Gjest ls Skrevet 20. januar 2008 #1 Del Skrevet 20. januar 2008 Stryker man på oppkjøringen, hvis man er litt usikker på sikkerhetskontrollen???. Å kanskje bommer litt på, det man kommer opp i??.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 20. januar 2008 #2 Del Skrevet 20. januar 2008 Bare du vet hvordan peile olje, hvor vanntanken og hvor spylevæsketanken er brurde du klare deg! Dette fordi de aller fleste nye biler er med "innbygd" motor (altså du ser bare ett digert plastikk "lokk") Jeg hadde ikke sikkerhetskontroll engang jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 20. januar 2008 #3 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk om dekkdimensjoner- og hadde ikke peiling. Ikke bare sånn den vanlige: Hvor dype skal sporene være på sommerdekk/vinterdekk- men å finne dekkdimensjonene i vognkortet- og sammenlikne med dekkene. Jeg hadde som sagt ikke peiling- men sto fordi. Selv om jeg fikk alvorlig kritikk....hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uno Skrevet 20. januar 2008 #4 Del Skrevet 20. januar 2008 Det meste avhenger jo av sensorens formening om det meste, men jeg tviler på at du stryker kun pga at du ikke kan sikkerhetsspørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrizzBee Skrevet 20. januar 2008 #5 Del Skrevet 20. januar 2008 Det kommer nok mye an på sensoren. Selv hadde jeg ikke snøring på sikkerhetskontrollen, hadde faktisk glemt hele kontrollen frem til sensoren spurte om hvor dype sporene på dekkene skulle være. Det går nok bra, selv om det kan være greit å kunne iallefall de tingene prestekrage ramser opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 20. januar 2008 #6 Del Skrevet 20. januar 2008 På min første oppkjøring fikk jeg ingen spørsmål om dette. På den andre fikk jeg spørsmål om hvor mye vekt jeg kunne ha i bilen. Jeg leste litt i vognkortet, og svarte så bra jeg kunne, og det holdt Jeg tror ikke de legger så altfor stor vekt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 20. januar 2008 #7 Del Skrevet 20. januar 2008 Det jeg fikk vite var at de ikke kunne stryke deg pga den kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 20. januar 2008 #8 Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, eg og vart fortalt at dei ikkje kunne stryke deg på grunnlag av det. Så lenge køyringa går bra, så skal det ikkje ha noko å sei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uno Skrevet 21. januar 2008 #9 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, eg og vart fortalt at dei ikkje kunne stryke deg på grunnlag av det. Så lenge køyringa går bra, så skal det ikkje ha noko å sei. Nei, men det kan nok muligens trekke ned hvis kjøringa ikke gikk så bra og man ligger på vippen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. januar 2008 #10 Del Skrevet 21. januar 2008 Det jeg ble fortalt da jeg hadde oppkjøring var at om man ikke klarer sikkerhetskontrollen regnes det som en to'er-feil, og man kan ikke ha særlig mange av dem før man stryker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 21. januar 2008 #11 Del Skrevet 21. januar 2008 Nei, men det kan nok muligens trekke ned hvis kjøringa ikke gikk så bra og man ligger på vippen. Ikkje etter det eg vart fortalt. Men på grunnlag av Arkana sitt svar, så varierer det sikkert frå stad til stad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. januar 2008 #12 Del Skrevet 21. januar 2008 Ikkje etter det eg vart fortalt. Men på grunnlag av Arkana sitt svar, så varierer det sikkert frå stad til stad. Dette var i Oslo, og det er riktignok snart 5 år siden, men det kan ikke ha forandret seg så veldig mye. Det er jo en grunn til at de har sikkerhetskontrollen, hvis den ikke teller i det hele tatt ville det ikke vært noe vits å ha det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #13 Del Skrevet 21. januar 2008 Den teller nok om man vipper ja.. Ting som de summerer opp i sikkerhetskontrollen er faktisk der for en grunn. Kjøper du dekk og ikke har peiling så kan det gå sinnsykt dårlig. Samme med sjekking av vann/olje/spyleveske/frostveske o.s.v Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ls Skrevet 22. januar 2008 #14 Del Skrevet 22. januar 2008 Den teller nok om man vipper ja.. Ting som de summerer opp i sikkerhetskontrollen er faktisk der for en grunn. Kjøper du dekk og ikke har peiling så kan det gå sinnsykt dårlig. Samme med sjekking av vann/olje/spyleveske/frostveske o.s.v Tusen takk, for svarene!!.. Nå ble jeg litt lettet... Det høres ikke så ille ut, nå.. Så lenge jeg ikke er helt blåst\vilspor ang sikkerhetskontrollen, så kan de ikke stryke meg da, på sikkehetskontrollen??... Kjørigem teller jo aller mest, selvsagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #15 Del Skrevet 22. januar 2008 For å si det sånn. Hvis du er så på nippet til å stryke at sikkerhetskontrollen er det som avgjør så tror jeg nok atu du selv tror du stryker. En ting som er greit å gjøre er å se over motorommet, hva som er hvor, og bare ta en titt i vognkortet for å se hva det inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 23. januar 2008 #16 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg hadde ikke sikkerhetskontroll engang jeg! Nå skal man ha sikkerhetskontroll, og den er en egen del på lik linje med selve kjøringa. Hva som skal til for å stryke vet jeg ikke, men spørsmålene er veldig enkle, og kjørelæreren din skal ha gått igjennom alle mulige spørsmål med deg på forhånd. Jeg fikk også en liste over alt man skal kunne, som jeg kunne pugge hjemme, om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 23. januar 2008 #17 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg kjørte opp i Bergen i 2006. Min "sikkerhetskontroll" var å kontrollere at sikkerhetsbeltet fungerte som det skulle. Men det er alltid greit å kunne sjekke olje, vite litt om dekk, spylevæske, varselstrekant og alt annet av sikkerhet, ikke bare for oppkjøring, men som sjafør senere også. Så jeg ville satset på å lære meg det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 23. januar 2008 #18 Del Skrevet 23. januar 2008 Nå skal man ha sikkerhetskontroll, og den er en egen del på lik linje med selve kjøringa. Hva som skal til for å stryke vet jeg ikke, men spørsmålene er veldig enkle, og kjørelæreren din skal ha gått igjennom alle mulige spørsmål med deg på forhånd. Jeg fikk også en liste over alt man skal kunne, som jeg kunne pugge hjemme, om nødvendig. Vel, jeg hadde som sagt ikke sikkerhetskontrollen. Jeg hadde min oppkjøring i oktober 2007 (og sto med glans!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 24. januar 2008 #19 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg hadde ikke sikkerhetskontroll på min første oppkjøring heller- var i juni 2007. Ellers bør du få kjørelæreren til å gå igjennom alt av relevans. Min hadde ikke gått igjennom dekkdimensjoner, og jeg hadde som sagt ingen peiling. Var ganske nervøs da ja, og det gjorde meg enda mer nervøs under oppkjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. januar 2008 #20 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg hadde ikke noen sikkerhetskontroll på min oppkjøring. Dette forbi sensor kjente kjørelæreren min sa han, så han visste at vi hadde vært igjennom det på forhånd. Men over 10 år siden allerede dette da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå