Gå til innhold

Blå kjole-hva slags sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I februar gifter jeg og min kjære oss i en sermoni i utlandet uten noen andre enn de ambasaden stiller med tilstedet. Likevel har jeg jo lyst til å være fint pynta, det er jo tross alt noe høytidlig over det. Noen tradisjonell brudekjole vil jeg ikke ha, og nå har jeg funnet en enkel mørkeblå en jeg har lyst til å bruke. (Blå er favorittfargen min, så det passa bra,) Jeg har et fint hvitt og gulfarga smykke jeg har lyst til å bruke til.. men hva slags sko passer til? Hvite? Bryllupet er hemmelig, så jeg kan liksom ikke spørre de jeg vanligis spør om råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville brukt sølvsko. Da er du "in" vet du......

Skrevet

du kunne jo spørre i forretningen der du kjøpte kjolen ???

eller hva med sorte sko med blå perler eller stener på? kanskje også ta igjen litt av fargen i smykket som du skal ha? Det spørs om du gidder, men det kan bli vellykket å kjøpe sko som du fikser på selv. Jeg har selv gjort det med sko fra billig-kjeder. Ikke til mitt eget bryllup da, men f.eks til min søsters bryllup sist sommer. Da hadde jeg en lang turkis kjole og hvite ferskvannsperler i ørene og rundt halsen. Jeg kjøpte billige, helt "stippa" sko på økonomisko, og sydde på samme perler som jeg hadde i ørene/halsen. Det ble veldig vellykket!!! Det var flere som kom med helt utrolig bra kommentarer om hvor gjennomført det var :)

Lykke til :bryllup:

Skrevet
Ville brukt sølvsko. Da er du "in" vet du......

Når en ser bort fra den hvite og gullfarga pynten hun skal ha ellers, er jeg enig i at dette var et bra forslag!!!

Skrevet

Hvitt går da bra, evt gullsko? Tror ikke jeg ville valgt sort, synes det blir litt liten kotrast til mørkeblå, men det kommer jo an på resten av tilbehøret selvsagt.

Skrevet (endret)

Aller helst ville jeg hatt sko i samme farge, men blå sko er vel sjelden vare... såååå, jeg ville valgt sølvsko med krystallstener, smykker i sølv med stener i krystall, samt ring :)

Ps. Masse lykke til med bryllupet! :bryllup:

Endret av Vici
Skrevet

Normalt ville jeg valgt søvlsko.. men siden du har gulsmykke så ville jeg heller gått for kremfarget... ikke hvit

Skrevet

Jeg ville kjøpt meg hvite brudesko og fått farget disse i samme farge som kjolen. Hvis ikke ville jeg valgt sort eller sølv....

Jeg hadde sorte sko til en mørk blå lang kjole for noen år siden. Det gikk kjempefint! Kjolen var så lang at de nesten ikke syntes likevel....

Skrevet

Som et lite PS: hvite sko trekker blikket nedover og vil få deg til å se lavere ut!!!

Sko bør ideelt sett være mørkere enn det du har på deg nærmest beina.....

Skrevet

Sølv er ikke helt meg liksom, så det tror jeg ikke jeg velger selv om jeg evt velger et anna smykke enn det jeg har tenkt på. Kjolen har jeg kjøpt på nettet (og den satt som støpt!!!), så det er ikke så lett å spørre i butikken om råd. Den er veldig enkel, så jeg kan tenke meg enkle sko også, men litt steiner på hørtes veldig fint ut, det er bare å få det fint da... ;) Kjolen er veldig enkel, så det gjør kanskje ikke noe om tilbehøret har "det lille ekstra":)

Skrevet

Kan du ikke ta gullsko da? Finnes jo så mange lekre sko i gull :)

Så passer det til smykket.

Skrevet
Kan du ikke ta gullsko da? Finnes jo så mange lekre sko i gull :)

Så passer det til smykket.

Jeg ville også ha valgt gullsko.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville valgt gullsko, kremfargede eller hvite. Røde er også et alternativ. Svart kan bli litt kjedelig når kjolen er mørk, men det spørs jo hva du ønsker å fremheve.

Skrevet
Når man gifter seg skal man ikke være "inn" asså, man skal tross alt kunne se på bildene i 50 år fremover uten å sjemmes!

Offwhite eller Perlefargede silkesko el lignende.

GABOR har de beste.

http://teroerde2.cybershop.de/index.php?ak...3=&rubrik4=

Hun har da valgt en blå kjole! Ikke akkurat tradisjonellt det heller. Hvite sko til mørkeblå kjole syns jeg høres ulekkert ut.

Gjest Gjest_malla_*
Skrevet

Til blått er det kun sølv som passer. Hvite sko er ille. Gull,- vel ikke til blått.

Skrevet
Til blått er det kun sølv som passer. Hvite sko er ille. Gull,- vel ikke til blått.

Enig at sølv er best, men TS skal ha gullsmykke og ønsker ikke sølvsko...

Gjest Gjest_malla_*
Skrevet

Svarte bare på hva som passet sammen..... Smykker kan forandres.

Skrevet
Svarte bare på hva som passet sammen..... Smykker kan forandres.

Ja, smykke har jeg ikke bestemt helt da. Ble bare så glad når jeg fant en kjole som passa, jeg har ikke rett-opp-og-ned fasong, for å si det sånn. Også er det ekstra gøy at samboeren min har blått slips til dressen:) Selv om jeg en stund drømte om en grønn kjole.. men alle kjoler skal visst være svarte eller i sølv og gull nå for tida...

Men sølvsko har jeg problemer med altså... kommer ikke til å føle meg vel i det, men erindrer å ha sett noen for en stund sida som ikke var i sterk sølvfarge, om dere skjønner hva jeg mener.. kan være jeg kan finne det nå også:)

Uansett så er det ikke sånn at vi ta en masse bilder den dagen, men noen blir det jo. Og selv om man ikke har gjester, så er det liksom noe høytidelig over det:, og vil jo se bra ut for min tilkomne)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...