Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har i lang tid hatt plager med bekkenet, kombinert med isjias, ryggsmerter osv. Til nå har jeg stort sett brukt enten gurkemeie (betennelsesdempende) og magnesium (krampestillende). Som regel fungerer det greit og jeg kan fortsette dagen omtrent som normalt. Men jeg føler det er noe som er "løst" eller svekket, og det kan verken gurkemeien eller magnesiumen bøte på. Er det noen her som har erfaring med bruk av glucosamin mot slike plager?
fager Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 jeg melder meg på dette... vil gjerne vite hva som virker. skjønner akkurat hva du mener når du sier at det fles noe svekket og løst...
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Ja, det er forferdelig plagsomt innimellom. Er i tillegg snart i passe alder og livssituasjon til å begynne planlegge en graviditet, så det gjør at jeg blir enda mer obs på at noe der allerede er svekket. Trening og vekttap har hjulpet endel, men det er fortsatt noe som er "feil" der. Så med tanke på at glukosamin ikke skal bruke under svangerskap pga manglende kunnskap så føler jeg at jeg burde begynt NÅ for å fått et noe bedre utgangspunkt.
fager Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Ja, det er forferdelig plagsomt innimellom. Er i tillegg snart i passe alder og livssituasjon til å begynne planlegge en graviditet, så det gjør at jeg blir enda mer obs på at noe der allerede er svekket. Trening og vekttap har hjulpet endel, men det er fortsatt noe som er "feil" der. Så med tanke på at glukosamin ikke skal bruke under svangerskap pga manglende kunnskap så føler jeg at jeg burde begynt NÅ for å fått et noe bedre utgangspunkt. Jeg skjønner at du forbereder deg på dette. Jeg hadde ikke disse plagene før graviditeten, ikke visste jeg om at slike plager fantes engang. Jeg fikk faktisk alle disse plagene du nevner etter graviditet nummer 2. Nå er det ca.1 år siden jenta mi ble født, men jeg sliter fortsatt med dette. Ser at det ikke er kommet inn noe innspill på dette foreløpig, men håper inderlig at noen som har peil, kan komme med kommentar angående dette.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Ja, og jeg har en mor som var nær invalid etter hun fikk meg. Kjenner det visst ennå, og jeg er enebarn, og voksen nok til å vurdere egne barn. Skremmende med tanke på at hun visstnok var frisk i bekkenet før hun ble gravid. Så med et slikt utgangspunkt føler jeg at dette må jeg få orden på før jeg eventuelt tar sjansen på å få barn. Min vurdering har etter et par måneders vurdering blitt at jeg kommer sannsynligvis til å begynne på glukosamin i løpet av neste måned. Men før jeg setter i gang bør jeg få utelukket diabetes, så det kan ta litt tid i seg selv. Mageproblemer ol håper jeg at jeg unngår, og det er uansett såpass ufarlig bivirkning at jeg føler jeg kan ta den sjansen. Er fortsatt ute etter erfaringer, om det er noen som har vært borti glukosamin enten for dette eller liknende plager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå