Gjest Lilleulv Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg sover aldri en hel natt Jeg våkner minst én gang ila natta, og ligger der litt. Noen ganger våkner jeg 2 ganger, f.eks. først kl 2 og så kl 5. Jeg er alltid helt knekt på morraen, er mye trøtt på dagen pga graviditeten og slokner kl 10 på kvelden. Tror jeg hadde vært mye mer opplagt hvis jeg hadde sovet hele natta!! What to do?
Suzy Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hm, sover du så dårlig alltid - eller er det pga graviditeten? Gode råd for å få sovet godt er å legge seg til samme tid hver dag, unngå koffeinholdige drikker (eller andre stimulerende saker) noen timer før leggetid og å ikke sove noe på dagtid. Jevnlig mosjon gjør også underverker med søvnen
Gjest rikkerikke Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Et eller annet sted har jeg hørt (sikkert av en gravid venninne) at det er helt vanlig under graviditet at man våkner om natten. Det er en form for tilvenning til spedbarnstiden hvor man jo må være våken flere ganger i løpet av natten, og får mindre søvn enn normalt. Ikke akkurat et råd, kanskje heller en asosiasjon jeg fikk...
Gjest Pax Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Magnesium og beroligende urter kan også hjelpe.
Gjest Lilleulv Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 jeg er faktisk usikker på hvor lenge jeg har holdt på sånn jeg... om jeg gjorde sånn før graviditeten og :klø: men takk for tipsene!!
Gjest Morgan le Fay Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har hatt det sånn så lenge jeg kan huske; sovner greit om kvelden, men våkner etter noen timer, og blir liggende. Som oftest sovner jeg igjen, men av og til slår systemet helt krøll på seg og jeg blir liggende helt til morgenen.
Gjest Lilleulv Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Et eller annet sted har jeg hørt (sikkert av en gravid venninne) at det er helt vanlig under graviditet at man våkner om natten. Det er en form for tilvenning til spedbarnstiden hvor man jo må være våken flere ganger i løpet av natten, og får mindre søvn enn normalt. Ikke akkurat et råd, kanskje heller en asosiasjon jeg fikk... What?? :-D Herregud så morsomt!! Når jeg tenker meg om så begynte det kanskje før jul en gang ja. Fascinerende greier...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå