Fjellrypa Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg er alene med datteren min på 1 år. Jeg har alltid trent mye, og dette året i permisjon har det også gått brukbart å trene. Jeg har joggevogn og pulk så jeg har løpt og gått på ski. Jeg har også brukbart utstyr for styrketrening (knebøystativ, manualer, ball osv), så jeg får trent styrke mens barnet sover. Det jeg dessverre har fått for lite av det siste året er skikkelig intensiv trening. Jeg får det ikke helt til å fungere med intervaller og joggevogn. Nå skal jeg begynne å jobbe igjen. Det betyr at jeg stort sett blir avhengig av å trene etter at datteren min har lagt seg. I helgene kan jeg selvsagt komme meg ut på dagtid, men jeg trenger kondisjonstrening i uka også. Det må altså skje i hjemmet. Jeg har plass til et apparat, men er veldig usikker på hva. I utgangspunktet synes jeg alle kondisjonsapparater er kjedelige, og foretrekker soleklart å trene utendørs. Jeg har derfor minimal erfaring. Jeg har tenkt litt på romaskin eller tredemølle, men er veldig usikker. Hva anbefaler dere for å få best mulig kondisjonseffekt? Noen gode tips for å gjennomføre denne typen trening hjemme hadde også vært veldig fint. Ambisjonsnivå: Jeg trener ca 5 økter i uka, av disse vil vel i alle fall en være en lengre kondisjonsøkt utendørs, og et par styrke. Da gjenstår det altså 2 kondisjonsøkter som bør kunne tas inne. Målet er ganske enkelt å være i best mulig form.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå