Gå til innhold

Hvofor ustabilt/tregt internett?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Akkurat nå fungerer internettet mitt hjemme veldig bra. Det er imidlertid ikke alltid slik. Ofte går det tregt å laste ned sider (ca 1 min), og innimellom detter jeg halt ut av internettforbindelsen. Jeg har kontaktet leverandøren av bredbåndet, og de sier ingenting er galt.

Men hva er galt da? Dette kan jo ikke være sånn?

Jeg bruker en ny laptop med bra minne og kapasitet. Windows Vista. Fat modem levert av leverandøren til bredbåndet.

Tips? Jeg har ikke peiling, er bare irritert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har det vært her noen dager nå også. Så i går fant vi frem båndkabelen. Er lei av trådløst nettverk! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det vært her noen dager nå også. Så i går fant vi frem båndkabelen. Er lei av trådløst nettverk! :sur:

....Men jeg har ikke tråløst! Ønsker meg jo det, men ikke hvis det blir enda tregere enn dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Men jeg har ikke tråløst! Ønsker meg jo det, men ikke hvis det blir enda tregere enn dette.....

Generelt blir det ikke tregere av trådløst, men det blir mer ustabilt. Hvilken leverandør bruker du? Har du hatt noen andre problemer med pc-en? Har dugjort noen endringer på din pc rett før det begynte å bli ustabilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har linja di alltid vært så ustabil? Det kan jo være det er noe forstyrrende på linja, eller at leverandøren din har sprengt linjekapasiteten. Hvilken leverandør har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ;) Har du god kapasitet på pc'en

og det ikke kan tenkes at det har noe med den å gjøre.

Da kan jeg bare finne to andre mulige årsaker.

1 - hvilken hastighet har du på bredbåndet ditt?

2 - har du sikkret nettet, eller kan det tenkes at noen av naboene dine bruker det tråløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...