Gjest Logget ut akkurat nå. Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Er begynt på et GR kurs mest for og endre kostholdsvanene men selvsagt ønsker jeg og gå ned litt. Jeg er 170 cm og 67 kg så vekten i seg selv er jo forså vidt ok, men pga dårlig helse får jeg kun trent i perioder. Så kommer spørsmålet mitt, jeg var så innmari glad i sjokolade og chips, og spiste det faktisk hver dag tidligere, ergo så lå kalori inntaket mitt på mer enn 1000 kalorier med før enn nå, og alikevel går jeg fryktelig sent nedover. Fra første til andre møte hadde jeg kun gått ned 0,6 kg og de fleste andre lå på over 1 kg og noen over 2 kg faktisk. Den sunne fornuften min sier meg at med et så redusert kalori inntak så burde jo vekten min og bevege seg nedover litt eller? Jeg hadde og over 12 trimpoeng forrige uke. Eller er det meningen at det skal gå så sent?
Gjest Huldali Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Nå kan ikke jeg noe særlig om Grete Rode kurs og hvordan det foregår, men kanskje det er noe annet ved kostholdet ditt som holder vekten oppe? Logisk sett er jeg enig med deg at hvis du har et normalt kosthold ellers og kutter ut sjokoladen bør vekten miske. Men kanskje det bare tar litt tid i starten? Jeg syns du kan spørre kurslederen hva han/hun tror, da får du sikkert et godt svar. Lykke til med vektnedgangen og omleggingen av kostholdet
Cienna Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Husk nå at om du har begynt å trene så veier muskler mer enn fett...Ikke se på vekten, men på målene dine. Pass på å drikke mye vann og spis regelmessig. Knekkebrød er fantastisk, da det trekke ut vann av kroppen og rensker systemet ditt:) Det går seg til skal du se:)
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Det er et poeng at når man endrer kosthold på den måten et gr krus gjør går man fortere ned dersom man har veldig mye ekstra å dra på fremfor en en som deg som ikke veier så alt for mye. Måten disse kursene er lagt opp tilsier jo at dersom man ikke er overvektig så vil man heller ikke gå ned i vekt. I alle fall ikke veldig mye. så jeg hadde ikke vært så veldig bekymret jeg hvis jeg var deg. selv om det går sakte vil du helt sikkert få av deg det du bør, og ikke mer enn det.
FrizzleSizzle Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Vær glad for at du går ned, du. Dette går nok sakte, men sikkert riktig vei. Gratulerer med å ha kuttet ut chips og sjokolade Du har tydeligvis ikke så lett for å gå OPP i vekt, hvis du spiste det hver dag og ikke veier mer?? Da må du nok regne med å bruke tid på å gå ned også. Jeg er som deg, ikke særlig overvektig, skulle bare ha gått ned noen jålekilo, og da kan jeg ikke regne med at det går fort. Julekiloene kom fort av, for de var "nye" og bandt opp masse vann, men resten har fått bygge seg opp over tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå