Gå til innhold

Vi har ikke invitert barn..

Fremhevede innlegg

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Hva gjør du om det dukker opp flere som ikke er invitert da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan fint dukke opp andre med barn. Da jeg giftet meg, møtte flere av naboene opp med barn, likeså litt mer perifere venner. Hvis du er registrert her inne som du sier, hvorfor skriver du ikke under nicket ditt?

Skrevet
Hvis du er registrert her inne som du sier, hvorfor skriver du ikke under nicket ditt?

Det er i tilfelle min venninne skulle lese dette, da jeg heller ville ha snakket personlig med henne hvis jeg bestemte meg for det. Og så lenge man har muligheten til å skrive som gjest, ser jeg ikke problemet. Som du ser overfor er det mange som liker å gå på person mer enn sak, noe jeg ikke har sansen for og ikke gidder utsette meg selv for.

Ja, det kan vel hende at det kommer andre med barn også, men det tviler jeg på...

Skrevet
Hvorfor er det ikke hennes dag i kirka? Det er da vitterlig HUN som skal gifte seg selv om "kirken er åpen for alle". Det er hun og mannen som har planlagt bryllupet og det er de som lenge har sett frem til denne spesielle dagen.

Jo det er klart det er hennes dag, men det er ikke hennes kirke. Så sannt de ikke har lukket vielse så er faktisk kirka et offentlig rom, som de har valgt å benytte seg av. For å ta et litt banalt eksempel; dersom man hadde giftet seg i en park, på ei strand eller lignende skulle man da også nektet forbipasserende å stoppe opp å se på? Dersom man velger å benytte seg av offenltige tjenester i det offentlige rom så ja da fungerer det faktisk slik at man ikke kan utelukke andre deltakere. Dersom man ønsker dette så får man ha lukket vielse, så enkelt er det.

Jeg har ikke problem med at man ikke ønsker barn i vielsen, eller at man ikke ønsker andre enn de som er invitert i bruyllupet. Det valget er helt opp til brudeparet selv, men så sannt man ikke har lukket vielse så har man ingen rett til å ha en mening om hvem andre som kommer for å se på. Som du hører er det for mange tradisjon og se på vielser selv om man ikke er gjest i bryllupet. Derfor sier jeg at det ikke bare er "hennes" dag fordi kirka faktisk ikke styres av bare henne, men er til for alle.

Jeg vil igjen legge til den lille spøken om "la de små barn få komme til meg", så hvem er da hun til å nekte dette? JA DA, langt over streken jeg vet men det går da ann å forklare poenget sitt litt med et smil.

Skrevet
Som du ser overfor er det mange som liker å gå på person mer enn sak, noe jeg ikke har sansen for og ikke gidder utsette meg selv for.

Du er like mye utsatt som gjest. Folk skriver jo det samme, så jeg skjønner ikke argumentet.

Skrevet
-det er faktisk min og min manns dag, og de som ikke vil respektere det kan la oss ha denne dagen i fred

Jeg presiserer at jeg aldri påstod at det ikke var deres dag, men det er likevel ikke deres kirke. Det er deres fest, her bestemmer dere som dere vil, men det er ikke bare deres dag i ei kirke fordi ei kirke faktisk er offentlig og dere da ikke har rett til å bestemme her. Dersom dere ønsker det får dere ha lukket vielse.

Skrevet
Spesielt når vi har uttrykt at det er fint at vi bare har store gjester.

Men bevares, det ser ut som jeg har utviklet et alvorlig bridezilla-syndrom, ved å ønske at gjestene våre kunne respektere det akkurat på vår bryllupsdag. Nei, jeg er ikke spesielt ung og har vært i vielse før. Og når jeg en gang får barn, sverger jeg på å respektere dem som ikke har det også!

men det kan faktisk hende at det er endel som ikke tenker på engang at du kan ha ment i KIRKEN. At du har sagt at dere ikke ønsker barn i bryllupet, annet en brudesvenner og brudepiker, som er større barn, er ikke sikkert at ringer noen bjelle for mange, som du ser her, er det mange som ser på vielsen i kirken og selve festen som to helt forskjellige greier.

Har du spesifisert at du ikke ønsker barn i kirken?

Har du ikke det, synes jeg ikke du kan kalle folk respektløse, de har bare en annen oppfattelse av ting en hva du har, og har ikke noe med at de ikke ønsker å vise deg respekt på dagen din.

... får bare ta til meg rådet om at man må innstille seg på at ikke alt blir 100% perfekt på dagen.

Det tror kan være lurt uansett, det er så mye som KAN skje, og er du overhode ikke forberedt på det, tror jeg lett du kan få noen ubehagelige overaskelser. Det skjer så lett noen feil på viktige dager.

Skrevet

Enig med Frysepulver hele veien :klappe:

Skrevet
Hadde følt akkurat det samme som deg!Det er "din" dag og de bør spørre deg først! :jepp:

Kirken er åpen for alle, så det er ikke noe man får gjort med det. Tror venninnen til TS ville reagert sterkt om hun hadde blitt nektet dette. Det er noe annet når det gjelder selve festen....

Dessuten er det vel hyggelig at moren og faren til venninna di vil ta del i deres store dag?

Det håper jeg iallefall foreldrene til mine gjør. :)

Er sikker på at de tar med smårollingene ut hvis de blir helt berserke. :fnise:

:klem:

Skrevet

Tenk om noen begynner å hoste under vielsen!!!

Skrevet

Eller hvis noen får et illebefinnende og tar all oppmerksomheten...? Oj..

:popcorn:

Skrevet

Må bare komme med litt informasjon når det gjelder dette med at "Kirken er åpen for alle".

I prinsippet er det riktig men det er en kirketjener ute i våpenhuset som paser på og han/hun er i sin fulle rett til å avvise folk som man tror kan være forstyrrende under vielsen. Det vil si foreldre med barn, turister som knipser bilder og kommenterer høylytt, berusede folk etc.

Skrevet
Ja, det kan fint dukke opp andre med barn. Da jeg giftet meg, møtte flere av naboene opp med barn, likeså litt mer perifere venner. Hvis du er registrert her inne som du sier, hvorfor skriver du ikke under nicket ditt?

Det er vel likegyldig om hun skriver som gjest. :kjefte: Det er vel ikke noe vi bør henge oss opp i. Spiller ingen rolle hvem denne personen er, og når jeg leser mye av hva enkelte her har skrevet, så forstår jeg godt at man velger å skrive som gjest noen ganger. Enkelte er så frekke og spydige!!!!!

Syntes vi skal holde oss til temaet jeg, og ikke henge oss opp i alt mulig annet rart...

:klem: til ts. :)

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet
Hadde følt akkurat det samme som deg!Det er "din" dag og de bør spørre deg først! :jepp:

Men det er ikke hennes kirke .. Ærlig talt - enig med hun som mener endel bruder totalt mister bakkekontakten når det er tale om bryllupet ..

Ærlig talt - se litt stort på det og vær glad for at folk vil ta del i feiringen .. Skjerp deg ..

Skrevet

I min familie er det helt vanlig å gå i kirken for å se vielsen selv om man ikke er invitert i selve bryllupet. Det gjelder f.eks. for venner av familien, fjerne slektninger osv. Man sitter da selvfølgelig ikke på første rad, og man tar selvfølgelig hensyn til de inviterte gjestene - men brudeparene blir alltid glade for at andre også har tatt turen for å overvære det store øyeblikket :)

Og hvorfor skulle de ikke det egentlig?

Gjest Dette Blir For Dumt
Skrevet

Nei, jeg hater ikke barn

Barn er ordentlig søte (særlig servert med slottpoteter og rødvinssjy)

Likevel: Hadde det vært mitt bryllup, hvor jeg heldigvis kjenner alle potensielle småbarnsforeldre-bomber (og dems besteforeldre++), samt presten(!), så hadde jeg 1) bedt presten u-pent om å forlate kirka slik at seremonien kunne begynne eller 2) hvis ikke presten hadde guts til det, så hadde jeg personlig gått ned til vedkommende, tatt med min tøffe pappa og storebror (for sikkerhets skyld: folk i finstas klikker lett, barneforeldre/-vakter klikker enda lettere og i kombi er dette ustabilt som lite annet), og geleidet de ut og ned kirketrappa. Og jeg hadde brydd meg katten om så halvparten av gjestene fulgte med i sympati. Med et lite (men realistisk) håp om at bruden var mer stolt enn flau (les: dårlig samvittighet e.l... kvinner, vet dere) resten av dagen, selvsagt.

Unger lager bråk, uansett. Alltid. Med mindre de sover. Og hva er oddsen for at de gjør det i et sånt tilfelle? Normalt sett liten. I mitt (dvs vårt) tilfelle null.

Vår dag, våre regler. "My way or the highway, babe'!" Ferdig snakka.

PS: Dere med et misforstått "jeg tør ikke mene annet enn det jeg tror samfunnet forventer at alle mener"-sosialdemokrat-tankesett som nærmest går til krig for at bruden skal akseptere situasjonen: Det er ærlig talt nesten pinlig at jeg må dele demokrati med ryggradsløse og tafatte intetsigere som dere...

Skrevet (endret)

:fnise: Ler godt for meg selv her.. Vi skal gifte oss ute på et kjent sted der det garantert er både barn, hunder, turister, lokalbefolkning, badegjester, båter som kjører forbi og 1000 andre "forstyrrende elementer"..

Men jeg driter faktisk i det... fordi jeg har ventet på denne dagen så lenge at jeg vet at min oppmerksomhet kommer til å være 110% på min kjære så sant ikke noe veldig alvorlig skjer under vielsen...

Og det har man jo aldri garantier for samme hvor man gifter seg..

Endret av Alyssa
Skrevet
Nei, jeg hater ikke barn

Barn er ordentlig søte (særlig servert med slottpoteter og rødvinssjy)

Likevel: Hadde det vært mitt bryllup, hvor jeg heldigvis kjenner alle potensielle småbarnsforeldre-bomber (og dems besteforeldre++), samt presten(!), så hadde jeg 1) bedt presten u-pent om å forlate kirka slik at seremonien kunne begynne eller 2) hvis ikke presten hadde guts til det, så hadde jeg personlig gått ned til vedkommende, tatt med min tøffe pappa og storebror (for sikkerhets skyld: folk i finstas klikker lett, barneforeldre/-vakter klikker enda lettere og i kombi er dette ustabilt som lite annet), og geleidet de ut og ned kirketrappa. Og jeg hadde brydd meg katten om så halvparten av gjestene fulgte med i sympati. Med et lite (men realistisk) håp om at bruden var mer stolt enn flau (les: dårlig samvittighet e.l... kvinner, vet dere) resten av dagen, selvsagt.

Unger lager bråk, uansett. Alltid. Med mindre de sover. Og hva er oddsen for at de gjør det i et sånt tilfelle? Normalt sett liten. I mitt (dvs vårt) tilfelle null.

Vår dag, våre regler. "My way or the highway, babe'!" Ferdig snakka.

PS: Dere med et misforstått "jeg tør ikke mene annet enn det jeg tror samfunnet forventer at alle mener"-sosialdemokrat-tankesett som nærmest går til krig for at bruden skal akseptere situasjonen: Det er ærlig talt nesten pinlig at jeg må dele demokrati med ryggradsløse og tafatte intetsigere som dere...

Skjønte ikke dette, jeg. Skulle du bedt presten om å forlate kirka?

Skrevet
Skjønte ikke dette, jeg. Skulle du bedt presten om å forlate kirka?

Hun skulle vel be presten om å si fra at ungene skulle forlate kirken, tror jeg??

Skrevet

En vielse er en offentlig handling, og kirken er åpen for alle. Jeg mener at trådstarter må ha misforstått noe kraftig her i forhold til å skulle sensurere hvem som kan få komme i kirken under vielsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...