Gjest I.E Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men prøver her. Har lyst på et "fadderbarn", og lurer på om noen vet hvilke organisasjoner som er best? Dvs minst mulig administrasjonskostnader, og gjerne at jeg får se hva eller hvem pengene går til (få et brev i ny og ne etc) Noen som vet sånn ca hva noe slikt koster pr. mnd? Jeg har ikke så mye penger, men har regnet på at jeg kan avse ca. 300 pr. mnd..
Cata Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg har et barn gjennom SOS Barnebyer ettersom jeg liker konseptet der. Der koster det 225 kr pr mnd i skrivende stund. Ca. 10% går til administrasjon, resten går til barnebyene. Her kan du lese mer om SOS Barnebyer. Selv om du betaler til et barn så brukes også pengene til virksomhet som kommer nærmiljøet rundt barnebyen til gode så fler enn ditt barn nyter godt av det. Har ikke personlig erfaring med Plan fadderskap, men mange er godt fornøyd med den organisasjonen også etter det jeg forstår, så her er link til deres side også. Endret 21. januar 2008 av Cata
Gjest pirjo Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men prøver her. Har lyst på et "fadderbarn", og lurer på om noen vet hvilke organisasjoner som er best? Dvs minst mulig administrasjonskostnader, og gjerne at jeg får se hva eller hvem pengene går til (få et brev i ny og ne etc) Noen som vet sånn ca hva noe slikt koster pr. mnd? Jeg har ikke så mye penger, men har regnet på at jeg kan avse ca. 300 pr. mnd.. Dette har jeg også lurt på.
Serene Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Selv har jeg mest tiltro til de som ikke bruker så mye midler på å reklamere for seg selv, som feks Plan gjør. Adopsjonsbyråene formidler også fadderbarn; jeg har brukt disse http://verdensbarn.no/fadder.nml
Apple- Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har også brukt SOS Barnebyer, og har vært veldig fornøyd med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå