Gjest Fast bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har i alle år vært sykt plaget av menssmerter, smertene har vært mindre ved p-pille bruk. Ble sterilisert for noen år siden, og har siden holdt på å forgå av menssmerter. Jeg er ikke utredet noe, men har en fastlege som hjelper etter beste evne. De første dagene er det så ille at jeg har minst 1 dag til sengs. Har, etter fastlegens råd prøvd å kartlegge smertene, og slik har jeg det: Har smerter i underliv, med stikkinger i venstre side. Korsryggen verker kontinurlig. De verste smertene sitter faktisk under rumpeballen, og går nedover beinet. Disse smertene gjør at jeg er nærmest invalid, har store problemer med å gå for det gjør så vondt, både i bena og i underlivet hver gang jeg setter foten ned i gulvet. Har forsøkt ulike typer smertestillende, det som virker best er Ibux 600 mg x 3, kombinert med Nobligan 100 mg x 2. Dette gir ikke ordentlig smertelindring, men tar det verste, og gjør at jeg kan gå litt rundtomkring. HAr også prøvd varmepute, uten særlig effekt. Noen som har noen tips og råd, evt. gode forklaringer på hvorfor det er sånn?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Endomentriose? Er vev på avveie, isåfall kan det fjernes. Jeg har litt de samme smertene (lår og mage), og på meg hjelper en mix av magnesium og gurkemeie. Går ut fra at det er en betennelse kombinert med muskelspenninger, og da hjelper det godt.
Gjest TS Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Har vært inne på tanken på endometriose, men har liksom ingen av de andre typiske symptomene, ikke smerter i underlivet utenom mensen, ikke smerter ved sex, og har blitt gravid nesten før jeg begynte å prøve. Skal prøve rådet med magnesium og gurkemeie Takk
Rainbow Brite Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Ja, akkurat sånn har jeg det! Men jeg blir gjerne liggende i to dager, gjerne med litt oppkast og besviming. Jeg er veldig glad i å ha mensen! ... Dersom smertestillende skal ha en effekt hos meg, må jeg ta det i det sekundet jeg kjenner det første stikket. Da tar jeg enten cataflam, eller naproxen dersom jeg har glemt å kjøpe nye cataflam. Så koker jeg varmepute som er så varm at huden har røde merker i flere dager etterpå, og legger meg under dyna og håper på å sovne så fort som mulig. Men selv med smertestillende, er jeg uansett ikke i stand til å gå ut av hjemmet, og må holde senga. Utover dagen kan jeg muligens driste meg på en kort og rolig tur. Blir turen for lang, eller ikke rolig nok, er det fullt kaos igjen. Jeg elsker mensen!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 jeg er også alltid vært plaget av ekstreme menssmerter og kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av smertene. Det som hjelper for meg, er ved første tegn til blødning eller smerte, 400*2 mg ibux og 500 mg paracet. Deretter en lang gåtur til alle smertene slipper. Blir jeg liggende eller sittende blir smertene bare verre. Så mitt råd er, gå og gå og gå litt til, kombinert med smertestillende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå