Gå til innhold

Overføre fra kamera til data..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ledning til dataen fra digitalkameraet mitt på dataen hos foreldrene mine. Og et program som gjorde at jeg kunne lagre bilder der...

Ledningen kan vel brukes på andre dataer og? Jeg har flyttet hjemmefra og har tilgang til laptop nå.

Må vel ha programmet da, kan ikke huske at det fulgte med noen cd. Husker ikke hvordan jeg fikk programmet til min forrige data.

Noen som vet hva sånne programmer koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lastet over bilder til mange forskjellige dataer med kamera mitt. Som regel trenger du ikke et spesielt program, de nye laptopene, eller stajonære pcer for den saks skyld har oftest et eller annet fotoprogram. Har du prøvd å koble kamera til dataen din? Kommer som regel opp av seg selv om du vil overføre bildene til en mappe på pcen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledning til dataen fra digitalkameraet* mitt på dataen hos foreldrene mine. Og et program som gjorde at jeg kunne lagre bilder der...

Ledningen kan vel brukes på andre dataer og? Jeg har flyttet hjemmefra og har tilgang til laptop nå.

Må vel ha programmet da, kan ikke huske at det fulgte med noen cd. Husker ikke hvordan jeg fikk programmet til min forrige data.

Noen som vet hva sånne programmer koster?

*Digitalkamera, er teknisk dings som gjerne kommer i ett utall varianter, farger, størrelser og merker !!

Har det noengang falt deg inn å opplyse om hvilket merke kamera du har (Canon, Nikon, Fujifilm, Sony osv), og enda viktigere, hvilken modell ?

Fatter ikke at noen gidder å svare deg seriøst, når du oppgir absolutt 0 informasjon..

Du kan ikke bare bruke hvilkensomhelst ledning til kameraet ditt, eller hvilketsomhelst program, prisen på ett evt. program er også helt uinteressant, da produsenten legger ut disse gratis for nedlasting på sidene sine. Men for å kunne hjelpe deg trenger vi å vite nøyaktig hva du har !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Malin_*
*Digitalkamera, er teknisk dings som gjerne kommer i ett utall varianter, farger, størrelser og merker !!

Fatter ikke at noen gidder å svare deg seriøst, når du oppgir absolutt 0 informasjon..

Du kan ikke bare bruke hvilkensomhelst ledning til kameraet ditt.

Jeg fatter ikke at du gidder å bli så oppspilt over innlegget. :ler:

Hva slags kamera vedkommende har, trenger ikke å spille noen rolle. Har man digitalkamera, data, bildeprogram og ledning som kan kobles til så bilder blir overført, så vet man at vedkommende har fått til å overføre bilder fra akkurat sitt kamera til sin data. Da er det fornuftig å tenke at det også går an med annen data.

Nå vet ikke jeg hvor man skal putte ledningen i bærbar data, men det kan du vel lett finne ut av. Hvis du finner ut at ledningen passer, kan du søke etter og laste ned samme program som det du hadde tidligere, og sette igang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Med noen kamera følger det en cd med drivere og eventuelt

programvare til å ha bildene i. Andre har det ikke.

Om kamera ditt ikke har det, så skal det bare være å plugge det i pc'en.

Du må også slå på kamera. Da vil maskinen finne og insterlere driveren selv.

Når dette er gjort vil du få spørsmål om hva du vil gjøre,

overføre bilder osv. Et annet alternativ er å ta minnebrikken ut av kamera.

Noen pc'er har kortleser, kanskje din har det og brikken passer?

Man kan også få kjøpt minnekortlesere som kobles til pc'en med usb-kabel.

Disse kortleserene tar mange forskjellige typer minnebrikker.

Det skal stå på hvilke typer de tar, og hvilket du har står på selve minnebrikken i kamera ditt.

Enda en ting du kan gjøre er kontakte forhandleren til kamera.

Der kan du få hva du enn måtte behøve av insterlasjonsprogramvare til ditt kamera.

Mulig det kan koste litt, men skal ikke være noe spesielt dyrt.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også få kjøpt minnekortlesere som kobles til pc'en med usb-kabel.

Disse kortleserene tar mange forskjellige typer minnebrikker.

Det skal stå på hvilke typer de tar, og hvilket du har står på selve minnebrikken i kamera ditt.

Støtter også minnekortleser, da er man helt uavhengig av den kabelen til kameraet som man alltid roter bort! Og.. ofte er dem raskere enn den kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste moderne kameraer bruker USB kabler til overføring mellom kamera og datamaskin.

Bruker du Windows XP eller Vista som operativ system vil driverne installeres automatisk. Samme gjelder om tilkoblingen som brukes er FireWire.

Merke, farge og modell på kamera har ingen betydning så lenge det er av nyere dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste moderne kameraer bruker USB kabler til overføring mellom kamera og datamaskin.

Bruker du Windows XP eller Vista som operativ system vil driverne installeres automatisk. Samme gjelder om tilkoblingen som brukes er FireWire.

Merke, farge og modell på kamera har ingen betydning så lenge det er av nyere dato!

Det der gjelder hvis kameraet oppfører seg som ett såkalt "mass storage device", da vil du få opp minnekortet til kameraet som en egen "harddiskbokstav" i min datamaskin.

Er det ikke noen mass storage device dings, trenger du spesielle programmer fra produsenten av kameraet for å få lov å gjøre noenting. Det dukker ikke bare opp av seg selv. En forbanna uting!

Bruker du en minnekortleser, unngår du hele problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...