Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hitill søkt på 6 jobber, hvorav jeg burde være kvalifisert til alle.

Problemet er at jeg ikke blir innkalt på intervju.

Jeg føler at søknadene jeg sender er bra, men jeg må ærlig innrømme at jeg uttrykker meg mye bedre personlig.

Jeg har også fått andre til å lese gjennom dem og de også føler det er godt skrevet.

Jeg har kvalifikasjoner som gjør at jeg aldri hadde trodd det ville være så vanskelig å få seg jobb innen rimelig tid, men nå er jeg ikke så sikker lenger.

Den seneste jobben jeg søkte på hadde frist 14.01 og jeg har ikke hørt noe fra dem enda.

Det er jo ikke så mange dagene siden, men jeg sendte inn søknaden min 02.01 og fikk tilbakemelding fra kontaktperson om at søknad var mottatt.

Jeg VIL ha denne jobben og har veldig lyst å kontakte dem i morgen for å høre hvor langt de har kommet i prossessen med å plukke ut kandidater til intervju.

Hva synes dere om at jeg kontakter dem i morgen og hva kan jeg evt si som kan få dem til å innkalle meg på et intervju uansett om de egentlig ikke har planer om det.

Jeg er helt sikker på at jeg kan få denne jobben bare jeg kan få komme inn på et intervju.

Kan noen hjelpe meg?

Hva skal jeg gjøre nå?

Frustrert og lei meg nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg søkte jobb med frist midt i desember, fikk brev denne uken om at søknaden er mottat og at aktuelle kandidater blir innkalt i løpet av en måned.

Skrevet
jeg søkte jobb med frist midt i desember, fikk brev denne uken om at søknaden er mottat og at aktuelle kandidater blir innkalt i løpet av en måned.

Jeg fikk mail om at søknaden min var mottatt og at de kom tilbake for å spørre om evt mer informasjon etter søknadsfristens utløp.

Problemet er at jeg føler søknaden min er lagt i nei bunken IGJEN og jeg vil gjøre det jeg kan for å komme i intervjubunken.

Skrevet

Det er jo bare en uke siden søknadsfristen gikk ut, du kan ikke forvente å høre noe enda! Selvsagt litt forskjellig fra sted til sted, men det er ganske vanlig at det tar en måneds tid før man får svar. (I offentlig sektor kan det ta enda lenger tid, for her skal fagforeninger uttale seg osv) Husk at å plukke ut kandidater ofte komme i tillegg til en ellers travel hverdag.

Skrevet
Jeg VIL ha denne jobben og har veldig lyst å kontakte dem i morgen for å høre hvor langt de har kommet i prossessen med å plukke ut kandidater til intervju.

Hva synes dere om at jeg kontakter dem i morgen og hva kan jeg evt si som kan få dem til å innkalle meg på et intervju uansett om de egentlig ikke har planer om det.

Jeg er helt sikker på at jeg kan få denne jobben bare jeg kan få komme inn på et intervju.

Jeg syns at du skal kontakte dem i morgen. Bare spør hvor langt de har kommet i prossessen med å plukke ut kandidater til intervju, og slike ting. Da viser du jo din interesse, og det kan da umulig være negativt :) Bare ring!

Skrevet

Å ringe uten å komme med hensiktmessige spørsmål i forhold til stillingen kan være negativt jo. Og nei, spørre hvordan behandlingen av søknaden ligger an er ikke hensiktsmessig spørsmål og kan bli oppfattet som mas.

Prøv heller å komme med et spørsmål vedrørende stillingen evt komme med en eller annen tilleggsopplysningi forhold til søknaden.

Skrevet

I offentlig sektor er de pålagt å lyse ut stillinger - selv om de ofte er "avgjort" på forhånd. Ofte er det interne søkere som blir bedt om å søke, dermed kan de andre søkerne være så kvalifiserte de bare vil...Dessverre. Synd at det offentlige må bruke såpass mange tusener på stillingsutlysinger som er bestemt på forhånd. Lovverket sløser på den måten med våre skattepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...