Gå til innhold

P-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte med p-ring for litt over en uke siden, og de første dagene var alt veldig greit, kjente den aldri og det gikk fint å ha sex med den i. Men for to dager siden merket jeg at den hadde sklidd lenger ned, den var nesten kommet til "utgangen", så jeg tok den ut, vasket den og fikk den inn igjen. Men gang på gang sklir den ut, virker som jeg ikke får den ordentlig inn. Så jeg lurer på om hvor mye den skal "skli ned" for at den ikke skal virke? MÅ den ligge helt innerst i skjeden for at den skal fungere?

Er jo dumt å måtte ta den ut og inn hele tida hvis det er fare for å bli gravid sånn.. Jeg tror at den begynte å skli ut første gang fordi kjæresten min fingret meg, og da sa han at han kjente den, og da flyttet den sikkert "posisjon".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har brukt p-ring i tre år nå og har aldri erfart at den har sklidd helt ut. Har til tider opplevd at den sklir ned til åpningen, men den sklir inn igjen. Dette har skjedd når jeg er på toalettet og av og til når jeg har sex. Men siden det bare er litt over en uke siden du begynte så kan det hende det går seg til. Var litt sånn for meg og i begynnelsen. Man vil alltid kjenne ringen hvis man kjenner inne der så selv om du ble fingret skal ikke det ha noe å si tror jeg. Har du lest brukeveiledningen og sett hva det står der?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvor den ligger, bare den er der inne et sted. Jeg har brukt min i ca 4-5 år, og den har aldri falt ut. De første tre årene tok jeg den ut når jeg hadde sex, men passet på å putte den inn innen tre timer, og ikke ta den ut flere enn en gang på 24 timer. Nå har vi sex med den inne. Ikke noe problem.

Skrevet
Det spiller ingen rolle hvor den ligger, bare den er der inne et sted. Jeg har brukt min i ca 4-5 år, og den har aldri falt ut. De første tre årene tok jeg den ut når jeg hadde sex, men passet på å putte den inn innen tre timer, og ikke ta den ut flere enn en gang på 24 timer. Nå har vi sex med den inne. Ikke noe problem.
Skrevet

Men jeg har tatt den ut noen ganger i dag/går for å sette den inn igjen rett etterpå, er snakk om maks 1 min av gangen, er det sjanse for å ikke være beskyttet da?

Skrevet
jeg har brukt p-ring i tre år nå og har aldri erfart at den har sklidd helt ut. Har til tider opplevd at den sklir ned til åpningen, men den sklir inn igjen. Dette har skjedd når jeg er på toalettet og av og til når jeg har sex. Men siden det bare er litt over en uke siden du begynte så kan det hende det går seg til. Var litt sånn for meg og i begynnelsen. Man vil alltid kjenne ringen hvis man kjenner inne der så selv om du ble fingret skal ikke det ha noe å si tror jeg. Har du lest brukeveiledningen og sett hva det står der?

Vet du om den fremdeles "sender ut hormoner" når den har sklidd ned?

Jeg har lest veiledningen mange ganger, men det står ikke noe om hva man skal gjøre i akkurat denne situasjonen, om man er beskyttet når den bare sklir ned f.eks. Men får kanskje kjøre litt safe den neste uken hvertfall.. Håper det går seg til, er irriterende å måtte dytte den tilbake i skjeden hele tida:P

Det står heller ikke noe i veiledningen om når man vet at den sitter som den skal..

Er ikke så kjent der inne, hehe.

Det står noe om at man kan kaste den ringen og sette inn en ny hvis man er i tvil, men de koster jo litt, og kan jo ikke drive og kaste ringen hver gang den sklir ned..

Takk for all info:)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Hvor langt ned sklir den egentlig? Faller den ut? Min holder seg på plass, tror jeg. Sjekker den aldri, og den har jo aldri falt ut.

Nei, du skal ikke bytte den hver gang den faller ned hvertfall, da bør du heller prøve annen prevensjon.

Etter at jeg har satt inn ny dytter jeg den bare inn, og det er ikke alltid jeg føler den sitter så langt inn med en gang, men det bryr jeg meg ikke noe om. Den faller bedre på plass etterhvert som jeg får rørt litt på meg. Jeg har gjort det slik, og har enda ikke blitt gravid på den :)

Skrevet

Gjest her.. Jeg har ikke blitt gravid enda så tror ikke det har noe å si om den ligger helt inne eller nede ved åpningen. Jeg opplever at den ligger godt inne noen ganger, mens andre ganger ligger den ved åpningen. Men hvis du føler deg usikker på om ringen beskytter godt nok eller opplever at den sklir ut så kan det kanskje være lurt å ringe legen og høre. Håper det ordner seg, for det er ikke noe allright å føle seg utrygg på prevensjonen en bruker.

Skrevet

Trekk den litt inn under symfysen (skambenet). Du vil kjenne at det er et lite hulrom tilgjengelig der hvis du bøyer fingeren mot vulva når du putter inn ringen. Det var min lege sitt tips til meg, og jeg har ikke hatt problemer med ringen i det hele tatt. :)

Skrevet
Hvor langt ned sklir den egentlig? Faller den ut? Min holder seg på plass, tror jeg. Sjekker den aldri, og den har jo aldri falt ut.

Nei, du skal ikke bytte den hver gang den faller ned hvertfall, da bør du heller prøve annen prevensjon.

Etter at jeg har satt inn ny dytter jeg den bare inn, og det er ikke alltid jeg føler den sitter så langt inn med en gang, men det bryr jeg meg ikke noe om. Den faller bedre på plass etterhvert som jeg får rørt litt på meg. Jeg har gjort det slik, og har enda ikke blitt gravid på den :)

Den sklir aldri helt ut, men den ligger helt ned ved åpninga sånn at jeg kan kjenne litt av den..

Så lenge den fremdeles beskytter når den ligger der nede så er det jo ikke noe problem:) Men bør kanskje sjekke det nærmere med en lege..

Skrevet

Er det slik at ringen MÅ ligge rundt livmorstappen eller noe sånt? Har hørt det, men jeg bare putter den opp så langt det går jeg.. Pleier dere å sjekke ringen ofte, om den har brukket osv? :S Og man er trygg i den uken man har opphold fra ringen ja?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å putte den inn, trekke den inn under symfysen og kjenne om den lå behagelig. Ikke noe styring med livmortapp eller noe.

Jeg sjekker ikke om ringen har brukket, noe jeg forøvrig aldri har opplevd.

Skrevet

Jeg bare dytter ringen opp så langt jeg får den sånn at jeg ikke kjenner den eller noe ubehag. Kan ikke skjønne hvordan ringen skal kunne brekke, den er da ganske så myk og bøyelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...