Gå til innhold

Bryllup uten at noen vet

Anbefalte innlegg

Gjest herkserinnen
Skrevet

Er det noen her som har hatt bryllup i utlandet uten at slekt/venner har vært informert?

Jeg får helt angst av å tenke på alt som må planlegges, klaffe og prisen på et vanlig, tradisjonelt bryllup.

Min kjære er veldig dårlig til å planlegge, og jeg vet at jeg derfor hadde vært superstresset mtp alt som må bestilles etc. Jeg tror jeg hadde blitt så stresset i tiden før og på selve dagen at mye av gleden hadde blitt borte. Men jeg vet jo ikke, men det er det jeg er redd for.

I tilegg får jeg helt noia av å tenke på at jeg skal spasere ned midtgangen mens alle stirrer på meg. En annen ting er at jeg kjenner hans venner ganske dårlig, og jeg har ikke så mange nære venner som hadde vært naturlig å invitere i et bryllup, så føler det hadde blitt en fest med hans side, og en påminnelse for min del om hvor få nære venner jeg har..........

Men samtidig er jeg redd jeg vil angre om jeg ikke har et stort, tradisjonelt bryllup.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen her som har hatt bryllup i utlandet uten at slekt/venner har vært informert?

Jeg får helt angst av å tenke på alt som må planlegges, klaffe og prisen på et vanlig, tradisjonelt bryllup.

Min kjære er veldig dårlig til å planlegge, og jeg vet at jeg derfor hadde vært superstresset mtp alt som må bestilles etc. Jeg tror jeg hadde blitt så stresset i tiden før og på selve dagen at mye av gleden hadde blitt borte. Men jeg vet jo ikke, men det er det jeg er redd for.

I tilegg får jeg helt noia av å tenke på at jeg skal spasere ned midtgangen mens alle stirrer på meg. En annen ting er at jeg kjenner hans venner ganske dårlig, og jeg har ikke så mange nære venner som hadde vært naturlig å invitere i et bryllup, så føler det hadde blitt en fest med hans side, og en påminnelse for min del om hvor få nære venner jeg har..........

Men samtidig er jeg redd jeg vil angre om jeg ikke har et stort, tradisjonelt bryllup.........

Du kan jo innvitere med bare de nærmeste. Dersom du finner et hotell eller liknende som arrangerer bryllup, så hjelper de deg med alt. De har gjort det hundre ganger før, så du trenger bare ha en ide om hva du ønsker deg.

Gjest herskerinnen
Skrevet
Du kan jo innvitere med bare de nærmeste. Dersom du finner et hotell eller liknende som arrangerer bryllup, så hjelper de deg med alt. De har gjort det hundre ganger før, så du trenger bare ha en ide om hva du ønsker deg.

Problemet der er at min kjære ikke vil gradere sine venner..........så enten aller eller ingen for hans del. En annen ting er at han ønsker ikke invitere med folk uten å evnt betale tur og opphold for de, og det har vi ikke råd til:-(

Skrevet

Vi graderte ingen venner, for vi tok bare med oss foreldre og søsken.

Jeg synes små brylluper i utlandet er flott, men synes det er best å si i fra på forhånd.

Det finnes mange mellomting mellom "stort og tradisjonelt" og "hemmelig"

Skrevet

Hva med å gifte dere i utlandet, også heller ha en uformell fest for å feire hjemme senere. Det kjenner jeg flere som har gjort, og ved å ikke ha den seremonielle delen, så blir det mye mer avslappet:) Da ken man jo f.eks ha grillfest i hagen, eller noe liknende. Ganske romantisk å reise bort å bare nyte hverandre først. Ta bryllupsreisen på forskudd liksom!

Lykke til uansett!

Skrevet

Vi inviterte venner og familie til bursdagsfeiring og fortalte når gjestene var kommet at vi hadde giftet oss. :fnise: Det fungerte helt greit og vi slapp unna alle forventningene til hvordan et ordentlig bryllup "skulle være".

Vi informerte foreldre og besteforeldre i forkant så de slapp og få karamellsjokk i all offentlighet. :jepp:

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
Hva med å gifte dere i utlandet, også heller ha en uformell fest for å feire hjemme senere. Det kjenner jeg flere som har gjort, og ved å ikke ha den seremonielle delen, så blir det mye mer avslappet:) Da ken man jo f.eks ha grillfest i hagen, eller noe liknende. Ganske romantisk å reise bort å bare nyte hverandre først. Ta bryllupsreisen på forskudd liksom!

Lykke til uansett!

ja, jeg tror det blir løsningen, siden jeg ikke vil ha noe styr i det hele tatt, mens han egentlig vil ha stort, tradisjonelt bryllup (litt omvendte kjønnsroller her....)

Men lurte bare om noen her hadde prøvd det, og om de angret på at de ikke hadde det store tradisjonelle bryllupet? dette gjør vi jo forhåpentligvis bare en gang, så det er litt vanskelig å gjøre om på liksom:-)

Skrevet

I slutten av februar reiser jeg og samboeren bort og gifter oss. Bare de to som har skrevet under som forlovere vet det, og de skal ikke være med oss. Jeg vet at jeg ikke vil angre, for jeg har aldri drømt om et stort bryllup. Herlig med et bryllup der vi bare kan konsentrer oss om hverandre:) Men det er klart, om du har drømt om det kan det jo være du angrer...

Uansett så har vi planer om en uformell fest i sommer, uten taler og andre høflighetsfraser.

Håper du finner ut av det:)

Skrevet

Jeg synes at det høres veldig spennende å dra et sted og gifte seg i all hemmelighet ... det kunne jeg aller helst ha lyst til selv. Dessuten hadde det vært litt spennende å holde hemmeligheten en stund etter at vi er gift også ;) Det eneste som stopper meg er at foreldre, søsken osv. hadde blitt veldig lei seg dersom vi bare hadde stukket av uten å fortelle det til noen.

Skrevet

Vi giftet oss i utlandet og de eneste som visste noe var forloverne.

Jeg syns det gikk kjempe fint, men jeg skal ikke legge skjul på at det var en del som var skuffet etterpå....

Men nå har det gått seg til da :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemstilling som deg trådstarter!! Vi er i tillegg enebarn begge to, og det er svært lite familie. Han har venner, men jeg kjenner dem ikke så godt, og de er single. Mine venner ville det bare vært naturlig å invitere et fåtall av. Jeg syntes bryllupsfester er altfor dyre. Og jeg ville vært så nervøs og stresset at jeg ikke ville hatt en fin dag.

Jeg misunner de som har masse familie, masse vennepar, en nydelig kirke, en far som følger opp til alteret, masse blomster, nydelig kjole, fantastiske bilder i etterkant og alt det der. Dessverre kunne aldri mitt bryllup blitt slik, og da er det bedre å ikke prøve en gang syntes jeg. Men å velge en helt annen løsning :)

Vi har tenkt til å gifte oss i utlandet. Dra på ferie i 3 uker, og gifte oss. Kose oss skikkelig. Syntes det er mye mer fornuftig å bruke masse penger på en lang ferie, enn en dag med bryllupsfeiring.

Skrevet

Hvordan gikk dere som giftet dere i utlandet frem? Synes det virker så komplisert, og litt upersonlig å gifte seg i sjømannskirken/ambassaden. Vi skal på en litt lengre ferie i asia i høst, og kunne tenkt meg å gifte meg på en av øyene, gjerne på stranda.......noen som vet om det er mulig?

Skrevet

Er vel bedre å gjøre det på deres måte. Det er jo meningen at du skal føle deg glad og elsket på bryllupsdagen din, ikke trist og ukomfortabel. Tror du vil angre mer på at du ikke tok hensyn til deg selv på en av de største dagene i livet ditt, enn at du ikke hadde et A4-bryllup.

Skrevet

åssen er det med papirarbeid når en gifter seg i utlandet? Må man underskrive på ambasaden da?

Skrevet

Helt enig i at det er like greit å bruke pengene på ferie enn på en dag.. men det er jo selvfølgelig litt ulikt hva man har lyst til! Tror at du kommer billigere ut også, enn å holde stort brullup med masse gjester:)

Wonders:Vi har bare sendt en mail til ambasaden vi ville gifte oss ved, og da skrev vi bare ned navn, adresse etc. og dagen vi ønska, også fikk jeg bekreftelse tilbake. Ambasadene har hjemmesider der det står info om det.

Noen kan si det er upersonlig, men jeg tror ikke det blir det, det kommer an på hva man gjør det til og hvor oppslukt man er i den andre der og da *rødme* :rødme:

Skrevet
Helt enig i at det er like greit å bruke pengene på ferie enn på en dag.. men det er jo selvfølgelig litt ulikt hva man har lyst til! Tror at du kommer billigere ut også, enn å holde stort brullup med masse gjester:)

Wonders:Vi har bare sendt en mail til ambasaden vi ville gifte oss ved, og da skrev vi bare ned navn, adresse etc. og dagen vi ønska, også fikk jeg bekreftelse tilbake. Ambasadene har hjemmesider der det står info om det.

Noen kan si det er upersonlig, men jeg tror ikke det blir det, det kommer an på hva man gjør det til og hvor oppslukt man er i den andre der og da *rødme* :rødme:

Hvordan gjør dere med klær? Leier du for en dag? Har du med deg? Jeg vil jo gjerne gifte meg i brudekjole selv om jeg ikke vil ha stort bryllup.....

Skrevet

tanta og onkelen min giftet seg uten at noen visste det... bare bestefar visste om det... fikk litt sjokk når jeg så brudebildet i avisen....

men jeg synes det er søtt å gjøre det på den måten da

Skrevet

Paradisreiser hjelper iallefall til å arrangere bryllup på Mauritius og Seychellene. Sjekk www.paradisreiser.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...