Gjest Gjest_Kristian_* Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Min samboer har tidligere vært ekstremt plaget av sopp, etter en fødsel har hun imidlertidig ikke brukt p-pille av diverse årsaker og vi har brukt kondom nå i over 1 år, og hun har vært 100% sopp-fri. De 2-3 siste gangene vi har hatt sex har jeg hoppet av i svingen da vi begge syns det er betydelig bedre uten kondom og det ikke er krise om hun skulle bli gravid igjen. Nå har desverre sopp-problemene dukket opp igjen.. Og det er påfallende tilfeldig at at det skjer umiddelbart etter vi ikke har brukt kondom. Jeg har tidligere hatt noen få soppinfeksjoner, men lett blitt kvitt de ganske kjapt. Kan det være at jeg "smitter" henne på noen måte? Jeg nekter ihvertfall å tro at dette er tilfeldig, og ved nærmere ettertanke i forhold til tidligere partnere er det mulig dette også har skjedd før. Hva kan være årsaken? Hvordan kan vi løse det? Kjedelig hvis vi resten av livet må velge mellom kondom eller sopp..... Hun hadde aldri hatt problemer med sopp før hun traff meg...
janne84 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 husker ikke hvor jeg har lest det.. Men smør på på 98% alovera krem, det hjalp iallefall den personen jeg har lest om..
Sarah_83 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hei dette vet jeg noe om. Kan si deg ganske sikkert at du har sopp da. Har dere brukt canesten? krem til deg og vagitorier+ krem til dama? Prøv det hvis ikke det funker kontakt lege. Det er nemlig slik at hvis dene ene hat bittelitt sopp kan dere smitte hverandre frem og tilbake hele tiden så ta en kur begge to på likt og IKKE ha sex under behandlingtiden. Akkurat vært gjennom det samme. Lykke til. Og canesten krem og vagitorier fås kjøpt reseptfritt på apoteket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå