Gå til innhold

Er dette ok?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Takk for svar folkens!

Barnets onkel er ingen stoffmisbruker el lignende, men en person som jeg ikke har all verdens kjemi med for å si det sånn. Så kanskje bruken av betegnelse "anstrengt forhold til er litt sterkt?". Og kanskje det heller ikke har noe med saken å gjøre. Jeg og min familie treffer denne personen titt og ofte ellers, og han er velkommen i mitt hjem når han ønsker, og også for å treffe barnet. Det var ikke sånn jeg mente.

Poenget mitt er at: Jeg synes ikke noe om at noen (hvem det nå enn er) kommer hjem til meg og mitt hus når de bevisst vet at hverken jeg eller min mann er hjemme. Og skynder seg for å dra igjen før vi kommer hjem. Hvorfor han gjør så vet jeg ikke, men jeg synes at han har tråkket over en grense. At folk kommer i god tro er greit, men som jeg skrev i første innlegg, når det motsatt synes jeg ikke det er greit.

Og jeg er ikke ute å starte krig, bare nysgjerrig på hva andre mener jeg.

Og kanskje det bare er jeg som er sær da, men da vet jeg iallefall det :)

Jeg synes rett og slett du virker som et vanskelig menneske som rir prinsipper for alt de er verdt.

En kontrollfreak kanskje.

Du skriver at du og onkelen ahr dårlig kjemi. Siden onkelen gjorde som han gjorde, så har han nok merket denne dårlige kjemien da.

Hva med å bli voksen nok til å bedre dette forholdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor gammel jeg er har liten betydning, men jeg står fortsatt for det jeg skrev. Det var ikek mye informasjon vi fikk av TS, men når man har litt livserfaring og vet hva som finnes der ute i verden, kan det være mange årsaker til at man velger som man gjør.

Det er ikke snakk om å dra barna inn i de voksnes konflikter, men det handler om å få lov til å bestemme hva en selv ønsker for sine barn i sitt eget hjem.

Nei, et menneskes alder har stor betydning for måten å svare på.

Gjest septica
Skrevet
Poenget mitt med innlegget var ikke at onkelen ikke får se barnet, men at han kom hjem til oss når han viste at ingen av oss var hjemme.

Ikke alltid så enkelt å gjøre seg forstått da ser dere.

Jeg forstår godt at det kan bli litt merkelig men det er jo bra at han kommer for barnet da...ungene må ikke lide for våres konflikter!!

Skrevet
Men skal ikke foreldre få lov til å bestemme hvem som skal få lov til å treffe barna eller ikke? Vilel du likt at noen av dine nærmeste gikk bak ryggen din på denne måten, og lot barna dine få lov til å treffe mennesker du helst ikke ville ha kontakt med?

Det er faktisk ikke besteforeldrene som skal bestemme hvem som får og ikek får lov til å treffe barna, go visste denne bestemoren at dette ikke var greit hadde hun fått høre av meg i alle fall. og ut i fra kommentaren til bestemoren, så var hun klar over at dette ikke var greit.

Og jeg kunne faktisk gått så langt til å si at bestemoren ikke fikk lov til å ha barnet alene flere ganger, for når man ikke kan stole på vedkommende så lar man heller ikke vedkommende være alene med det mest dyrebare man har, nemlig barna.

Til ts:

Hva med å ringe denne personen og be han over på en kopp kaffe, for det høres jo ut som du på en eller annen måte ønsker kontakt. Du ønsker i alle fall at han skal vilel ta kontakt når dere er hjemme, og da kan det kanskje være lurt at du tar første skrittet.

Jo foreldre bestemmer hvem barn skal ha kontakt med,men her er det nær fam....tror du ts setter begrensninger til andre fammdl? tror hun setter begrensninger kun til de hun selv har dårlig forhold til.

Hun frarøver barnet mye på denne måten. Hvor lenge kan mor sette begrensninger tror du? Hva med den dagen barnet oppdager selv at hun har en ok onkel...lurer på hvorfor mor nektet barnet samvær?

Det må jo sette begrensninger i hennes eget liv også...ved besøk hos andre fammdl.Man trenger ikke like noen pga man er i fam, men man kan være anstendig, og ikke minst FORNUFTIG.

Hvem har vel ikke et sånt medlem i fam?? tror det er noe i alle fam, men synd at foreldre setter stopper for at barna skal bli kjent med fam

Skrevet
Poenget mitt med innlegget var ikke at onkelen ikke får se barnet, men at han kom hjem til oss når han viste at ingen av oss var hjemme.

Ikke alltid så enkelt å gjøre seg forstått da ser dere.

Nettopp, tror jeg hadde reagert omtrent likt.

Gjest Korrekt
Skrevet (endret)
Ja, er det ok?

Vi har et barn på snart 10 måneder. Idag var bestemor barnevakt, mens vi foreldre var borte et par timers tid. Da vi kommer hjem får vi høre at i løpet av disse to timene har barnets onkel vært innom (jeg har et anstrengt forhold til denne personen fra før). Jeg sier: " å, det var nå synd han kom da, når vi var borte" Bestemor sier "tror ikke han kom for å besøke dere jeg... he he....", og får høre at han visste at vi var borte på forhånd, og at bestemor skulle passe barnet.

Jeg reagerer meget sterkt på dette. Han kommer bevisst når vi er borte, og skynder seg å dra igjen før vi kommer hjem. Skal man godta slikt? Sikkert noen som ikke ser helt grunnen til å hisse seg opp, men jeg mener det er respektløst og invadering av privathjemmet. Hadde han kommet i god tro, og trudd vi var hjemme, hadde saken vært helt annerledes!

Synspunkter???

*fremdeles sinna*

Nå har jeg kun lest ditt første innleg så om du har skrevet noe mere utover det så har jeg ikke lest det.

Jeg reagerer ikke på barnets onkel i det hele tatt. Han vil besøke niesen sin og føler at du blandt annet ikke liker han og kanskje omvendt så da benytter han sjangsen mens du er borte og bestemor er der.

Skjønner han godt.

Bestemor burde kanskje holdt kjeft om det.

Hva med å komme fram til en fredelig,fornuftig og voksen løsning deg og barnet ditt sin onkel imellom.Er det så vannskelig?Om det er det kan du heller si til barnets bestemor neste gang hun er barnevakt at barnets onkel kan komme å hilse på onkelbarnet sitt når dere ikke er der.Da vet du om det og alle blir tilnærmet fornøyde.

Må si at barnets onkel viser respekt også ved å ikke komme når dere er hjemme og gå før dere kommer.

Om onkelen er mistenkt for barnerov og barnemishandling å det som værre er hadde jeg nok villet være til stede under disse besøkene.

Det er jo tydelig at dere stoler på a bæsmor og tror du bæsmor ville ha sluppet inn onkelen til ditt baarn dersom hun trodde at han ville skade barnet?

Prøv å komme fram til en løsning som er fin for alle istedenfor å dveles ved idiotiske konflikter som kanskje går utover barnet.

Endret av Korrekt
Gjest Korrekt
Skrevet (endret)

Nå leste jeg litt flere innlegg av deg!

Så kanskje bruken av betegnelse "anstrengt forhold til er litt sterkt?". Og kanskje det heller ikke har noe med saken å gjøre. Jeg og min familie treffer denne personen titt og ofte ellers, og han er velkommen i mitt hjem når han ønsker, og også for å treffe barnet. Det var ikke sånn jeg mente.

Da lurer jeg på hva som er problemet?At han besøker sitt onkelbarn når bestemor passer barnet og dere ikke er hjemme? Hva er det store problemet?

Det største problemet er nok at du kanskje viser at du ikke liker han og han føler seg utilpass i ditt nærvær.Da benytter han sjangsen ved å besøke onkelbarnet sitt når bla. du er vekke og bestemor er barnepasser! Da kan han være seg selv uten evt. skulende blikk fra deg,hva vet jeg!Han føler seg uvel i ditt nærvær og det bør dere snakke om sånn at barnet ditt får det best mulig.Nå må du ikke bare tenke på deg selv, men vokse opp i morsrollen å tenke på andre enn ditt eget beste.

Har du tenkt noe på at det er deg som det er noe i veien med?Du må slå ut de sosiale antennene dine å bruke dem!

Og kanskje det bare er jeg som er sær da, men da vet jeg iallefall det :)

Du er mer enn sær.

Endret av Korrekt
Skrevet (endret)
Nå leste jeg litt flere innlegg av deg!

Da lurer jeg på hva som er problemet?At han besøker sitt onkelbarn når bestemor passer barnet og dere ikke er hjemme? Hva er det store problemet?

Det største problemet er nok at du kanskje viser at du ikke liker han og han føler seg utilpass i ditt nærvær.Da benytter han sjangsen ved å besøke onkelbarnet sitt når bla. du er vekke og bestemor er barnepasser! Du er mer enn sær.

Huff, nå angrer jeg på at jeg skrev hvem det var som kom på uanmeldt besøk, for det kunne likesågodt vært min bror eller min bestemor. Poenget var at det kom et menneske til vårt hjem når vi ikke var hjemme (ja, min mann reagerte like sterkt på dette).

Spiller det noen rolle om det nær familie da? Har en onkel noen større rett til å komme? Hva hvis alle onkler og tanter skulle komme sånn, hver gang vi hadde barnevakt sånn at de kan få leke i fred og ro med barnet uten at mor og far passer på? Hva med å komme når vi er hjemme selv? Er ikke det den beste måten for et voksent menneske på godt over tretti å oppføre seg på?

Jeg hadde aldri vurdert å gjort likedan, og jeg tror ikke jeg er alene om det. Jeg har da nevøer og nieser selv, og selv om jeg ikke er bestevenner med mor eller far, så sniker jeg da meg ikke til alenetid med dem?

Jeg har aldri nekta han å se barnet. Jeg har aldri sendt skulende blikk til ham og alltid oppført meg ordentlig mot denne personen. Vi ser han kanskje hver uke ellers. Han derimot, har vært både sarkastisk og ubehagelig mot , og jeg er ikke den eneste som opplever dette. Men det spiller ingen rolle hvordan han er. For det var egentlig ikke relevant, men min egen feil for at jeg nevnte det.

Takk for svar:) Artig å se flere meninger rundt dette.

Endret av Minnie27
Skrevet

Jeg må bare si at uansett hvor mye jeg prøver, så klarer jeg ikke å skjønne hva som er problemet med at onkelen kommer mens dere ikke er hjemme. Men hvis du synes det er så ille, får du rette sinnet ditt mot bestemora som slapp ham inn, og ikke mot ham.

Gjest septica
Skrevet

Ta det op med denne "onkelen",spør han hvorfor han foretrekker å komme

når du ikke er hjemme...Kanskje dere kan snakke sammen,løse problemet

og forstå hverandre litt bedre.... :juhu:

Gjest Gjest_Sol79_*
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet.

Jeg har ikke noe i mot at min familie tilbringer tid i mitt hjem fordi om jeg ikke er hjemme. Seriøst, er det rart det er krig i verden.

Ikke overfør din dårlige kjemi med din svoger til ditt barn, han bør få ha kontakt med sin onkel.

Skrevet

Jeg forstår du reagerer. MEN - jeg forstår onkelen også. Det er vel ikke bare du sopm har dårlig kjemi med ham, det går vel andre veien også. Derfor ville han vel benytte sjansen og besøke niesen sin da muligheten bød seg - uten å være sammen med deg.

Det er noe med å la dårligre greier gå i arv - eller unngår det. Dessuten var vel moren hans der... Litt annerledes om det var en barnevakt han ikke kjente. Vær glad for at han ønsker å ha kontakt med niesen sin, se på det som en ressurs for barnet ditt at det har folkene sine rundt seg.

Skrevet

Klarer ikke helt å se problemet - jeg ville ikke overlatt omsorgen til mitt barn til noen jeg ikke stolte på dømmekraften til, og om barnevakten har besøk av bror, venninne eller kjæreste når h*n er barnevakt i mitt hjem er da ikke noe problem, så lenge de har fokus på barnet som passes og ikke snoker.

Skrevet
Jeg hadde sett på det som han har vilje til kontakt med onkelungen.

Det er tross alt nær fam, sønn av svigermor, bror til din mann og onkel til ungen. vær storsinnet.

han viser vilje i motsetning til deg. Ser ut som du VIL ha et anstrengt forhold....

Blir utrolig irritert av slike innlegg. Bedre vitere osv.Dersom Ts og partneren ikke vil ha kontakt med en person er det selvsagt Ts fulle rett. Hadde barnet vært hos bestemoren kunne ts ikke sagt noe på hvem som kom på besøk der, men ..

Ts har selvsagt rett til å bestemme hvem som skal inn i sitt hjem og hvem barnet har kontakt med. Bestemoren mp respektere dette og skal ikke ta inn folk i huset som ikke foreldrene liker.

Dersom bestemoren vet om det dårlige forholdet synes jeg hun er med å fyre opp. virker som dette er sårt så full forståelse for deg jeg TS!!!!!!!1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...