Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 La oss si en KG-bruker har laget noe og vil vise frem for oss. H*n spør hvas vi synes om det. Svarer du og gir din ærlige mening eller svarer du kun om du har noe possitivt å si? Om TS høres veldig stolt ut, er det da større sjanse for at du du lar vær å svare om det er negativt? Mener du man bør la være å svare negativt eller skal man svare uansett? Når du svarer på et innlegg, tenker du på at brukeren kan bli såret av det du skal svare på? Bryr du deg om du sårer brukeren? Hvis det kommer an på, når kommer det an på? Noen speseiell grunn til du har den meningen?
Gjest *Mim* Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Som regel lar jeg være å svare dersom jeg ikke liker det h*n har laget. Hender nok jeg svarer om jeg ikke liker det også, men prøver å holde en saklig tone da. Jeg går ikke inn for å såre folk, nei.
Arkana Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 (endret) *leste feil* Endret 16. januar 2008 av Arkana
Kosemose Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Kommer an på. Hvis vedkommende har fått mange positive tilbakemeldinger gjør det meg ikke så mye å si at jeg ikke liker det. Hvis det er massevis av negative tilbakemeldinger derimot... da lar jeg kanskje være å si noe. Trur eg. Har egentlig aldri tenkt over den problemstillingen?
Brunhilde Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg pleier sjelden å kikke på tingene, men om jeg gjør og ikke liker det, så lar jeg nok ofte være å kommentere.
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Hvis det er noe personen har laget selv, blir det ekstra sårbart, og det kan nok tenkes at jeg ikke svarer om jeg ikke liker det. Hvis det derimot er noe noen har kjøpt eller vurderer å kjøpe, kan det være jeg svarer om det er noe jeg ikke liker. Hvis det derimot f.eks. er i en "vis-meg-din-brudekjole"-tråd hvor man ikke har bedt om synspunkter, sier jeg ikke noe hvis det er noe negativt. Generelt, så ønsker jeg ikke å såre folk. Men jeg liker ikke overdreven dulling og koseprat heller.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Av og til presiseres det i trådstarters innlegg at man ønsker både positive og negative tilbakemeldinger. Da hender det at jeg også sier noe negativt, hvis det er det som er meningen min. Imidlertid går jeg selvsagt aldri inn for å såre noen. I bunn og grunn svarer jeg som regel ikke på slike tråder hvis jeg ikke har noe positivt å si.
Brukernavn Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Dersom det er noe en bruker selv har laget ville jeg nok latt være å svare om jeg ikke hadde noe positivt å si. Dersom det er snakk om andres meninger på noe en kanskje har tenkt å kjøpe svarer jeg selv om svaret er negativt.
aline Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Jeg pleier sjelden å kikke på tingene, men om jeg gjør og ikke liker det, så lar jeg nok ofte være å kommentere. sier meg enig med Brunhilde, kikker svært sjelden, og svarer nok ikke negativt om ikke ts har sagt klart ifra at h*n vil ha både positive og negative meninger. Men, selv ville jeg satt pris på også de mer negative meningene, det er jo de man ønsker å luke vekk. Dersom jeg er usikker på noe jeg har laget og spør om andres mening, ønsker jeg faktisk at folk skal si sin ærlige mening, slik at jeg finner det ut om det er noe som ikke nødvendigvis oppfattes slik jeg ser det selv (man ser seg gjerne litt blind på ting når man har jobbet litt med det), det er greit å vite og se om man ønsker å endre det etterpå.
Tabris Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg mener det er mange måter å si ting på, og synes negative tilbakemeldinger kan være veldig konstruktivt så lenge de blir gjort på en høflig og saklig måte. Det å f.eks bare skrive "Det liker jeg ikke", synes ikke jeg er særlig meningsfullt eller konstruktivt. Men om man formulerer seg på en fin måte og forklarer hva man ikke likte, evt. hva som kan forbedres, så blir det noe annet. I tillegg mener jeg det også kommer an på hva TS er ute etter. Hvis tråden heter noe sånt som "Er det andre som liker...?", så er jo TS da ute etter - slik jeg ser det - andre som har samme interesser eller oppfatninger for å dele erfaringer og synspunkter. Da er det ikke interessant å skrive at man ikke liker hva det nå måtte være. Endret 17. januar 2008 av Tabris
Gjest antigartner Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Jeg mener det er mange måter å si ting på, og synes negative tilbakemeldinger kan være veldig konstruktivt så lenge de blir gjort på en høflig og saklig måte. Det å f.eks bare skrive "Det liker jeg ikke", synes ikke jeg er særlig meningsfullt eller konstruktivt. Men om man formulerer seg på en fin måte og forklarer hva man ikke likte, evt. hva som kan forbedres, så blir det noe annet. Enig med deg! Det jeg har lagt merke til, og synes er ganske merkelig, er at enkelte ber om både positive og negative tilbakemeldinger, og når det kommer konstruktive kritiske tilbakemeldinger havner TS i en helt enorm forsvarsposisjon. Da er det ikke måte på hvor "feil" de negative tilbakemeldingene er, og hvordan alt må forklares. (Jeg husker spesielt en langvarig tråd som gikk på tilbakemeldinger på noen utradisjonelle bryllupsbilder for en tid tilbake.)
estrella Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 La oss si en KG-bruker har laget noe og vil vise frem for oss. H*n spør hvas vi synes om det. Svarer du og gir din ærlige mening eller svarer du kun om du har noe possitivt å si? Jeg svarer kun hvis jeg har noe fint å si. Hva er vitsen med å såre andre personer? Det er da virkelig ikke nødvending? Om TS høres veldig stolt ut, er det da større sjanse for at du du lar vær å svare om det er negativt? Jeg svarer ikke om jeg kun har noe negativt å si tilbake. Hvis det er et barn i en annen sammenheng, så svar jeg uansett tilbake, men hvis en vet de kun har tegnet kruseduller for å tegne krusseduller, så sier jeg ikke at det var så utrolig fint(ville heller spurt om de ikke kunne tegnet en fin fugl eller noe slikt..) Mener du man bør la være å svare negativt eller skal man svare uansett? Når du svarer på et innlegg, tenker du på at brukeren kan bli såret av det du skal svare på? Bryr du deg om du sårer brukeren? Hvis det kommer an på, når kommer det an på? Noen speseiell grunn til du har den meningen? Jeg synst en skal la være, men hvis en person absolutt vil ha meningen min kan jeg heller pakke inn sannheten litt og si: Det var ikke helt min stil, men den passet deg. Ja, jeg prøver å la vær å såre andre. Jeg bryr meg om jeg sårer andre, for det er bare dårlig gjort, og hvis en har mulighet til å ikke såre andre så bør en gjøre det. Er vel egentlig ikke så spesielle grunner, jeg bare synst dette er rett, fordi jeg vil helst at andre skal tenke slik mot meg.
Gjest Pax Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Ja. Men det kan og være at jeg lar være å svare om jeg liker det.
Gjest Elize Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Prøver og være positiv. Og tenker på at folk kan bli såret. Men noen ganger går det litt over stokk og stein. Men prøver og la være å svare viss jeg bevist vet at det kan såre noen.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Jeg pleier aldri å svare negativt om noen legger ut håndarbeid etc jeg synes er kjedelig/stygt. Da lar jeg heller være, det er unødvendig å kritisere sånne ting og sikkert lett å såre. Men det har vel hendt jeg har svart at det er noe jeg ikke liker når folk legger ut linker til klær - men prøver å huske å si noe om hva jeg liker selv, sånn at personen kanskje ser at vi har veldig ulik smak. Kan jo hende trådstarteren synes _jeg_ kler meg som en klovn også Men stort sett pleier ikke sånne tråder å interessere meg så veldig uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå