Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydeligvis et virus ute å går via msn. Du får beskjed hos en venn av deg om å åpne en link der det er bilde av deg på facebook.. Jeg gjorde det, og fikk noe rart.. Like etterpå fikk alle mine kontakter det også. Hørt om mange som plages med denne..

Noen som vet hvilket virus det er? Har kjørt både spyboot og avg virus program, og alt ser ut til å være bra nå.. eller er det noe gjemt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten fikk den samme mld på msn i stad.Websiden som inneholder viruset skal visst være sperret nå, så det kan jo hende at PCen din ikke ble "smittet".

Skrevet

Den linken har jeg fått av mange i dag. Er ikke på facebook så jeg skjønte det var no tull, men er visst mange som har fått det.

Skrevet

Er det et alvorlig virus?

Bør jeg advare andre om det nå? Eller er det sperret som det står over her?

Skrevet

jeg fikk det.. trodde norton tok det, men det spres til mine kontakter så har tydeligvis fått noe..

det som kom opp på virusscan hos meg var

W32.trats!inf

skal få min bror til å gå over pcen etterpå for å se om jeg har fått fjernet alt.. Virus er teit :sur:

Skrevet

det er en troyaner tror jeg. dvs at de åpner en portal inn til pcen din. dvs at andre kan komme seg inn på din pc, sånn jeg forstod det hvertfall. alle de linkene man får enten det er facebook, nettby, bilde av lommemannen osv sov, er det. man ser det på at i enden av linken står din mailadresse.

når man sender en link til andre, burde man skrive noen setninger i for midelse med linken, og gjerne skriv ordene på slæng og med skrivefeil osv...da er hvertfall mottaker sikker på at det er trygt

håper det har gått bra med alle

Skrevet

...og historien gjentar seg. Sertifikat for å få lov til å bruke PC anyone?

Skrevet

I tillegg til Facebook-lenker, så bruker dette viruset også youtube-lenker. Jeg har fått flere slike msn-meldinger de siste dagene, men har heller ikke trykket på noen av dem.

Skrevet

Hva gjør jeg hvis jeg var så dum å trykke på denne linken da?

Har NOD32 virus program som advarte meg og alt...har kjørt det flere ganger i dag og i går, kommer ikke opp noe. Men ser at det ligger ca fem kopier av dette viruset under quarantine. Er alt ok da? Eller bør jeg gjøre noe mer? Har forresten også kjørt diskopprydning og volumkontroll...

Skrevet

Så lenge du har noe liggende i karantene , så har noe vært innom pc'en din.

Du kan med fordel slette loggen over gjenopprettingstidspunkt og kontrolltidspunkt.

Skrevet
...og historien gjentar seg. Sertifikat for å få lov til å bruke PC anyone?

:skratte: Godt sagt.

Skrevet

hei

kanskje noen kan hjelpe meg?

jeg trykket på denne linken i går, men fikk advarsel på norton så jeg trodde alt var ok. men det viste seg at den samme meldingen ble sendt til i hvertfall en på msn-listen min så noe er tydeligvis galt

norton oppdager viruset (w32.trats!inf), og det står at det er blokkert. men det samme viruset oppdages stadig igjen, så jeg har tydeligvis ikke blitt kvitt det for godt.

Ellers merker jeg ingenting, og pcen ser ut til å fungere som normalt..

noen tips om hva jeg kan gjøre? :klø:

Skrevet
Slett systemgjenopprettingsloggen

Er det det samme som å "slå av systemoppretting"?

Skrevet
Er det det samme som å "slå av systemoppretting"?

Ja, det er det.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at kontakten min hadde funnet ett bilde av meg på google.. Jeg var klar over at det var virus ute og går, så jeg klikket heldigvis ikke på linken...

Skrevet
Ja, det er det.

prøvde det, etter å ha scannet og fjernet virusene på nytt. så restartet jeg pcen. men samme meldinger kommer fra norton (de oppdager og blokkerer w32).

er det meningen at jeg skal skru systemopprettingen på igjen etter å ha restartet pcen?

æsj, nå gir jeg snart opp.

Skrevet

Ja, det kan være en fordel at overvåkingen av harddisken er aktivert igjen. ( I tilfelle krise en gang ).

Du kan tydeligvis ikke ha tatt knekken på "smådyrene" dine. Skal se hva jeg finner av stoff om dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...