Gå til innhold

Hvilken proteinbar er god?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid slitt med å spise nok proteiner når jeg trener så derfor tenkte jeg å begynne med en proteinbar hver dag jeg trener. Er det riktig at jeg bør spise disse før trening, og karbohydrater etter? Jeg tenkte på en proteinbar en time før trening og en banan rett etter.

Hvilken proteinbar anbefaler du? Jeg synes mange av de smaker så rart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har alltid slitt med å spise nok proteiner når jeg trener så derfor tenkte jeg å begynne med en proteinbar hver dag jeg trener. Er det riktig at jeg bør spise disse før trening, og karbohydrater etter? Jeg tenkte på en proteinbar en time før trening og en banan rett etter.

Hvilken proteinbar anbefaler du? Jeg synes mange av de smaker så rart....

Det kan osgå være lurt å spise proteiner etter trening for å unngå at musklene brytes ned mer enn nødvendig. Dette vil også gjøre restutisjons-prosessen raskere.

Men så til spørsmålet ditt: Selv synes jeg High Protein Bar med appelsinsmak fra tech nutrition (http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=705) er den beste. Dessuten inneholder den 32-33% proteiner. Du bør imidlertid være oppmerksom på at mange proteinbarer også inneholder en del sukker.

Skrevet

Proteinbarene inneholder ofte mye sukker i tillegg.

Jeg bruker heller proteinshaker. Jeg husker ikke navnet på den jeg bruker, men den er uten sukker, og den med sjokoladesmak er faktisk farlig god :P (Det er tross alt kalorier i den selv om den er sukkerfri). En annen fordel med proteinshake er at man kan regulere mengden mer. Åpner man først en bar blir det ofte til at man spiser hele selv om man strengt tatt ikke trenger så mye proteiner. Hvis man lager en shake er det lettere å bare ta en skje pulver i stedet for to, f.eks.

Jeg pleier drikke litt under trening hvis jeg trener over en time, men mesteparten etter trening. Proteinene skal jo bygge opp igjen musklene etter trening, så bare å ta ekstra proteiner -før- trening ville jeg ikke gjort.

Skrevet

Ja proteinshake er absolutt et alternativ :)

Skrevet

Synes "Advantage" fra Atkins er god, mange som ikke er enig i det. Den har ikke næringsstoffer, bare protein. Sukkerfri.

Skrevet

Jeg liker Sensation-bar, smaker som snickers. Men jeg lurer på om det er slutt på den for jeg har ikke sett den på en god stund. Noen som vet?

Ellers er Fedon-bar god, likeså Atkins morning bar et eller annet, men kanskje ikke såå proteinrike som andre.

Maxim proteindrikk, ferdigmiksa, er god, kjekk etter styrketrening synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...