Gå til innhold

Har 3 mnd oppsigelsestid: gidder de vente?


Gjest Arbeidssøker

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidssøker

Søker nye jobber i disse tider og har vært til et par intervju. Skulle jeg score og noen ville slå til på meg, gidder de å vente i hele 3 mnd., som jo er oppsigelsestiden der jeg jobber?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange har 3 mnd oppsigelsestid, og det vet de som ansetter.

Er det deg de vil, ja så gidder de å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er arbeidsgivere inneforstått med at er vanlig praksis. Folk i ledende stillinger har ofte inntil et halvt års oppsigelsestid, til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HR assistenten
Søker nye jobber i disse tider og har vært til et par intervju. Skulle jeg score og noen ville slå til på meg, gidder de å vente i hele 3 mnd., som jo er oppsigelsestiden der jeg jobber?

:sjenert:

De fleste har 3 mnd oppsigelse. Men sjefen din er alltid villig å forhandle til kortere tid. I min erfaring (jeg jobber i HR), slutter de fleste etter 1 mnd eller kortere. Fordi ingen vil ha en ansatt som er lite motivert i jobben -som man må jobbe sammen med i 12 uker. Skjønner tegningen??!

Det er nærmest umulig å for (eks)sjefen å håndheve 3 månders regelen. I realiteten kan man ikke forhindre at noen slutter på dagen (eller sykemelder seg ut oppsigelsesperioden). Det å slutte på dagen, er vanligere enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...