Kristaa Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har en ca 15 cm høy journal fra Riksen + masse de har lagret elektronisk; er det mulig å få dette kopiert så jeg har det?
brumma* Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Ring journalarkivet på Riksen. Da vil du få tilsendt et skjema/søknad du må fylle ut, og en overlege vil vurdere om du kan få den tilsendt/evt om du kan få tilsendt deler av den. Det tar som regel en god stund.
Kristaa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Ja, de må vel heltidsansette en som kan stå og kopiere den Takk for svar
Arkana Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har journaler lange som et vondt år på flere av landets sykehus. Det har aldri vært noe problem å få hele og det har aldri kostet meg noe som helst uansett sykehus.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Du har rett til kopi av journalen når du ber om det. Enkelttemaer kan kun holdes tilbake om det er konfidensielle opplysninger om andre personer der (f.eks families opplysninger) eller om det er noe i den som kan være farlig for deg å vite). Det skal mye til for å bruke siste grunn, og da har din lege eller advokat rett til å se det på dine vegne. Det er en fast takst for å få kopiert journal, ble fastsatt til 70 kroner, men kan ha steget litt. Tykkelsen på journalen er uvesentlig. Et alternativ til å få hele biblioteket er å bare be om utskrift av alle epikrisene, som er kortfattede sammendrag fra hvert opphold, gjerne også poliklinikknotatene. All vesentlig informasjon skal stå der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå