Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Har nettopp overtatt en Berner Sennenhund fra en oppdretter i Bergensområdet.Avtalen var at jeg skulle betale kr 8000 for hunden.I denne avtalen ble det også bestemt at selger skulle få anledning til å bruke hunden i avl x 1 (hannhund). Problemet mitt nå,er følgende: - at selger sier jeg må overføre pengene på en annen persons konto,da hun ikke har bankkonto selv - jeg har fått vite at det har vært 3 tidligere eiere før meg(hunden er 16 mnd) -selger ber meg sjekke om hunden er vaksinert,og hun har heller ikke reg.nr hos NKK tilgjengelig når dette taes opp ved flere anledninger. -selger har sendt meg sms nattestid der hun spør meg om jeg vil overta en eldre hund på fòr. -selger vet ikke navn og sted på hvor hunden er blitt vaksinert Jeg er blitt glad i hunden,og vil derfor ikke levere den tilbake.SÅ HVA GJØR JEG???
Frey Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Selv om dette høres hjerterått ut: lever tilbake hunden. Kjøp deg heller en annen hund (du blir like glad i den også) hvor det er ryddige forhold.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Du kan ikke få tak på noen av de som har hatt hunden tidligere? Er ikke sikkert at du behøver å levere han tilbake selv om dama er "dum", særlig siden du er blitt glad i han. Det er jo ikke hundens skyld, tror ikke han har godt av å skifte eier en gang til.
nikey2 Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Du kan ikke få tak på noen av de som har hatt hunden tidligere? Er ikke sikkert at du behøver å levere han tilbake selv om dama er "dum", særlig siden du er blitt glad i han. Det er jo ikke hundens skyld, tror ikke han har godt av å skifte eier en gang til. Enig med deg der! Det er ikke sunt for hunden å skifte eier mange ganger, så tenk på hunden og deg selv oppi alt det der! Er kontrakt underskrevet? Uansett så kan du ta deg en tur til dyrlegen der du bor, forklar situasjonen for han/henne og evt be dyrlege om råd. Det er mulig dyrlegen vil ta full sjekk og evt følge opp med vaksiner, så vet du at hunden har fått i seg de vaksinene den trenger! Lykke til!
aminja Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 - at selger sier jeg må overføre pengene på en annen persons konto,da hun ikke har bankkonto selv - jeg har fått vite at det har vært 3 tidligere eiere før meg(hunden er 16 mnd) -selger ber meg sjekke om hunden er vaksinert,og hun har heller ikke reg.nr hos NKK tilgjengelig når dette taes opp ved flere anledninger. -selger har sendt meg sms nattestid der hun spør meg om jeg vil overta en eldre hund på fòr. -selger vet ikke navn og sted på hvor hunden er blitt vaksinert Jeg er blitt glad i hunden,og vil derfor ikke levere den tilbake.SÅ HVA GJØR JEG??? Dette stinker det av Jeg ville tatt en grundig sjekk før jeg overførte en eneste krone. Hvis det stemmer at den har vært hos 3 eiere allerede - har hun da solgt hunden 3 ganger....? Og hvorfor har dette skjedd? Dette kan umulig være en seriøs oppdretter! Ta den med til veterinæren og sjekk om den er chippa. En seriøs oppdretter ville sørget for både det og at alle papirene er i orden. Her ringer alle varselklokken - men la det ikke gå utover hunden. Men er du helt sikker på at denne hunden tilhører henne....?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Du kan ikke få tak på noen av de som har hatt hunden tidligere? Er ikke sikkert at du behøver å levere han tilbake selv om dama er "dum", særlig siden du er blitt glad i han. Det er jo ikke hundens skyld, tror ikke han har godt av å skifte eier en gang til. Har ikke noen gode råd. Men er enig med Chrizzy; ikke lever hunden tilbake. Hvis hunden er som den skal være og du er glad i den, så skal du selvsagt ikke levere den tilbake. Stakkars... det er ikke hunden sin skyld. Og han bør ikke utsettes for sånne useriøse folk mer enn han allerede har gjort.
la Flaca Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg ville tilbudt å betale 4 000 for hunden, på grunnlag av at den er uten papirer og at selger ikke kan dokumentere grunnleggende vaksinering. Du burde også få hunden mentaltestet for å klarlegge hvordan den har taklet å ha ulike eiere på så kort tid.
Gjest gjest_mie Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jeg er blitt glad i hunden,og vil derfor ikke levere den tilbake.SÅ HVA GJØR JEG??? sett inn 2000 kroner som depositum på stamtavla. Så ber du henne fylle ut i kontrakten at hun får restbeløpet (og det er jo opp til dere å diskutere hvor mye dette skal være) når stamtavle inkl HD status + sykdomsinfo om foreldrene er deg i hende. Hunden er gammel nok til å røntges for HD og AD/AA ( den må ha stamtavle for å få en offisiell diagnose) nå i tillegg ville jeg bedt om å få vite status på linjene med tanke på sykdommene PNP, Meningitt og Histiocytose. dette er vanlige sykdommer hos Berner og de er arvelige. jeg ville også gjort dette før jeg kjøpte hunden, da det har betydning for både hundens avlsverdi og hundens bruksverdi. ellers kan du kontakte valpeformidligne til bernerklubben her :http://www.berner-sennen.no/valp/index.htm Du bør også sjekke at hun er registrert med kennelnavn hos NKK. det gjør du ved å ringe dem på tlf. 21 600 900 hvis dama ikke har kennelnavn kan det bety at dette er et uregistrert kull og da skal du overhode ikke betale 8000 for hunden !!! og uansett: hold igjen pengene. det er det eneste hun høres ut som hun er interessert i.... hilsen dyrlege som har sett altfor mange valpekjøpere som har blitt lurt !!!
Dru Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Ett innlegg er fjernet. Mailadresser skal ikke legges i forumet. Dru - mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå