Karmela Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Vi er et par som nettopp har fått kjøpt en nydelig tomt - og ønsker oss da selfølgelig drømmehuset! Felles for oss begge er at vi liker "den gamle stilen", og ser for oss livet i et murhus i jugendstil. Vi finner ingen katalogmurhus som vi kunne tenkt oss i det hele. Hvordan går vi frem for å komme i kontakt med arkitekt og hva slags prosess har vi foran oss? Om vi får en arkitekt til å tegne huset vårt, hvordan går vi frem for å få noen til å bygge det for oss? (Murerfirma) Har noen erfaringer hadde jeg vært takknemlig. Ps. Hadde blitt glad om noen kunne anbefale gode boligarkitekter eller murerfirma i Stvgr - Sandnes - Jæren - Dalane omr.
pelle Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg bor i Stavanger... Venner av meg på Våland fikk anbefalt en arkitekt til å tegne påbygg til huset - et veldig spesielt hus med sink på taket. Det var en utfordring. Arkitekten husker jeg ikke navnet på, men jeg forteller likevel: De bestilte møte for to år siden, gjennomførte møtet påfølgende sommer med befaring og foreløpige skisser. De fikk endelig forslag denne sommeren (et år etterpå), og siden arkitekten har kontakt med tømrer må gjennomføringen vente til neste sommer når tømreren har ledig tid på timeplanen. Ting tar tid!!!! Undersøk litt rundt, og ta gjerne noen telefoner til forskjelige arkitekter. De har kanskje til og med knyttet til seg tømrere eller andre håndtverkere... Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå