Gå til innhold

antibiotik\ pencilin og alkhol?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Farao på ferie
Skrevet

Med Penicillin er det greit med små mengder alkohol. Men du bør være sikker på at det faktisk er penicillin du tar, for andre typer antibiotika kan gi sterke bivirkninger sammen med alkohol.

Skrevet

Min fastlege sier at jeg trygt kan drikke litt vin selv om jeg går på penicilinkur.

Skal man drikke seg drita, kan vel det meste av medisiner også uten resept være farlig å putte i seg sammen med alkohol

Skrevet

Ikke noe problem.

Hadde du fått medisiner som f.eks. Flagyl, som man ikke skal blande med alkohol (antabus-virkning), hadde legen nevnt dette for deg da han skrev ut resepten. Er det spesielle interaksjoner, skal dette stå i pakningsvedlegget.

Skrevet
Ikke noe problem.

Hadde du fått medisiner som f.eks. Flagyl, som man ikke skal blande med alkohol (antabus-virkning), hadde legen nevnt dette for deg da han skrev ut resepten. Er det spesielle interaksjoner, skal dette stå i pakningsvedlegget.

Det er som å be om bråk å blande flagyl og alkohol. Man kan få kramper og bli veldig syk...

Men du kan trygt drikke et par glass vin når du tar vanlig penicillin eller antibiotica. Store mengder reduserer effekten bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...