Gå til innhold

Neglsopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd eller hørt omdenne oljen fra Telemark Urtebrænderi? Jeg er ganske sikker på at jeg har neglsopp (har hatt vonde tånegler leeenge men har trodd det var på grunn av idrett som ung. Synes det er flaut å gå til lege med noe så 'simpelt' (har svært dårlige erfaringer med det tidligere, selvom det ene gangen faktisk var nyresvikt).

Noen som tror dette kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Har fått konstatert neglsopp hos fastlege, også hudlege. Begge mener at det er kun en 3 mnd lang tablettkur som vil ta knekken på neglsopp. Denne er reseptbelagt og koster hele 1700 kr.

Så jeg vet ikke om jeg ville ha satt min lit til denne oljen....

Skrevet

For noen år siden fikk jeg neglesopp. Gikk tl legen og fikk noe på resept som kosta flesk og behandlingstida var min. 6 mnd. Men så fikk jeg tips om å bruke Atamon( fåes kjøpt i vel ass. matbutikker) Koster 20-30 kr for en flaske og til min store overraskelse virka den MYE bedre enn middelet jeg fikk på resept og er mye billigere! :)

Skrevet
1700? Fy flate. Da får det bare være.

Jeg blir provosert av folk som heller går med neglesopp enn å behandle det selv om det koster 1700 kroner.

Er dere klar over smittefaren i dette?

Dere BØR ikke dra i svømmehall og treningssenter eller andre steder man er våt på beina og vandrer rundt barfot altså! Jeg er livredd å bli smittet på slike steder pga slike som deg.

Eller prøverommene på butikker, eller skobutikken! ÆSJ!

Tenk å la det gå utover andre på den måten bare fordi man ikke gidder å bruke pengene!!!

Skrevet

Da får jeg vel berolige deg med at jeg ikke går i svømmehaller, aldri går barføtt på treningssenter, bor og dusjer alene og bestiller klær/sko på internett.

Gidder? Jeg HAR IKKE 1700 kroner.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ikke bare er det dyrt men det har fæle bivirkninger også! Jeg er fotterapeut, og læreren min fortalte om en kunde som hadde fått nyresvikt av de pillene. Mange leger vil heller ikke skrive de ut til pasienter, pga bivirkningene. Har hatt flere kunder til fotpleie som ikke har fått det av legen sin. Det er veldig sterke medisiner.

Prøv vademecum (munnvann). Drypp på neglene morgen og kveld i noen mnd. Det kan hjelpe. Eller tee tree olje.

Skrevet
Prøv vademecum (munnvann). Drypp på neglene morgen og kveld i noen mnd. Det kan hjelpe. Eller tee tree olje.

Tusen takk for tilbakemelding.

Nå linket jeg jo spesifikt til en olje og der står det at det er tea tre i den. Da er det vel kanskje verdt et forsøk?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ja, prøv den du! Legene sier at det eneste som virker er tablettkuren. Men jeg har forstått det som at det er en helt annen praksis i utlandet, etter å ha snakket med utenlandske kunder. De har fått flytende middel til å dryppe på, og korte tablettkurer, og blitt bra! Prøv å få middelet litt under neglen også. Og fil dem gjerne tynnere med neglfil.

Fint hvis du sier ifra om det virker. Greit å vite for å anbefale andre :)

Lykke til da :)

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Her var det jo mange gode tips. Tror jeg skal prøve andre ting før jeg kjører meg konkurs på noen helseskadelige tabletter! Pussig at hverken fastlege eller hudlege nevnte noe om disse bivirkningene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...