Gå til innhold

Har dere mange regler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har mange rutiner men få regler. Fordi det ikke er behov for så mange regler. De vi har som jeg kommer på nå er:

Ikke lov å spise i sofaen/i stua

Leggetid: De får være oppe litt lenger i helgen, men kun en av kveldene. Er de oppe lenger på fredagskvelden, må de legge seg til normal tid på lørdag. Her er jeg litt streng men for mitt barn er det ganske viktig med nok søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skjønner hva du prøver å formidle jeg og, og synes det er en viktig ting at foreldre sier det og viser at man er glad i barna uansett tidligere krangler etc etc, det eneste jeg stusser på, er at det er en regel å si "glad i deg", også for barna.

om jeg er glad i kjæresten min, så er det likevel ikke sikkert jeg har lyst til å si det hver dag, og ihvertfall ikke dersom jeg MÅ si det, som en regel.

altså er jeg helt enig i at det er viktig av foreldre å lære barna at man ikke går til sengs som uvenner, og at man er glad i hverandre selv om man har kranglet eller vært uenige om noe. Synes det er fint at foreldrene har en rutine på å si dette også, for mange tror at barna bare vet det og at de ikke trenger å si det, det tror jeg er en stor feil. Og det at man sier det, gjør også at det blir mer naturlig for barna å si det tilbake, og forstå at de faktisk føler det selv når man er litt grinete.

er derfor jeg spurte om det var en regel, for er det en vane man legger inn og passer på bevisst, så synes jeg det er en sunn vane, er det en regel stusser jeg fremdeles.

Da sier vi at vi har en regel på å lage gode vaner:)

Og jeg sjønner jo at du ikke sier det hver dag til din kjære, han VET jo at du er glad i han uansett,-

Mens barn kansje trenger å få høre det oftere, bekreftelse på at man faktisk er glad i dem, uasett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...