd, burde man også justere barnehageprisene slik at det ble dyrere for de med god råd, eller?
Caramba Skrevet 24. januar 2008 #23 Skrevet 24. januar 2008 Vi har en Fox og Pia-konto hvor vi sparer noen 100-lapper i måneden, samt et fond hvor vi setter inn litt etter hvor mye vi har til overs den måneden. Vi setter også inn diverse pengegaver til ham på disse kontoene. Vi kommer sikket også til å bruke litt fra kontoen hans dersom han skal ha noen store innkjøp i fremtiden, men håper at han skal få en pen startkapital av hovedsummen når han skal etablere seg alene for første gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå