Gå til innhold

oppkjøring


Gjest ls

Anbefalte innlegg

Man kan vel si at om man ikke klarer å svare på sikkerhetskontrollen så er det ett dårlig førsteinntrykk, ingen stryk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte gjøre masse rart jeg... bla. skulle sensor se at jeg viste hvor alle knappene til de forskjellige lysene var + at dem ville vite hva de forskjellige lyssignalene på dashbordet betydde.. jeg måtte vite ting om dekkdimensjoner og spordybde, frostvæske, spylevæske, olje osv.... du gjør nok lurt i å pugge litt på dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryker man på oppkjøringen, hvis man er litt usikker på sikkerhetskontrollen???. Å kanskje bommer litt på, det man kommer opp i??..

Du stryker ikke på grunn av det alene. Det som kan skje om du svarer feil, er at sensor bruker det til å vippe deg ned om han er i tvil.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du når de spurte om dekkdimensjoner? Hadde som sagt ikke peiling da, og har det ikke nå heller :P

Dekk dimensjonen står i vognkortet, og så skal man se at den dimmensjonen som står på dekket samsvarer med vognkortet. Dimmensjonen er oppgitt slik; bredde/profil/felg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du når de spurte om dekkdimensjoner? Hadde som sagt ikke peiling da, og har det ikke nå heller :P

Siden det er forskjellig fra bil til bil, tok jeg frem vogn kortet og fant det der... :)

Det som står der er anbefalt dekkdimensjon, men du kan også gå opp eller ned et hakk på felgstr. uten at det skal gjøre noe... men går du opp eller ned mer må man vel melde fra og jeg vet ikke om man må foreta noen justeringer på bilen også pga at det blit målt feil på både speedometer og trippteller... sånn som jeg har blitt forklart det ivertfall ,emn jeg skal ikke være skråsikker på det :)

Men det står ivertfall i vognkortet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også dekkdimensjonspørsmålet. Hadde pugget på dette i forkant, så svarte riktig :)

Var verre med selve kjøringen, bestod ikke før tredje gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er forskjellig fra bil til bil, tok jeg frem vogn kortet og fant det der... :)

Det som står der er anbefalt dekkdimensjon, men du kan også gå opp eller ned et hakk på felgstr. uten at det skal gjøre noe... men går du opp eller ned mer må man vel melde fra og jeg vet ikke om man må foreta noen justeringer på bilen også pga at det blit målt feil på både speedometer og trippteller... sånn som jeg har blitt forklart det ivertfall ,emn jeg skal ikke være skråsikker på det :)

Men det står ivertfall i vognkortet :)

Man må også vise at det stemmer overens med det som står på dekket. Og går man opp eller ned i tommer på felgen, så må man også justere profilen på dekket. Ellers får bilen for stor/liten rulleflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også fortalt at det å ikke svare på sikkerhetsspørsmålet teller som en 2er feil. Man stryker hvis man har mer enn to 2er feil, sa kjørelærern min. Det er to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de i all hovedsak har gått vekk fra 1, 2, og 3 poengsfeil- og at om du står eller ikke idag er basert på en helhetsvurdering av hele turen. Kjente en som strøk fordi kjørelæreren mente han manglet overblikk, selv om han ikke gjore noen konkrete feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da eg sko kjøre opp skulle eg sjekke dødgangen på rattet.... eg prøvde febrilsk å surre på ratte i evigheta for å sjekke d... helt til d gikk opp for meg at bilen måtte være i gang!!! vet du, da va eg bra stressa, og d ødela litt for resten av oppkjøringa... fikk en 2 er feil ca 200 meter etter der vi starte. d va den eneste feilen eg fikk... da vi skulle inn til sentrum hadde NRK fikset nokka på teatret våres, så køen sto bombestille. trur vi sto der i en halvtime og eg måtte rygge og snu og styre!! trudde eg glatt hadde stryket, og hele turn tilbake var eg irritert på NRK som absolutt måtte stenge den veien.. men da vi kom tilbake sa sensoren at han va imponert over kor bra eg takla stresse nede i sentrum me masse bila overalt! syns bare alt gikk til... så eg bynte å gaule, så sa han: ikke gaul, du har jo bestått!!! å da bynte eg å gaule mer...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de i all hovedsak har gått vekk fra 1, 2, og 3 poengsfeil- og at om du står eller ikke idag er basert på en helhetsvurdering av hele turen. Kjente en som strøk fordi kjørelæreren mente han manglet overblikk, selv om han ikke gjore noen konkrete feil...

Da jeg tok lappen i des. 07 hadde de ikke gått bort i fra 1, 2, og 3-poengsfeil. Men det går også på helhet, føler sensor at eleven ikke kan kjøre, og det er utrygt, stryker man.

Jeg fikk også vite at på sikkerhetskontrollen kunne man faktisk stryke, men da skulle man være helt ute på jordet. De fleste kan noe, og får kommet fram til et svar, og er det ikke helt korrekt da kan man ende opp med enerfeil, eller toerfeil....

Med kjørelæreren går jo gjennom alt dette på forhånd, og er du usikker på spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjørelærer sa at man ikke kan stryker pga feil når man utfører sikkerhets testen, altså mente han at den ikke teller. Men jeg synes det virker litt rart at man skal måtte gå gjennom en sikkerhets test som egentlig ikke har noen innvirkning på om du består eller ikke.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...