Gjest Gjest denne gangen Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Logger meg ut for denne, vil ikke at noen skal vite hvem dette gjelder Det har seg sånn at vi ikke har barn selv, så de eneste ungene som er invitert i bryllupet vårt er tante/onkelbarna som skal være brudepiker/svenn. Ellers er søskenbarna våre voksne, og vennene våre er invitert uten sine barn. Nå sier en av venninnene mine at foreldrene hennes, som skal være barnevakt, skal troppe opp med ungene i kirken. Men "de skal selvfølgelig ta med ungene ut hvis det blir noe bråk". Da lurer jeg på om det er jeg som synes dette er ganske frekt? Det eldste barnet er 3 år, så det vil ikke være for barnas skyld at de er der. Og hvis det blir noe bråk, så er det allerede en forstyrrelse i seremonien som vi har gledet oss til så lenge. Er jeg fullstendig urimelig som mener at de kunne i det minste spurt om det var greit?
Gjest gjest igjen Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Da lurer jeg på om det er jeg som synes dette er ganske frekt? Ja, det er jeg som synes det er frekt? Men er det bare meg? hehe
Arkana Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Kirken er vel åpen for alle, også under en vielse. Du kan dermed ikke nekte noen å ta med barn. Faktisk kan hvilken som helst fremmed person komme med en hel ungeflokk om de så måtte ønske det. Jeg ville derfor synes det var litt rart hvis du skal prøve å styre noe du faktisk ikke kan styre. Du får bare håpe at foreldrene klarer å passe på ungene sine slik at de ikke forstyrrer. Når det gjelder selve festen derimot synes jeg det er en selvfølge at det respekteres at du ikke ønsker barn i bryllupet, og hvis vedkommende hadde tenkt å ha med barna videre til middagen og festen ville jeg prøvd å snakke med dem.
Rosalie Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Kirka er åpen for alle - og ja, jeg skjønner virkelig ikke at du reagerer på det der, altså. For alt du vet, kan det være at det kommer mange i kirka som dere ikke har invitert i bryllupet. Er det frekt? At folk vil ta del i bryllupet deres? Nei, skjerp deg!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Kirken er åpen for alle, så det kan du ikke gjøre noe med. Det hadde vært noe annet om barne hadde blitt dratt med på festen.
ToveM Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Så lenge dere ikke har en lukket vielse, må det vel være helt greit å ta med barna i kirken, ser ikke problemet, en trenger vel ikke være invitert i byluppet for å gå i kirken? Hadde vært noe helt annet hvis de plutselig hadde sagt at de tok ungene med seg til selskapet etterpå.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Jeg syns ikke du kan si noe på dette. Kirken og festen er to helt forskjellige ting, siden man ikke ber de som skal komme i kirken.
Gjest Elize Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Hvem som helst kan komme i kirka. Men jeg ville ha reagert om de bare bestemte seg for å ta de me på festen.
Gjest TS Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har selvsagt ikke tenkt å nekte noen å gå i kirken, men jeg mener jo at det hadde vært greit å bli spurt. Man kan jo ikke gjøre noe med folk man ikke kjenner, men venner burde kunne ta hensyn. Og det er en veldig liten kirke, så jeg håper virkelig at det ikke dukker opp en hel flokk barn For to små barn under tre år er det ikke snakk om å ta del i noe som helst, de kommer bare til å kjede seg og ha vansker med å sitte stille.
Rosalie Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg har da aldri spurt hennes høyhet bruden om jeg allernådigst kanskje kunne være så beæret å få overvære vielsen hennes! Og de tar sikkert med seg barna fordi de selv vil overvære vielsen - ikke for at barna skal få løpe opp og ned i oppgangen. Bakerst setter de seg sikkert også. Besteforeldre pleier å være flinke til å få barn raskt ut av kirker, da de hører bråket deres bedre enn hva foreldrene gjør. Endret 21. januar 2008 av Wadjet
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Blir enkelte helt ko-ko når de skal gifte seg? Som folk sier før her, kirka er åpen for alle selv om det er vielse. Hvis jeg vil, så kan jeg kle meg i det styggeste jeg har, ta med meg en hel barnehageavdeling og troppe opp i din vielse og synge så falsk jeg bare vil. Og trådstarter: Man spør ikke om å få lov å gå i kirken i forbindelse med bryllup. Har du ikke vært i vielse før du? Eller er du så ung at du ikke vet bedre?
Gjest TS Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Blir enkelte helt ko-ko når de skal gifte seg? Som folk sier før her, kirka er åpen for alle selv om det er vielse. Hvis jeg vil, så kan jeg kle meg i det styggeste jeg har, ta med meg en hel barnehageavdeling og troppe opp i din vielse og synge så falsk jeg bare vil. Og trådstarter: Man spør ikke om å få lov å gå i kirken i forbindelse med bryllup. Har du ikke vært i vielse før du? Eller er du så ung at du ikke vet bedre? Ja, klart du kan gjøre det, men det hadde etter min mening også være ganske hensynsløst. Så det er det kjempebra jeg valgte å være anonym Det er flere som har sagt til meg at de har tenkt å komme i kirken selv om de ikke er invitert (div. folk fra jobb o.l), og det er bare koselig. Men voksne mennesker som selv velger å komme, er noe annet enn småunger som kommer til å løpe, rope og gråte. Spesielt når vi har uttrykt at det er fint at vi bare har store gjester. Men bevares, det ser ut som jeg har utviklet et alvorlig bridezilla-syndrom, ved å ønske at gjestene våre kunne respektere det akkurat på vår bryllupsdag. Nei, jeg er ikke spesielt ung og har vært i vielse før. Og når jeg en gang får barn, sverger jeg på å respektere dem som ikke har det også!
Amadea Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Men hvis de sier at de skal ta med seg barna ut hvis de bråker, så gjör de vel det da. Foreldrene til venninna di vil sikkert se deg som brud, det ville jeg tatt som et kompliment Lykke til med vielse og fest!
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Blir enkelte helt ko-ko når de skal gifte seg? Åpenbart! Utrolig hvor selvsentrerte enkelte kvinnfolk blir når det kommer til bryllup. Vær heller glad for at disse barnevaktene faktisk ønsker å overvære deres vielse.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Enig med alle de andre. Foreldrene tar jo med barna fordi de selv har lyst å komme i vielsen, og det er jo veldig koselig er det ikke? Dersom de går ut om det blir bråk så vil de jo reagere med en ganske lav terskel siden dette faktisk er en vielse, og om du ikke tåler ti sek med begynnende barnegråt i vielsen din så ja da er du virkelig bridzilla og bør godta at du her er VELDIG egoistisk og ikke ser lengre enn din egen nesetipp. Vær glad for at disse besteforeldrene faktisk også har lyst å komme i din vielse. Jeg ble litt lei meg fordi jeg ikke mottok noen form for oppmerksomhet (ikke et kort en gang) av foreldrene til bestevenninden min når jeg giftet meg.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Barna kommer nok ikke til å løpe og rope i kirken - i de bryllupene jeg har vært hvor det har vært barn har de aller fleste vært veldig stille og rolige under vielsen. Noen har til og med sittet mer storøyde og interesserte enn de voksne og hørt på musikken Dersom de som har med barna også har gjort det tydelig at de er obs på bråk og kommer til å gå ut om ungene er urolige, synes jeg ikke du har noe å bekymre deg for. (og jeg ser ikke helt logikken i at de med barn bør respektere de som ikke har/ikke inviterer barn til middag/fest ved å heller ikke ta med barn i selve vielsen. Det er da ganske forskjellige ting ettersom alle kan komme i vielsen. Selv om jeg er barnløs selv ville det ikke falt meg inn å tenke at dette er noe man må avklare med bruden. Jeg ser det ellers som en selvfølge at barna er rolige eller blir fulgt stille ut... )
Gjest Bare innom Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har selvsagt ikke tenkt å nekte noen å gå i kirken, men jeg mener jo at det hadde vært greit å bli spurt. Man kan jo ikke gjøre noe med folk man ikke kjenner, men venner burde kunne ta hensyn. Og det er en veldig liten kirke, så jeg håper virkelig at det ikke dukker opp en hel flokk barn For to små barn under tre år er det ikke snakk om å ta del i noe som helst, de kommer bare til å kjede seg og ha vansker med å sitte stille. Når mine venner og bekjente gifter seg, tropper jeg opp i kirken uansett om jeg er bedt i selskapet eller ikke dersom det passer seg slik! Og tidligere var eneste muligheten å ta med barna dersom jeg ønsket å se på vielsen. Det har jeg gjort fra de var knøtt små, og jeg har aldri fått tilbakemeldinger om at noen har syntes det var negativt, heller tvert i mot! Jeg må bare fortelle om en liten pike som utbrøt høyt og tydelig under en vielse: "så pen hun er... er hun en ekte prinsesse?"... Det ble litt latter, og noen kaotiske sekunder, men tror du bruden så på forstyrrelsen som negativ? Nei, hun takket barnet for at hun gjorde dagen enda mer perfekt med sin hyggelige kommentar. Beklager, men å synes dette er frekt blir for mye Bridezilla-fakter for meg!
Abraxas Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Lilywhite Skrevet 21. januar 2008 #19 Skrevet 21. januar 2008 Når jeg leste tittelen på innlegget til TS trodde jeg det var snakk om foreldre som ville ta med barna sine på festen etterpå. Dette ville selvfølgelig vært over streken, dersom de hadde gjort dette uten å spørre. Men når det gjelder å komme i vielsen ser jeg ikke problemet. Som de andre før meg har påpekt: Kirken er åpen for alle, så om det så kommer vilt fremmede for å se vielsen så kan du ikke nekte dem å være der... De aller fleste foreldre (og sikkert og besteforeldre) er fornuftige nok til å gå ut med ungene dersom de begynner å gråte eller løpe rundt. Jeg synes også du skulle være glad for at foreldrene til vennene deres har lyst å komme i kirken, det er vel et tegn på at de bryr seg om deg/mannen din og har lyst å ta litt del i deres store dag? Jeg tror du må belage deg på at ikke alt blir 100% slik du har tenkt deg den dagen, selv om du har store forventninger. Ellers blir du nok skuffet. Jeg tror jeg bare hadde synes det var sjarmerende med et par småtroll i kirken, så lenge foreldrene/besteforeldrene var flink å passe på at det ikke ble for mye bråk, noe de helt sikkert er...
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 Jeg må si at greit nok om foreldrene vil se vielsen, men de burde tenkte litt på barna og. Er de av den sorten som sitter stille og ser på når de får beskjed om det så greit, men er de av de som gjerne begynner å bråke/grine når de kjeder seg så burde de kanskje finne på noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå