Gå til innhold

south beach dietten

Anbefalte innlegg

Gjest GJEST:)
Skrevet

hei hei!

jeg er egentlig bare gjest her men ser flere har startet tråder der man kan henge seg på og holde hverandre opptadert om fremgang og motgang når man prøver dietter. Jeg trenger sårt å ta av noen (20) kilo og lurte på om noen her ble blir med meg. JA!

jeg skal prøve south beach dietten, begynte i dag og kjøpte treningskort. skal trene min. 2 ganger i uken nå i starten og øke antall og intensitet etterhvert.

noen som blir med??

jeg er 1,77 og 93kg

noen som har erfaring med denne dietten forresten??

håper vi blir mange!

:jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg vil være med her. Jeg har ingen kjennskap til south beach, men jeg begynte på Ketolysekuren for ca en måned siden. Dette er en streng lavkarbokur. Jeg har gått ned fem kilo så langt, men nå er motivasjonen dårlig for det har stagnert en stund nå. Jeg fødte for åtte måneder siden og de kiloene som jeg foreløpig har tatt av er alle "babykilo". Jeg har et par kilo igjen før jeg er der jeg var før graviditeten.

Jeg skal i første omgang ned 15 kilo og stabilisere vekta der før jeg evt bestemmer meg for å gå ned mer. Jeg har aldri klart å gå ned i vekt å bli der før, håper at denne gangen får jeg det til.

Kjenner at jeg blir mer motivert bare av å skrive om de resultatene jeg faktisk har fått til.

Noen fler?

Skrevet

hei hei!

så bra du blir med!

5 kg alerede er jo kjempe bra!

føler det kan bli lettere å klare det med flere med!

Skrevet

Kanskje dette er noe for meg?

Leste litt om Ketolysekuren, og synes den virker veldig spennende...

Hva syns dere selv, er det noe og satse på??

Klemmer fra meg..

Skrevet

Jeg har prøvd ketolysedietten og det er en diett som passer best for de som er kraftig overvektige, skal ned minst 10 kg før de er normalvektige og ikke noe for de som driver på med mye trening.

Har selv prøvd ketolysedietten og gikk bare ned med en gang, så gikk jeg ikke ned noe mer. Jeg ble og utrolig slapp og hadde kramper i bena. Så jeg gikk heller over til fedon og det passer meg mye bedre. Jeg går ned i vekt og føler jeg har mye mer energi.

Men for noen passer ketolysekuren bra, er jo andre som raser ned i vekt på det, er nok bare forskjellig fra kropp til kropp.

Skrevet

Stemmer med Momo her. Ketolyse-dietter er ikke en god løsning for relativt vanlige mennsker som ønsker seg en sunnere livsstil og kropp. Da er det bedre å gå for mer langsiktigte omlegginger av livsstilen. South Beach kan komme med gode innspill til det. Men det viktigste er på sikt at man finner SIN livsstil som fungerer for en selv.

Skrevet

Imponerende av dere; jo mere vi er samne osv... Ville bare ønske lykke til, og dele et kort sammendrag av min slankekur som jeg begynte på i februar ifjor:

Etter 4 barnefødsler og utallige slankekurer som ikke funket eller ble gjennomført, hadde jeg fått nok. Badevekten hadde jeg kastet ut for lenge siden, og det eneste jeg visste, var at jeg ikke kunne kjøpe benklær i "normale" butikker - og andre type klær ble innkjøpt i str. XL/XXL. jeg var alt annet enn happy, og klarte knapt synet av meg selv i speilet. str. 48/50 i bukser når man er 169 cm- viser godt, for å si det sånn. med 4 barn, var det også begrenset med tid til trening og "egen-tid".

Jeg bestemte meg egentlig i løpet av 2 dager, at NÅ skulle jeg ta grep. Jeg hoppet rett på en Ketolysekur over 4 uker - skeptisk som få. De første 2 dagene var forferdelige, men resten av måneden gikk forbausende bra. Jeg var opptatt av at dette skulle være en varig endring, og gikk over fra Ketolyse til en "egenkomponert" lavkarbodiett, basert på Ketolyse/atkins - dette funket også forbausende bra - og klærne ble løsere og løsere. I mai måned var jeg nede i str. 44, og trodde aldri jeg skulle klare dette løpet. Jeg begynte å løse litt opp i "strengheten", og begynte å trene 2 ganger i uken, styrketrening for å å stramme opp i huden, som det tok litt lenger tid å stramme opp. Huden klarte rett og slett ikke å følge tempoet tiul vektnedgangen!!! Klærne passet meg ikke lenger, og jeg kastet en haug med klær og kjøpte meg nye. Når jeg var og shoppet, kjøpte jeg med vilje klær som var i lavere str. enn 44 - for det var det nye målet mitt. Mye har blitt endret over tid, og jeg spiser nå vanlig... vanlig for meg, vil si; jeg drikker vann hele uken, bortsett fra til søndagsmiddagen og til maten om fredag/lørdag; da tar jeg et par glass vin.. :) Jeg ligger unna brødmat, men får jeg lyst på det, kjøper jeg Fedon-brødet. Jeg spiser små porsjoner, bruker mindre fat, og spiser med "kakegafler" ( det tar lengre tid, og jeg lurer hjernen min, rett & slett!!) Jeg spiser frukt hver dag-aldri sjokolade eller chips. Poteter, spiser jeg kun et par ganger i året, og om jeg får fryktelig lyst på et kakestykket, så spiser jeg det - bare kutter det til et lite stykke istedenfor, det er som regel nok med 3-4 biter av kakestykket.... Det jeg syntes var verst, var å spise mindre om gangen. Men etter 2 uker, ble dette normalt for meg. Jeg holder øye med hvor mange karbisser matvare inneholder, men lever nå som "normalt". Jeg er for øvrig nå godt inne i str. 38/40 i benklær og bruker str. M i gensere/bluser osv. Badevekten har fremdeles ikke fått innpass i huset, og det er like greit, synes jeg.... Har lett for å bli overfokusert da. Har ingen anelse om hvir mye i kg jeg har gått ned, men vet at jeg nå kan se meg i speilet og smile til meg selv. Har fått mange positive tilbakemeldinger fra venner og kjente, og en tidligere nabo kjente meg nesten ikke igjen her om dagen!!!!!! Deilig!! ;) Kommer til å følge spent med på dere her inne nå; jeg heier på dere så mye at dere aner ikke!! Stå på - klarer jeg det klarer alle det!!! Masse store klemmer til dere alle!!!!

Skrevet

Såååå flink du har vært, gjest.

Dette ga virkelig et puff i riktig retning.

Er nok 20 kg overvektig, men vil bare ned 10. Har alltid vært stor jente (faktisk ikke tykk) og trives godt med det.

Nå vil jeg ned litt for å trives bedre i de klærne jeg allerede har.

Skal gå masse turer, og komme i gang med en kick start kur - så får vi se:)

Skrevet

Jeg har holdt på med lavkarbodiett siden august nå, og har gått ned 18,5 kg. Satser på 11,5 til innen sommeren, lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Jeg er med. jeg skal ned 20 kg så fort som overhode mulig. Skal gifte meg og det er helt krise med vekta. Kommer liksom ikke i gang og trenger deres hjelp så vi kan motivere hverandre. Får ikke kjøpt kjole eller noe før vekta går ned.

Jeg satser også på lavkarbodiett. har boken om ketolysekuren og fedon så skal ta en titt. prøve å trene minst 3 ganger i uken. starter fra jeg våkner i morgen.

Fint om vi kommer med tips om hva vi skal spise osv så får vi se om vi får resultater. Vekta gjør meg deppa....nå er det på tide å bli blid og fornøyd.

Skrevet

Jeg har også prøvd utrolig mange forskjellige måter for å gå ned i vekt og har ikke fått dreisen på det før Ketolysekuren. Jeg gikk inn for det 100 % og plutselig var det ikke så vrient å kutte ut sjokolade helt. Jeg bruker mye ost som snack og bacongull og fromasj med sukkerfri gele er løsningen, for jeg klarer med ikke uten å ha noe å kose meg med i ny og ne. Nå har jeg sluttet på ketolysekuren og gått over på en generell lavkarbo livsstil. Jeg er ca halvveis til målet mitt i vekttap og satser på at jeg gjennom ketolysen har lært tilstrekkelig til at jeg ikke driter meg ut.

Grunnen til at jeg har slutta på kuren er fordi jeg hadde veldig mye vondt i hodet og var tung i kroppen under kuren. Nå er det en uke siden jeg kutta ut og jeg har tatt av en kilo til siden da.

Men jeg opplevde at å kutte tvert med alle mine "gode venner" (sjokolade, potetgull, vingummi) var mye enklere enn å kunne spise bare litt. Mye av min utfordring har ligget i at jeg fråtser når jeg skal kose meg (og ja, jeg har hatt mange år med bulimi). Uansett, det var lettere for hjernen min å forholde seg til "forbudt" enn "bare litt".

Skrevet

oj oj, så mange vi blir! dette er jo fantastisk! jeg er fortsatt i gang med south beach, men slitter litt nå, det er vanskelig å følge disse diettene når man har en litt hektisk herdag.. men i dag begynte jeg og trene også så det hjelper vel litt på uansett! lykke til alle sammen! :jepp:

Skrevet

Jeg blir også med:)

Jeg skal vel ned ca 30 kilo, men regner med å bruke lang tid på det, så starter med 10 kilo i første omgang.....

gikk ned 20 kilo på en lavkarbodiet for 2år siden, problemet da var at jeg klarte ikke overgangen fra streng lavkarbo, til nærmest normal mat igjen, så dessverre er alt tilbake igjen....

Men er blitt noen erfaringer klokere, og har lagt en plan for hva jeg skal gjøre når målvekten nærmer seg.

Jeg har begynt på ketolyse/egenkomponert lavkarbo.

Dette er ett kosthold jeg trives med, kan kose seg selv om man skal ned i vekt...ikke bare spise riskaker og vann!

Morro å høre hvordan det går med dere andre.

Skrevet

Hei Anniej. Jeg har gått ned ca 6 kj på en kort ketolysekur. Imidlertid har jeg vært så mye sjuk etter at jeg begynte at jeg nå heller prøver meg på egenkomponert lavkarbo. Tenkte kanskje du har noen gode tips så jeg kan fortsette å gå ned.

Jeg baker eget brød, med ca 30 karber i hele, så det føler jeg er trygt. Jeg er veldig usikker på om jeg skal satse på lavt fettinnhold i maten eller helt vanlig? Jeg kan jo ikke ha så høyt som da jeg var på ketolyse....

Skrevet (endret)

hei, nå har jeg som var TS blitt medlem:) south beach har hjulpet litt gått ned 3,5 kilo :) nå er det trening igjen i morgen! hva er egentlig ketolyse diett?

dette er første gangen jeg går ordentlig inn for å gå ned i vekt, så er litt grønn :fnise:

Endret av DAJMI
Skrevet

Henger meg på denne jeg og:) Hvor lang tid har du brukt på å gått ned 3,5kg Dajmi?

Så mange flinke her!! Jeg har planer om å gå ned 20 kg.. skal iallefall prøve å gå ned 10 kg til sommer... mye skjerpings!

Verste er å kutte ut godteriet.....hvordan greier folk det?? Jeg er avhengig... det ikke av det søte, men får alltid trang på sure godterier.. sure føtter, sure flasker, sure smileys å slik, smågodt. MÅ slutte med det... men hvordan? Og hvilken diett burde jeg prøve meg på om jeg er overvektig? Og når det sies at man skal spise minst mulig karbohydrater, er det da veldig "feil" å spise to poteter f.eks endag i uka? Og til frokost så spiser jeg knekkebrød, grov, er det og "feil"? Ifølge diettene? Får liksom igang fordøyelsen på morgenen med det knekkebrødet :P

Skrevet

South Beach dietten er veldig streng de 2 første ukene. Da skal du ikke spise poteter, gulerøtter, melprodukter og frukt. Heller ikke noe særlig melkeprodukter.

Vi har spist mye egg og mager kesam og cottage cheese. Ellers blir man spisende salat (bare litt tomater) og rent kjøtt!!

Min sambo gikk ned 6 kg de tø første ukene...jeg derimot :sjenert:

Skrevet

Henger meg på denne jeg og:) Hvor lang tid har du brukt på å gått ned 3,5kg Dajmi?

jeg har brukt ca 3 uker så noen super slanker er jeg nok ikke men det er noen steg den rette veien. det gikk veldig bra den første uka, men det er vanskelig med nei-lista maten. tror du bør se litt rundt på de forskjellige type diettene å se hvilken som best kan passe deg.

Men som sagt er jeg litt "grønn" og tok south beach fordi den hadde planer man fulgte fremover. den funger, det er bare jeg som må stepe opp på treningen :sjenert:

kjempe bra at du blir med!

Skrevet

Okei, bra det da! :) Tviler jeg greier å holde meg til en diett, men må prøve.. :) Greide å holde meg unna godteri idag... gikk forbi butikken når jeg gikk tur idag..hadde såååå lyst inn! Off, forferdelig. :/

Jeg er like høy som deg, å veier nesten det samme. MÅ NED i vekt til sommer :)

• 2 uker senere...
Skrevet

hei hei!

knekkebrød er kjempebra, jo grovere jo bedre!!

det står ikke no om knekkebrød på dietten, men det er bedre enn brød hvertfall.

hvordan går det med dere??

jeg har vært litt slapp i det siste, men nå skal det skjerpes! Men har faktisk løpt på treningsmølle...de som kjenner meg vet dete er sånn en gang i skuddårs greie for meg..men det skyldes faktisk at jeg er livredd for å falle på de :fnise:

FR.U: har det sånn jeg også at jeg fråtser(har ikke hatt bulimi da) så nå som det er forbudt har det faktisk vært lettere...nå er det bare å øke treningene!

ja, dette skal vi klare!

lykke til!

:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...