Tjorven Skrevet 18. mai 2003 #121 Skrevet 18. mai 2003 Men han har en stemmetype som ikke er helt min stil, han er for mye Bono og jeg har aldri likt han..... Idag var Gaute best, fikk frysninger av Susannah..... Jeg har aldri likt U2, men Kurt gjør jo at de begynner å bli bra! Forøvrig synes jeg Gaute var utrolig kjedelig på fredag. Han har så lite engasjement når han synger og jeg synes bare det er for kjedelig å høre på ham. Han har også litt for mye boyband-stemme etter min smak...
Charmina Skrevet 18. mai 2003 #122 Skrevet 18. mai 2003 HEIA KURT!!!!! -måtte bare få sagt det tjiiihiiii!! Han har en fantastisk stemme som gir meg helt frysninger! Håper han vinner1 Han er på en måte så ekte,og orntlig sjarmerende! Han beviser at man ikke må se ut som en modell for å gjøre det bra! -charmina :D
Pearl Skrevet 19. mai 2003 #123 Skrevet 19. mai 2003 Heia Kurt sier jeg og, han gjorde en kjempe flott figur på fredag. Gaute fikk helt klart de letteste melodiene, som han fremførte på en kjempe fin måte. David gjorde også en kjempe jobb, i tillegg hadde han ganske vanskelig melodier . Det er ikke lenge før vi hører noe fra ham igjen. Kurt er den gjevneste av alle, han er den som kan gi ut en CD som man ikke vil være lei av etter 2 uker og han kan lage show på scenen. KURT KURT KURT
Dødspingvinen Skrevet 19. mai 2003 #124 Skrevet 19. mai 2003 Stemmer også på Kurt. Har aldri brukt penger på slike avstemninger før nå, men sysn han fortjener å vinne!
Gjest Jamila Skrevet 19. mai 2003 #126 Skrevet 19. mai 2003 Noen som vet hva de skal synge i finalen, eller hva som bestemmer hva de skal synge i finalen? På fredag var det jo dommerene som bestemte, denne gangen er det kanskje selvvalgt eller?
Ruby Skrevet 19. mai 2003 #127 Skrevet 19. mai 2003 Har sagt det før, men kan ikke få sagt det nok. Kurt er overlegent best. Gaute er også utrolig flink, men jeg tror nok at Kurt vinner, både pga. stemmebruk og engasjement. Gaute er nok litt for uinteressert...... Ser i alle fall sånn ur når han synger, han er liksom ikke så inne i det..... Ikke misforstå meg, han er utrolig bra til å synge, men skal vel litt mer til for å vinne denne konkurransen. Kurt har alt, sjarm, stemme, engasjement, og du ser at han elsker det han gjør! Lykke til på fredag Kurt!
orakel Skrevet 19. mai 2003 #128 Skrevet 19. mai 2003 I finalen fredag skal begge synge She's so high, det er den som blir idol-singelen til vinneren (kjempefin sang), så skal de synge bidraget de hadde til idol-cd'en og til slutt kan de velge en av de sangene de allerede har sunget (fra de var 10 deltakere igjen).
Gjest Tjorven_ Skrevet 20. mai 2003 #129 Skrevet 20. mai 2003 I finalen fredag skal begge synge She's so high, det er den som blir idol-singelen til vinneren (kjempefin sang), så skal de synge bidraget de hadde til idol-cd'en og til slutt kan de velge en av de sangene de allerede har sunget (fra de var 10 deltakere igjen). JIPPI! Jeg spådde at det kanskje skulle synge denne sangen som skulle bli singel! Det blir spenndene!
Miew Skrevet 20. mai 2003 #130 Skrevet 20. mai 2003 Jeg synes Kurt bør vinne. Kurt har innlevelse, han storkoser seg, han skaper en fantastisk atmosfære, ta for eksempel da de opptro på gullruten, når Gaute og David sang solo var det laber applaus i salen, med en gang Kurt begynte synge stod applausen høyt! Her om dagen ble jeg ganske fortvilt da jeg satt foran tv og så på reprisen av idol, hvor David gikk ut. Vi var 3 personer, nevner ikke navn, og så på. Ene personen begynte å okke og stønne seg da Kurt kom på skjermen, hun mener han ikke bør vinne pga utseende. Dette var en voksen kvinne, jeg holdt på å klikke vinkel, men hadde ikke anledning til det. En voksen kvinne i førtiårene som sitter og sier noe slikt, og hun er til og med en "spesialpedagog". Hallo! Hun mente Kurt var en "stokk", at han ikke kunne bevege seg på scenen, osv. Det er jo Kurt som får oss alle MED, det er jo HAM resten av Norge stemmer på. Iallefall flertallet. Sinnet kokte over spesielt når det kom sammenligninger med Teigen, som "han kan synge, men det er det". Ååh, noen mennesker, altså... Hun sa til slutt også at hun ikke ville se neste Idol, for hun ville ikke se Kurt vinne. HALLO?? Gaute er jo håpløs, han ser ikke ut som han trives på scenen i det hele tatt, han ser ut som han har blitt plukket opp fra gaten "her, syng, så får du penger til en kjærlighet og bug", og "when Susannah cries" sang han så falskt at jeg måtte lukke øyne, øre og resten av sansene. Det var vondt å høre på. Så, jeg gir Kurt all min støtte, og håper han vinner finalen!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #131 Skrevet 20. mai 2003 ta for eksempel da de opptro på gullruten' date=' når Gaute og David sang solo var det laber applaus i salen, med en gang Kurt begynte synge stod applausen høyt![/quote'] Nå er jo ikke bergensere akkurat kjent for å skjule sin patriotisme, så det kan muligens ha litt å gjøre med at det var en bergenser på hjemmebane også...
Miew Skrevet 20. mai 2003 #132 Skrevet 20. mai 2003 Kan godt hende, men hvordan forklarer du det når over halve salen er "kjendiser" fra resten av Norge?
Gjest Jamila Skrevet 21. mai 2003 #135 Skrevet 21. mai 2003 I finalen fredag skal begge synge She's so high, det er den som blir idol-singelen til vinneren (kjempefin sang), så skal de synge bidraget de hadde til idol-cd'en og til slutt kan de velge en av de sangene de allerede har sunget (fra de var 10 deltakere igjen). Orakel, du ER et Orakel :-D Thænk ju!
MarianneE Skrevet 21. mai 2003 #136 Skrevet 21. mai 2003 Hvordan blir avstemninga til fredag? Blir det SMS fra seerne denne gangen og? I såfall er jeg redd for fjortissene som blakker kontantkorta sine for kjekkasen Gaute...... Måtte den beste bergenseren ( ) vinne!!
Gjest Mayamor Skrevet 21. mai 2003 #137 Skrevet 21. mai 2003 Kurt er og blir et nummer for stor for resten. Jeg synes den artikkelen i aftenposten sa sitt. Han har sjarme og utsråling til tusen. Jeg stemmer på Kurt. Gaute blir litt for "countryboyband-aktig" for min smak. Men bevares han er jo flink og pen. Men jeg håper og tror at det ikke er nok. Som dommerene sa: Kurt er en artist! Og selv om Kurt fikk mest applaus under gullruten - og showet var fra Bergen... De fleste i salen var jo ikke bergensere... Stemningen blandt folk flest: de håper Kurt vinner. Maya30
orakel Skrevet 21. mai 2003 #138 Skrevet 21. mai 2003 Orakel, du ER et Orakel :-D Thænk ju! Takk for det Jamila Sangen She's so high er det Tal Bachman som har originalen på. Absolutt verdt å høre igjennom, men Kurt vil nok gjøre den enda bedre :D (Håper de blir friske til fredag og at ikke sykdommen går ut over stemmen)
orakel Skrevet 21. mai 2003 #139 Skrevet 21. mai 2003 Forresten så jeg nå at den sangen Kurt skal synge, som han har sunget før er Saybia - The day after tomorrow. Da blir det altså She's so high Weddings off The day after tomorrow (er jeg hekta på idol? nei ikke i det hele tatt ) Hva Gaute skal synge bryr jeg meg ikke så mye om så lenge Kurt vinner
Snehvit Skrevet 21. mai 2003 #140 Skrevet 21. mai 2003 Jeg tror Gaute skal synge Elton Johns "Something about the way you look tonight", i tillegg til sangen fra Idol cd'en og "She's so high". Selv om "folk flest" ser ut til å heie på Kurt, er det interessant at flere musikkanmeldere ikke ser ut til å være så overbevist om at han er den opplagte vinneren. Stein Østbø i VG skriver: Men han som egentlig bør vinne «Idol», heter Gaute. Han synger gåsehud på en stakkars kritiker når han tar i på «Longest Goodbye». Det er helt feil som det sies, at Gaute har klassisk boyband-stemme og boyband-look; han har mye mer enn det. Gaute Ormåsen er Norges svar på Justin Timberlake - punktum! Elisabeth Bie i Stavanger Aftenblad setter også Kurts suverenitet i tvil: Ingen klar vinner Det har vært mye snakk om Kurt, både i mediene og blant de andre deltakerne. Med sin flotte, kraftige stemme, sterke sceneutstråling og anti-glamorøse utseende har han sjarmert tv-seerne i senk. Men på Idol- cd-en synes jeg ikke Kurt er så overlegen. Ikke fordi han har gjort en dårlig jobb, selv om låten «Weddings off» nok er valgt mer for at Kurts stemme skal få vist hva den er god for enn fordi den er en fengende låt. Både David og Gaute leverer mye tøffere låter, tilpasset sin egen personlig stil og stemme, og i tillegg gjør de begge to en overraskende bra sangjobb. Personlig synes jeg både Kurt og Gaute er utrolig flinke, og at det er vel fortjent at begge har kommet til finalen. Jeg begynner bare å bli litt lei all "hypen" omkring Kurt, og fremstillingen av Gaute som "boyband-artist".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå