Gå til innhold

Kjøpe kontaktlinser i Australia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bo et halvt år i en stor by i Australia. Jeg er nærsynt og bruker kontaktlinser og lurer derfor på om det er uproblematisk å få kjøpt kontaktlinser der. Altså om jeg kan gjøre det uten å registrere meg hos optiker, ta omfattende synstest og så videre. Kan jeg kanskje ta med en bekreftelse fra Norge? Alternativet er naturligvis å pakke alle kontaktlinsene i bagasjen, men jeg frykter jeg allerede overstiger 20-kilosgrensen med god margin.

Jeg bruker merket iWear Supreme, regner med det selges der?

Håper noen kontaktlinsebrukere som har oppholdt seg i Australia kan hjelpe meg med dette! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Det beste du muligens kan gjøre, er å finne en nettbutikk som selger kontaktlinser, og som enten er basert i Australia, eller som i hvertfall sender dit for en rimelig penge. Jeg kan tenke meg at et søk på Ebay til og med kan gi deg resultater. :)

Skrevet

Kan aldri tenke meg det skal være noe problem!

Hvis du skal ha en stopover i Asia på vei ned, så er linser mye billigere i Thailand feks.

Ellers husk at de store byene som Melbourne & Sydney i seg selv har flere innbyggere enn hele Norge, så du får tak i det du måtte ønske å få tak i :-)

Skrevet

ikke noe problem, jeg bodde der flere år og de hadde de samme merkene der som hjemme. Jeg tok vel som regel en undersøkelse og, men det var ikke så dyrt. Kan sikkert også bare gå inn og kjøpe og si at det ikke er lenge siden du var på kontroll etc.

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Iwear er et merke som selges av Brilleland/Interoptik. Det er vanlig i optikerbransjen at optikerkjedene har sine egne registrerte varemerker og da selges produsentens kontaktlinser under egne navn og innpakninger. Iwear er det samme som Focus Dailies som du får kjøpt over hele verden.

• 2 måneder senere...
Gjest Critters
Skrevet
Iwear er et merke som selges av Brilleland/Interoptik. Det er vanlig i optikerbransjen at optikerkjedene har sine egne registrerte varemerker og da selges produsentens kontaktlinser under egne navn og innpakninger. Iwear er det samme som Focus Dailies som du får kjøpt over hele verden.

Det er ikke riktig.. De er laget av to forskjellige materialer/sammensetninger.. I wear supreme er en kjempegod linse i forhold til alle andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...