Gå til innhold

Dyner i vaskemaskinen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Miamor_*
Skrevet

Vasker dere dyner i vanlig vaskemaskin?

Har levert mine til vask der de har store vaskemaskiner, men det er så tungvint. Er redd for å ødelegge vaskemaskinen med store 2.20 m dyner.

Det blir temmelig fullt i maskinen når jeg prøver å stappe dyna inn i maskinen, og jeg er usikker på om den blir skikkelig ren når det blir lite plass...

Noen som har erfaringer og råd om vask av litt store dyner i vanlig 5 kg vaskemaskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vasket vanlig enkeltdyne i 5-kilos maskin, men på ett veldig forsiktig program og lite sentrifugering. Nå har vi kjøpt 7-kilos vaskemaskin, for å også ha muligheten til å vaske dobbeltdyna i den.

Skrevet

øy! Hvor mange grader vasker dere på da?

tar det ikke lang tid før de tørker?

Skrevet

Tørker i tørketrommel sammen med en tennisball eller to. Den "slår" fyllet tilbake på plass slik at det ikke blir klumpete.

Skrevet

Har levert mine til vask der de har store vaskemaskiner, men det er så tungvint. Er redd for å ødelegge vaskemaskinen med store 2.20 m dyner.

Det blir temmelig fullt i maskinen når jeg prøver å stappe dyna inn i maskinen, og jeg er usikker på om den blir skikkelig ren når det blir lite plass...

Noen som har erfaringer og råd om vask av litt store dyner i vanlig 5 kg vaskemaskin?

Jeg har dårlig erfaring m å vaske dyner i vanlig vaskemaskin. Det blir ikke ordentlig rent, pga plass mangel i trommelen.

Skrevet

Jeg har vasket et par dyner i en vaskemaskin som tar 5 kg. Disse har ikke vært av de tykkeste. Det har gått helt greit. Tørketrommel er nesten et must da.

Min dyne kunne jeg ikke ta (en tykker Høiedyne) før jeg fikk en vaskemaskin som tok 7 kg. Jeg bruker gjerne Milo. Tenker av en eller annen grunn at det er bedre med flytende vaskemiddel når maskinen blir så full. Synes det blir rent jeg.

Skrevet

tror nok at så stor dyne blr for stor til en vaskemaskin hjemme. Jeg vasker mine enkle dyner i maskinen 2 g pr år på 60 grader....

Gjest Gjest_Miamor_*
Skrevet

Takk for svar. :)

Neste gang jeg kjøper vaskemaskin blir det en stor en!

Noen som vet om de tar større plass enn en vanlig, eller om det kun er trommelen som er større?

Det vil jo lønne seg å legge litt ekstra i en stor maskin når det koster flere hundre kroner å vaske hos vaskeri eller renseri.

Skrevet
øy! Hvor mange grader vasker dere på da?

tar det ikke lang tid før de tørker?

Husker ikke hvor mange grader vi bruker, men dropper sentrifuge, og tørker dem liggende ute. Så vi vasker dyner bare på sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...