Pbrina Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skulle gjerne utvikla mine lederegenskaper, og innbiller meg at å bli med i en type samlingsforum med kvinnelige leder hadde vært nyttig - for å diskutere med andre, høre om andres erfaringer og kanskje få faglig påfyll via foredrag e.l. Vet noen om det fins noe sånt?
Kitsune Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 (endret) Snakker du om nettverk? Det var for noen år siden veldig populært og i vinden at kvinner organiserte seg i nettverk akkurat av de grunnene du nevnte.. Du kan jo også melde deg på fag via høgskole, BI eller universitetet som jeg vet at fra tid til annen arrangerer kurs som "ledelse og etikk" o.l. Der vil du treffe likesinnede.. I begge tilfeller vil du få diskutert fag og få snakket med likesinnede som skjønner hvilke utfordringer du møter.. Endret 18. januar 2008 av Kitsune
Pbrina Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Ja, nettverk er vel det rette ordet Takk for tips!
Catzy Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hvilken bransje er du i? Eller er du interessert i generelle nettverk?
Pbrina Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2008 Hvilken bransje er du i? Eller er du interessert i generelle nettverk? Jeg har en jobb som spenner over flere bransjer, så generelle nettverk er vel kanskje det som vil passe best.
Gjest misa Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg skulle akkurat til å skrive et innlegg som kunne vært ordrett likt trådstarters. Noen flere som kanskje har tilbakemeldinger her? -misa
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Signerer denne - dette har jeg også savnet
Gjest misa Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Hvis det er stor interesse for dette er det ikke verre enn at vi tar initiativ til å starte noe selv, og jeg bidrar gjerne til å trekke noe slikt i gang. Jeg ønsker imidlertid først å se hva som allerede finnes av slike nettverk. -misa
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Her bør dere virkelig ikke utelukke å snakke med menn. De fleste store lederne er menn, og du kommer deg ikke opp i arbeidslivet ved å være feminist.
Gjest mm Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Dette er jeg også interessert i! Det må vel finnes noe..?
Miamor Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Dette har jeg også savnet, har faktisk snakket med andre om å starte et nettverk for kvinner i næringslivet, uten at vi har kommet lenger foreløpig. Her bør dere virkelig ikke utelukke å snakke med menn. De fleste store lederne er menn, og du kommer deg ikke opp i arbeidslivet ved å være feminist. Det er ikke snakk om å danne en jenteklubb som er redd for guttelus! Som kvinnelig leder i et mannsdominert yrke har jeg på ulike arenaer opplevd å ikke få bli med i "gutteklubben grei" på lik linje med mannlige kolleger. Et eksempel er sponsorpooler innen fotball, som er et sted hvor ledere og beslutningstakere møtes. Dette har riktignok generert mer business for bedriften, men som nettverk er dette en arena hvor jeg nok aldri vil bli sidestilt i og med at fotball er en mannegreie. Da snakker jeg ikke om at folk ikke tar jobben min alvorlig, men at jeg aldri vil "bonde" med de andre som om jeg hadde vært en mann i det forumet. Er en av få kvinner der. Har savnet dette. Hvor holder dere til, jenter? Endret 26. juni 2008 av Miamor
Gjest misa Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Hei Miamor. Flott å høre at det finnes flere av oss her inne! Pbrina og jeg har diskutert litt for oss selv angående et kvinnenettverk, og sett på det som allerede finnes. Etter det jeg har funnet så er det flest geografisk avgrensede nettverk eller lukkede. Pbrina har sendt mail til KG om å opprette et eget forum for kvinnelige ledere. Men vi kan jo begynne med å fortelle litt om oss selv, i alle fall boplass og alder. Meg: 27 år, bor med samboer, uten barn, i Oslo. Første lederstilling i fjor. -misa
Pbrina Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2008 Hei Miamor! Jeg har også funnet et interessant nettverk hos Innovasjon Norge, men jobben min er dessverre utenfor målgruppen til dette nettverket. Men hvis noen av dere kommer inn under dette, så ser det virkelig bra ut: http://www.innovasjonnorge.no/Tjenester/Ko...se/Ledermentor/ Hiver meg på presentasjonen til misa: Jeg er 32, har samboer, ingen barn og bor like utenfor Oslo (men jobber i Oslo). Jeg har hatt lederstilling i snart 2 år.
Gjest misa Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Super link Pbrina, dette er midt i blinken for meg! Blir nok å søke på neste runde av programmet. -misa
Gjest Hilde K S Skrevet 28. juni 2008 #15 Skrevet 28. juni 2008 Jeg ble nettopp oppringt av HSH, som lager til ledernettverk i Oslo og Bergen. De er riktignok ikke bare for kvinner, men det kan kanskje være en idé å ta kontakt med dem? Måten de gjør det på, er at de ringer rundt til bedriftene og spør om daglig leder kan være interessert i å være med i et nettverk sammen med andre ledere. Om jeg ikke husker feil, var det snakk om mellom fire og seks samlinger i året, der deltakerne selv fant ut hva de ønsket av forelesninger.
Gjest misa Skrevet 28. juni 2008 #16 Skrevet 28. juni 2008 Hei Hilde. Har du link til nettside og/eller kontaktpersoner her? -misa
Cata Skrevet 28. juni 2008 #17 Skrevet 28. juni 2008 *abonnerer og ser hvordan tråden utvikler seg* Har kikket litt etter passende nettverk selv, men føler jeg havner litt mellom to stoler siden jeg ikke har personalansvar. Derimot har jeg en god del "faglig ledelse" om det kan uttrykkes slik.
Gjest Hilde K S Skrevet 28. juni 2008 #18 Skrevet 28. juni 2008 Hei Hilde. Har du link til nettside og/eller kontaktpersoner her? -misa Nei, har nok ikke det. Prøv å se på HSH sine nettsider. Tror du må være medlem der, det var derfor jeg ble oppringt. Jeg takket nei, siden vi har eget ledernettverk.
Gjest Hilde K S Skrevet 28. juni 2008 #19 Skrevet 28. juni 2008 Jeg stikker forresten til Portugal om noen timer og er ikke her på et par uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå