Gå til innhold

Rehabliteringsopphold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sissi_*
Skrevet

Hei..

Jeg håper noen her kan svare meg eller komme med innspill..

Jeg er ei jente på ca 30 år som har en skade i ryggen.

Vert borte fra arbeidslivet i litt over 2 år pga det.

Jeg har den tiden vert sykemeldt 1 år og så rehabliteringspenger i 1 år og nå er jeg på rehbliteringspenger på spesielt grunnlag som det heter.

Jeg har vert hos mange spesialister og den siste sa nå at jeg bør bli henvist til et rehabliteringsenter og vere der i minst en mnd.

Så er det noen her som har vert på et slik opphold?

Hva gjorde det oppholde for deg?

Fikk du utbytte av det?

Hvordan løste du det reint økonomisk? (jeg har yrkesskade)

Hva skjedde med deg etter du var ferdig?

For alt jeg vil er å bli så bra at jeg kan gå tilbake til arbeidslivet igjen.

Man blir ikke friskere av å bare gå hjemme.

Håper noen kan si noe om dette...

Akkurat nå er mine tanker at det blir tøft å dra langt bort fra familie en mnd, men om det gjør at jeg helt sikkert blir bra av det så er jeg villig til å gjøre det.

Takk for dere ville lese dette :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på et rehabiliteringsopphold i forb. med bekkensmerter som ikke ble bedre etter svangerskap. Jeg reiste fram og tilbake tre dager i uka, da jeg bor en liten time fra dette stedet. Men hadde tilbud om å bo på sykehushotellet da..

Opplegget var greit, og det var full rulle fra morgen til ettermiddag. Vi var i en gruppe, og der var mennesker med ryggproblem, nakkeproblem, bekkenproblem, armproblem osv. Vi fikk individuelle treningsplaner etter samtaler med fysioterapeut og lege, men trente sammen med de andre. Vi fikk praktiske råd og tips, testet styrke før og etter oppholdet osv. Det var meningen å ha oppfølgingstimer etter oppholdet også, men dette gikk jeg glipp av pga annen langvarig sykdom.

(Begynner å bli mange år siden dette nå, så jeg husker ikke alle detaljer, men)... Uansett var det greit å møte andre i lignende situasjon som meg selv..

Ville nok tatt imot tilbudet om jeg var deg, verdt å prøve det en kan for å bli bedre... Økonomisk ville jeg tro du får dekket det meste?

Lykke til uansett, og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...