Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg lurte på å prøve trykkbølgebehandling mot senebetennelser på ulike steder i kroppen. Er det noen som har prøvd dette som har erfaringer å dele? Fungerte det? Eller er det bare nok en behandlingsform noen har funnet på for å tjene litt mer penger? Hvordan er det med tanke på egenandeler osv? Takknemlig for alle svar
Gjest Gjest_Lindis_* Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg lurte på å prøve trykkbølgebehandling mot senebetennelser på ulike steder i kroppen. Er det noen som har prøvd dette som har erfaringer å dele? Fungerte det? Eller er det bare nok en behandlingsform noen har funnet på for å tjene litt mer penger? Hvordan er det med tanke på egenandeler osv? Takknemlig for alle svar Hei, jeg holder på med trykkbølgebehandling for kronisk betennelsestilstand og hælspore i foten. Behandlingen virker godt, men det er temmelig smertefullt akkurat under behandling, men det gåt fort over. Trygden refunderer ikke denne typen behandling, så det må betales i sin helhet av deg selv. Prisen varierer litt, men du må nok regne med å betale 2500-3000 kroner for 3-4 behandlinger. Men det er verdt pengene spfremt det hjelper:)
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg vet ikke noe om denne behandlingsformen. Men jeg lurer på om dette er en alternativ måte å behandle senebetennelse på? Hvem utfører det?
Maneo Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ble behandlet for beinhinnebetennelse med denne metoden. Funket nok til en viss grad, men kvitt beinhinnebetennelsen ble jeg aldri. Som nevnt over meg, var det også smertefullt. Jeg fikk mer ut av akupunktur, men det er nok individuelt.
Gjest LanaLane Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde sterk senebetennelske i armen og ble tilbudt trykkbølge. Kosta litt over 800 kr pr gang. Hvor smertefullt det er oppleves forskjellig fra person til person, fysioterapeuten min ble helt sjokkert da jeg smilte og spøkte under behandling da han hadde sett store tøffe mannfolk begynne å grine for første gang på mange år. Det er ikke GODT, men om du slapper av går det greit. Ekstra vondt er det på steder med mindre fett og mer bein, feks albuen i mitt tilfelle, men alt i alt er det verdt det og jeg ble endelig kvitt senebetennelsen etter 2 eller 3 behandlinger (og jeg hadde prøvd alt fra akupunktur til strøm og tabletter).
Gjest Gjest_Linni_* Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Prøver å blåse liv i denne igjen jeg Trykkbølgebehandling er nok en behandlingsmetode som kommer til å bli mer og mer brukt fremover. Jeg hadde aldri hørt om det før jeg ble anbefalt å prøve det mot Plantar fascitt/hælspore.Jeg fikk henvisning av lege men fikk likevel ikke refundert noe av beløpet fra NAV.Jeg betalte kr 500,- pr behandling.Hadde i alt 5 behandlinger. På NAV kontoret sa de at det ikke var en godkjent behandling. jeg hadde stor tro på dette da jeg har snakket med flere som har pprøvd dette å blitt helt smertefrie! Det hadde desverre ingen virkning på meg Selveste behandlingen var utrolig smertefull.Behandlingen fikk jeg under hælen men jeg var helt blå oppover leggen flere uker etterpå . Andre som har erfaring med trykkbølgebehandling ?
Gjest m Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Jeg har fått trykkbølgebehandling mot plantar facitt. Har hatt det to ganger, den første i et halvt år og den andre satt det i et og et halvt år. Ble henvist av fastlege til fysikalske avd på sykehuset og det ble refundert av NAV. Det er den eneste behandling som har virket på føttene mine, og da har jeg prøvd så og si det meste av andre råd. Så jeg kan anbefale det.
Gjest nicida Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har fått trykkbølgebehandling mot plantar facitt. Har hatt det to ganger, den første i et halvt år og den andre satt det i et og et halvt år. Ble henvist av fastlege til fysikalske avd på sykehuset og det ble refundert av NAV. Det er den eneste behandling som har virket på føttene mine, og da har jeg prøvd så og si det meste av andre råd. Så jeg kan anbefale det.
Gjest nicida Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Jeg hatt plantar facitt siden sommeren. Har prøvd piller og såler og nå foreslår legen min kortison sprøyte. Jeg har lest endel om dette og det ser ut som om det er mange farlige bivirkninger, og har også hørt at det er mange som ikke har fått noen effekt av behandlingen. Er derfor veldig skeptisk. Leste inne på en side for fysikalse institutter at det hjelper med trykkbølgebehandling 70-80 % av tilfellene. Jeg er student og har ikke råd til kjempe dyre behandlinger og lurer derfor på hvordan du gikk frem for å få dette refundert av nav?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå