Gå til innhold

Strikkeoppskrift


Lotten

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å strikke denne.

Har satt sammen bolen og ermene på en pinne og har 212 masker. Skal begynne med inntagninger. Det er ikke tradisjonell raglanfelling og jeg har litt problemer med å forstå oppskriften.

Oppskriften sier følgende:

"Fortsett i glattstrikk og foreta inntagninger etter diagram. Når diagrammet er strikket er det 87 masker på pinnen."

Det eneste diagrammet jeg har i oppskriften er fra fire inntagninger forut for at bolen og ermene ble satt på samme pinne. Inntagning var da som følger:

"Ta inn 8 masker over omgang slik:

strikk 16 masker,

*1: ta 1 masker over på høyre pinne uten å strikke den, strikk en maske, ta den løse m over, strikk 21 masker

2: strikk to masker sammen

3: ta 1 maske over på høyre pinne uten å strikke den, strikk 1 maske, ta den løse masken over, strikk 21 masker

4: strikk to masker sammen*,

strikk 24 masker (bakstykket)

Gjenta *-*, strikk 16 masker

Slik jeg forstår er det er innholdet mellom *-* som er diagrammet, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke dette diagrammet under inntagningene nå. :forvirret: Begynner å lure på om det mangler et diagram i oppstriften.

Noen kloke hoder som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjellsippa

Må først få si at det var en veldig fin jakke. Fikk faktisk lyst til å strikke den.

Når jeg ser på bildet virker det som om det er mønster på øvre del av jakken, men det er vanskelig å se. Hvis det er mønster må det jo være sånn at du skal gjenta diagrammet. For å være helt sikker vil jeg anbefale deg å ringe til butikken du kjøpte den fra hvis du har skrevet etter den. Hvis du har kjøpt den der du bor kan du jo ta den med deg til butikken. Når du først har lagt så mye arbeid i det må det jo bli rett. Da holder det ikke med antakelser fra oss på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en e-post til nettbutikken der mønsteret er kjøpt, ja. Som du sier er det et mønster oppe den øvre delen av jakken som tilsier at diagrammet skal gjentas ofte. Har prøvet meg litt frem med det opprinnelige diagrammet og endret antall masker mellom inntagninger, men får det likevel ikke til å stemme.

Måtte bare sjekke om det var jeg som var helt analfabet på strikkeoppskrifter. Er en stund siden jeg strikket sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mysteriet løst. Butikken hadde uteglemt den siste siden av mønsteret med diagrammet. Nå ble det brått enklere å bli ferdig med prosjektet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Så fint at det løste seg, men for noe slurv av butikken.

Selv holdt jeg på å bestille garn til jakken i går, men avbrøt da det ikke var mulig å velge farge for pakken. Ikke helt bra hjemmeside det der. Mulig jeg tar og ringer til dem.

Håper den blir fin når den blir ferdig. Du får avgi rapport :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det løste seg, men for noe slurv av butikken.

Selv holdt jeg på å bestille garn til jakken i går, men avbrøt da det ikke var mulig å velge farge for pakken. Ikke helt bra hjemmeside det der. Mulig jeg tar og ringer til dem.

Håper den blir fin når den blir ferdig. Du får avgi rapport :smile:

Jeg fikk opp et merknadsfelt helt på slutten av bestillingen der jeg la inn farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...